Welke DVD/(4K)Blu-ray/ heb je vandaag gekocht ? (waar, wat en hoeveel)

Zou een thread om te stoefen met onze collectie niet de moeite zijn?
Ik ben verzamelaar, maar ken eigenlijk niemand om men passie mee te delen.
 
Door plaatsgebrek?
Ik zie op Letterboxd dat jij al veel silent hebt gekeken. Meeste via youtube zeker?
Ik heb vrij veel stille films op dvd en blu-ray, zoals buster keaton, murnau, Fritz Lang, Chaplin, John Ford, … Vooral releases van Masters of Cinema en Kino Lorber. Vroeger veel naar Cinematek en wijlen Cinema Zuid gegaan voor stille films te zien. De rest op minder legale wijze bekeken door de jaren heen. YouTube mijd ík omwille van beeldkwaliteit die gemiddeld nogal laag is.
 
Sommige vallen nog goed mee op Youtube vind ik. Maar er zijn er ook die bijna niet te bekijken zijn.
Ik heb er nu 11 bekeken van Murnau en die vielen allemaal heel goed mee qua kwaliteit.
Nosferatu moet ik nog bekijken op blu-ray van MoC. Sunrise, Faust en Tuba staan klaar om te bestellen bij Bol. Prijzig, maar zeker wel waard
 
Sommige vallen nog goed mee op Youtube vind ik. Maar er zijn er ook die bijna niet te bekijken zijn.
Ik heb er nu 11 bekeken van Murnau en die vielen allemaal heel goed mee qua kwaliteit.
Nosferatu moet ik nog bekijken op blu-ray van MoC. Sunrise, Faust en Tuba staan klaar om te bestellen bij Bol. Prijzig, maar zeker wel waard
Klopt, Murnau is het inderdaad waard om op bluray te hebben. In feite zijn alle releases van stille films door Masters of Cinema het geld en de moeite waard om te hebben. Dat is nu eens echt erfgoed.
 
930x1200.jpg
 
Color of Night. Een licht erotische film met Bruce Willis en een smoorhete Jane March. Op eBay want daar waas hij goedkoper.
Een guilty pleasure waar ik al jaren en jaren fan van ben.
Wat een knotsgekke film was me dat zeg! Kan niet zeggen dat ik hem super goed vind, maar heb wel veel plezier gehad met het kijken.
 
Terug
Bovenaan