Welke DVD/(4K)Blu-ray/ heb je vandaag gekocht ? (waar, wat en hoeveel)

Ik ben aan het overwegen om een blu-ray speler aan te schaffen om dan ook 4k/UHD content te bekijken. Maar, ik kijk veel films slechts 1x en vind dan ook de prijzen nogal absurd. Zijn er goeie/betrouwbare websites of platformen die jullie gebruiken om tweedehands aan te kopen/verkopen/ruilen?
 
Ik ben aan het overwegen om een blu-ray speler aan te schaffen om dan ook 4k/UHD content te bekijken. Maar, ik kijk veel films slechts 1x en vind dan ook de prijzen nogal absurd. Zijn er goeie/betrouwbare websites of platformen die jullie gebruiken om tweedehands aan te kopen/verkopen/ruilen?
Vinted
 
Heb ik al supergoedkoop 4K films gekocht. Wel goed de beschrijving lezen want sommigen verkopen de 4K doos met enkel de gewone bluray
Damn, dat is wel durven.

Nuja, ook maar eerst op zoek gaan naar speler. Vraag mij of het de moeite is om specifiek voor iets regiovrij te gaan... maakt het op zich wel wat vrijer om bv. uit de US wat goedkopere dingen te halen. Tenzij verzendingskosten etc. dat weer teniet doen natuurlijk.
 
Damn, dat is wel durven.

Nuja, ook maar eerst op zoek gaan naar speler. Vraag mij of het de moeite is om specifiek voor iets regiovrij te gaan... maakt het op zich wel wat vrijer om bv. uit de US wat goedkopere dingen te halen. Tenzij verzendingskosten etc. dat weer teniet doen natuurlijk.
Dat ja. En zo een regiovrije dan zit ge al in een niche van verzamelaars. Geen idee of het dan simpel is om door te verkopen. Ik ken genoeg volk die al niet kopen als er geen nl subs zijn bijvoorbeeld
 
The A-Team movie (Blu-Ray + DVD) : 2,99 euro
Joker (Blu-Ray) : 2,5 euro
Inception (Blu-Ray) : 2,99 euro
Alien Covenant (Blu-Ray) : 3,49 euro
 
Misschien is het hier al gepasseerd maar zowel Bol als Amazon.nl hebben een 2 voor 30 EUR actie voor 4k Blu-Rays.
 
Ook Best Buy heeft nu beslist vanaf volgend jaar geen fysieke films meer te verkopen. T'is bijna gedaan vrees ik. :headshake:

Toch gek dat in deze zogezegd anything, anywhere, anytime on demand era films gewoon aan't verdwijnen zijn. Om dan nog maar te zwijgen over het kwaliteits verlies. ik vermoed dat fysieke film zoals vynil iets niche gaat worden waar je een beetje geluk moet hebben dat ze juist de film die jij wilt nog is in print nemen en waar je dan slaagt één van de beperkte oplages te pakken te krijgen. Voor een belachelijke prijs uiteraard.
 
Ik vrees daar ook al voor en ben als een cinephile survivalist een voorraad aan het aanleggen van blurays, zowel de highbrow arthouse classics als de lowbrow cult classics als alledaagse familiefilms. Ik ben geen fan van streaming omdat je helemaal afhangt van hun aanbod, je geen toegang hebt tot de bonus content van fysieke media en de kwaliteit van de films laat veel te wensen over.
 
Om dan nog maar te zwijgen over het kwaliteits verlies. ik vermoed dat fysieke film zoals vynil iets niche gaat worden waar je een beetje geluk moet hebben dat ze juist de film die jij wilt nog is in print nemen en waar je dan slaagt één van de beperkte oplages te pakken te krijgen. Voor een belachelijke prijs uiteraard.
Voor mij nog steeds de voornaamste reden waarom (4K) blu-ray superieur is aan streaming: beter beeldkwaliteit en vooral fantastisch geluid, wat je nergens kan vinden bij streaming.
Zal misschien ooit nog veranderen?

Helaas nu al het geval dat films enkel worden uitgebracht in een bepaald land op zeer beperkte oplage en Nederlandstalige ondertitels mogen we al zeker vergeten.

En concertregistraties, waarmee je echt het onderste uit de kan kan halen van je hifi setup, zijn al helemaal een uitzondering geworden... 😟
 
Net zoals voor muziek ben ik ook voor films grote fan van om die nog fysiek te kunnen kopen.

Momenteel geen streamingaccounts hier en heb me er al aan geërgerd dat ik bepaalde films nog altijd niet gezien heb. Don't Look Up bijvoorbeeld. En dan heb je nog dingen zoals The Irishman die je normaal enkel via Netflix kan zien. De enige beschikbare fysieke versie is de blu-ray van Criterion die dan nog eens pokkeveel kost.

Zoals @PBR Streetgang probeer ik toch ook wel wat zaken nog op blu-ray te kopen vooraleer dat ook gedaan is. Regelmatig blu-ray.com checken voor nieuwe releases.

Maar helaas is dat bij film ook een spijtige evolutie aan het worden zoals met muziek.
 
Ze hebben voor een gedeelte ook de markt zelf kapot gemaakt.

Waarom anno 2023 nog bepaalde titels enkel uitbrengen op dvd?
Uiteraard dat die voor geen meter verkopen in een tijdperk waar 4K geen uitzondering meer is.
 
Ze hebben voor een gedeelte ook de markt zelf kapot gemaakt.

Waarom anno 2023 nog bepaalde titels enkel uitbrengen op dvd?
Uiteraard dat die voor geen meter verkopen in een tijdperk waar 4K geen uitzondering meer is.
Nochtans worden dvd's het meest verkocht als het gaat om dvd, blu-ray of 4K.
 
Ik heb het idee dat er wel vaak 1+1 of 2 voor 30 EUR deals zijn bij Bol en Amazon. Het valt voor mij voorlopig erg goed mee qua prijzen die ik heb betaald.
 
Terug
Bovenaan