Welke DVD/(4K)Blu-ray/ heb je vandaag gekocht ? (waar, wat en hoeveel)

Vandaag eens naar de Mediamarkt geweest en nog een paar blurays meegenomen om mijn collectie verder aan te vullen. mss geen populaire keuzes :unsure:

The Batman (blu-ray)
Doctor Strange in the multiverse of madness (4K UHD)
Thor Love & Thunder (blu-ray)
The Northman (blu-ray)
Licorice pizza (blu-ray)
 
als je er eens op let zijn er van al die films die net uit zijn, belachelijk hoge prijzen. +20€ voor bluray, +30€ voor 4K
maar als je lang genoeg wacht (of ook niet zo lang), dan worden ze de helft goedkoper..
9€ nu voor The Batman bijvoorbeeld

zo heb ik mijn collectie blurays, die onbestaande was voor 2018, ondertussen uitgebouwd, alles bijgehouden in een excel en de prijs erbij. Meeste winst haal je natuurlijk bij kopen van boxsets van films.
Denk dat over mijn gehele collectie gezien, de gemiddelde prijs van 1 film 6-7 euro is nu

kzag daar bijvoorbeeld ook de bluray én 4K versie staan van House of the Dragon S1, 53 voor de bluray en 60 voor de 4K versie :crazy:
 
Ja, dat is zo. Nog nooit een nagelnieuwe DVD of Bluray gekocht.

De allereerste film die ik kocht was Braveheart op DVD en die kostte toen 12 of 13 euro (special edition). Denk niet dat ik er ooit nog boven ben gegaan voor een individuele film. Of zéér uitzonderlijk in ieder geval. Boxsets of series ook altijd zeer prijselijk gekocht.

Films die ik meteen wil zien, kijk ik wel in de cinema. De rest kan wachten tot ze wat prijselijk zijn.
 
Hoe zit het met invoerrechten van Zavvi? Ik heb er in het verleden nog besteld zonder problemen maar weet niet hoe het zit sinds de Brexit...
 
Normaal gezien moet je voor bestellingen van zavvi geen invoerrechten betalen. En als je er toch voor wordt aangerekend, kan je hen daarover contacteren en met de jusite documenten voor te leggen zal je ervoor terugbetaald worden. Dat heb ik een keer voorgehad en dat verliep best wel vlot. Ik vind dat ze best wel goede customer service bieden (voor een webshop tenminste), je moet er alleen zelf moeite voor doen.
 
Staat gewoon op de site van Zavvi hoor: https://www.zavvi.nl/articles/deliv...untry=BE&switchcurrency=EUR&countrySelected=Y. Normaal rekenen zij op voorhand alles voor u af als het van VK komt. Ervaringen hier op het forum (en andere) spreken dat soms wel tegen, merk ik.


Wat Eureka betreft (@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield): op hun website is daar niks over te vinden. Maar op het forum van Blu-ray.com (https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=179234&page=1982) staan er wel posts waaruit blijkt dat ze bij IOSS geregistreerd zijn. Bijgevolg zou je ook op voorhand al de BTW betalen bij je bestelling en moet je hier niks van kosten meer verwachten. Dus dat lijkt overeen te komen met @PBR Streetgang's ervaring.
 
Terug in Madrid dus ik kan weer de Spaanse blu rays afgaan, toch leuk om zo oudere films te vinden

The wizard of ozz
A streetcar named desire
Wild at heart

Nog aan het twijfelen over young frankenstein. Blu ray.com is hier wel een must met al die vertaalde titels
 
Ik begrijp dat toch niet goed hoor. Akkoord, het is niet gemakkelijk en er komt extra administratie bij en het is klote. Maar zo zijn er veel ander en ook kleinere webshops bij wie dat wel lukt. Ik denk toch niet dat Zavvi zo een kleine webshop is die dat niet op orde zou krijgen? Vreemd.
 
Heeft er al iemand al UK blu ray's besteld bij Amazon? En heb je daar dan invoerrechten op moeten betalen en hoeveel?

Besteld:
Lolita
The mission
On the waterfront
Touch of evil
Ik een tijd geleden. Als de verkoper Amazon UK zelf is regelen zij alles en betaal je rechtstreeks aan hun al de BTW. Dus hier niks meer te betalen.
 
En moet je dan ook op amazon.co.uk zelf bestellen of kan het ook op een andere amazon site
Ik heb zowel op Amazon UK als Amazon Duitsland/Frankrijk/Nederland... al producten besteld die dan vanuit UK werden verzonden. In geen enkel geval moest ik iets bijbetalen hier.

Maar veel van die blu-ray's (bijvoorbeeld Eureka of Arrow) worden enkel op Amazon UK door Amazon zelf verkocht. Ik geloof als je die op Amazon Duitsland of zo opzoekt ze dan altijd van externe verkopers komen.
 
Terug
Bovenaan