Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 131 57,7%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,1%
  • Apple Watch

    Stemmen: 32 14,1%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,0%
  • Samsung

    Stemmen: 14 6,2%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,2%

  • Totaal aantal stemmers
    227
Iemand een echte voorkeur tussen de nieuwe Wahoo Elemnt Bolt v2 en de Garmin Edge 530?
Zal waarschijnlijk voornamelijk eerder persoonlijk zijn?

Mijn voorkeur neigt momenteel wat naar de Garmin Edge 530, vooral omdat die momenteel na aftrek kortingen de goedkoopste van de 2 is en voor mijn gewenst gebruik hetzelfde kan.
Daarnaast heb ik al een Garmin Forerunner, geen must om in hetzelfde ecosysteem te blijven maar ben daar tevreden van en ken er men weg al wat in.

Voordeel van de elemnt bolt is misschien dat die net nieuw is? Waar bij de Garmin Edge 530 er toch wel vroeg of laat eens een opvolger zal moeten uitkomen?

Ik wil vooral mijn snelheid kunnen lezen, eventueel een cadans sensor, routes kunnen volgen en mij zelf wat kunnen pushen op segmenten (geen absolute must dat die van Strava komen).
De Garmin Edge Explore en Bryton 750E ook al eens overwogen, maar die ontbreken volgens mij vooral dat segment gegeven.

Eigenschappen zoals "Climb Pro" bij de Edge 530 of een route instellen vanaf het apparaat zelf / de leds zoals bij de Elemnt Bolt zijn pluspunten maar zeker geen must.
 
Ik heb een 530 en eigenlijk héél content van. Zit met mijn horloge ook in het Garmin ecosysteem, maar het wel gemakkelijk dat als ik lui ben ik mijn HR uit men pols kan overnemen op mijn 530 en geen band moet aandoen.

Ik vermoed dat een Garmin 540 te vroegste pas uitkomt in 2023-2024. Zit toch altijd een jaar of 4-5 tussen de modellen. En dan is het nog maar de vraag of het zelfs uitmaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: daca
Iemand een echte voorkeur tussen de nieuwe Wahoo Elemnt Bolt v2 en de Garmin Edge 530?
Zal waarschijnlijk voornamelijk eerder persoonlijk zijn?

Mijn voorkeur neigt momenteel wat naar de Garmin Edge 530, vooral omdat die momenteel na aftrek kortingen de goedkoopste van de 2 is en voor mijn gewenst gebruik hetzelfde kan.
Daarnaast heb ik al een Garmin Forerunner, geen must om in hetzelfde ecosysteem te blijven maar ben daar tevreden van en ken er men weg al wat in.

Voordeel van de elemnt bolt is misschien dat die net nieuw is? Waar bij de Garmin Edge 530 er toch wel vroeg of laat eens een opvolger zal moeten uitkomen?

Ik wil vooral mijn snelheid kunnen lezen, eventueel een cadans sensor, routes kunnen volgen en mij zelf wat kunnen pushen op segmenten (geen absolute must dat die van Strava komen).
De Garmin Edge Explore en Bryton 750E ook al eens overwogen, maar die ontbreken volgens mij vooral dat segment gegeven.

Eigenschappen zoals "Climb Pro" bij de Edge 530 of een route instellen vanaf het apparaat zelf / de leds zoals bij de Elemnt Bolt zijn pluspunten maar zeker geen must.
Ik rij zelf nog met een edge 800. En deze werkt nog gewoon voor alles wat hij moet doen.
Enkele dingen zoals climbpro en Strava live segmenten mis ik. En de navigatie is ook maar zo-zo. Maar voor de rest nog heel tevreden van.
 
  • Leuk
Waarderingen: daca
Zoals je zegt zit er niet gek veel verschil tussen de toestellen. Ik heb een 830 en die doet het prima (véél beter dan de 820). Garmin connect werkt prima om routes naar je toestel door te sturen, je hebt een heleboel IQ apps zoals die van Ridewithgps. Je tekent op je pc een route, je drukt op save, je zet je gps op, opent de IQ en je kan rijden. De batterijduur is nu 15 a 20u, wat gewoon chill is om niet te vaak te moeten laden. Met 20% vertrekken is geen enkel probleem.
Er is zeker nog marge tot verbetering maar dat kan je (spijtig genoeg) pver elk toestel op de markt wel zeggen. Ik heb een kameraad die als hobby heeft om GPS te bestellen (vaak bij futurum), die dan te testen en terug te sturen als ze niet bevallen. Hij heeft al een heleboel Garmin's, Wahoo's en de Hammerhead's getest. Momenteel rijdt hij ook met een 530 rond.
De 530 is nieuw sinds de zomer van 2019, zoals hier boven gezegd zal er echt niet zo snel een opvolger komen.

Dc Rainmaker heeft een review over de Bolt, het toestel was voor hem totaal onbruikbaar ...
 
Ik ben op zoek naar een nieuwe sporthorloge. Momenteel heb ik een Garmin forerunner 235.

Na wat onderzoek twijfel ik tussen een forerunner 945 of een Venu 2. De forerunner lijkt me completer en handiger met de maps, eventueel zelfs om te skiën en ik kan er ook mijn spotify muziek opzetten. De Venu 2 is een pak goedkoper, dus ik denk ook minder compleet, maar hij heeft wel een mooier scherm en is recenter.

de fenix'en zijn me te duur en het verschil met een 945 (tov de 945) is ook vrij groot.

wat denken jullie? Andere suggesties mogen uiteraard, maar een polar vond ik niet zo geweldig, ook hun app is niet echt schitterend, maar bij goeie argumenten en suggesties wil ik zeker luisteren.
 
Ik wacht op de nieuwe fenix. Als het niet is voor de laatste nieuwe dan wel voor de 6x goedkoper te vinden.
 
Is er eigenlijk al meer nieuws of een releasedatum van de fenix 7 bekend?
Want ik heb de 5x plus van dat ie uit is en buiten de bandjes slijtage komt daar helemaal niks aan.
 
Ik heb een 530 en eigenlijk héél content van. Zit met mijn horloge ook in het Garmin ecosysteem, maar het wel gemakkelijk dat als ik lui ben ik mijn HR uit men pols kan overnemen op mijn 530 en geen band moet aandoen.
Hoe doe je dit? Ik wist helemaal niet dat dat ging.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik ben op zoek naar een nieuwe sporthorloge. Momenteel heb ik een Garmin forerunner 235.

Na wat onderzoek twijfel ik tussen een forerunner 945 of een Venu 2. De forerunner lijkt me completer en handiger met de maps, eventueel zelfs om te skiën en ik kan er ook mijn spotify muziek opzetten. De Venu 2 is een pak goedkoper, dus ik denk ook minder compleet, maar hij heeft wel een mooier scherm en is recenter.

de fenix'en zijn me te duur en het verschil met een 945 (tov de 945) is ook vrij groot.

wat denken jullie?

Ik heb de eerste Venu, die op zich niet gigantisch veel verschilt van de Venu 2 dacht ik. Eigenlijk hetzelfde toestel als de Vivoactive 4, maar in een iets ander jasje met OLED.

Ik ben er eigenlijk heel tevreden over, als entry-level multisports watch met wat smart capabilities (verwacht hier wel niet teveel - nuttigste is notificaties zien, lezen en kunnen wegdoen of beperkt mee interageren) en understated genoeg om continu aan te doen (ook bij klanten etc) is dat ideaal.

Nu, ik kocht die toen ik start to run 0-5 begon te doen. Mocht ik toen geweten hebben dat ik een jaar later al marathon-aspiraties zou gehad hebben, dan zou ik waarschijnlijk wel voor een Forerunner gegaan zijn voor de extra loopfunctionaliteiten + batterijduur (die is "OK" op de Venu, maar 4u voor een marathon gaat al stilaan krapjes worden denk ik). Mijn volgende zal dan ook wel een Forerunner worden.

Maar anders, Venu is perfect hoor en zal meer dan voldoende doen voor 95% van de mensen.
 
Ah das een leuke tip.

Enig idee als dit veel impact heeft op batterijduur? Ik moet komende zondag een activity opnemen van ongeveer 12 uur met de forerunnen 745.
En als ik dan de HRM band kan thuislaten dat zou toch wel aangenaam zijn.

HRM band is toch veel accurater dan mijn FR245. Na 2 minuten voel ik die ook al niet meer zitten..
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
HRM band is toch veel accurater dan mijn FR245. Na 2 minuten voel ik die ook al niet meer zitten..
Nou, wanneer je een volledige hard shell body armor aan hebt en nog eens een rugzak met eten, drinken en regenkledij voor een ganse dag. Dan is dat minder leuk. Anders op een gewone rit heb ik daar ook niet veel last van.
 
Pols hartslag is even accuraat als een kleuter random getallen tussen 100 & 140 op te laten schrijven. Trekt 9/10 gewoon vierkant op niks.
Als je echt geen borstband will in bepaalde gevallen ben je nog altijd veel beter met een hartslagmeter die je hoger op je arm kan dragen zoals de Wahoo Tickr Fit. Die kost eigenlijk belachelijk veel geld voor wat het uiteindelijk maar is (HS sensor op een kortere band) maar het is wel elvendertig keer nauwkeuriger dan de on-board HS meter van een sporthorloge.
 
Pols hartslag is even accuraat als een kleuter random getallen tussen 100 & 140 op te laten schrijven. Trekt 9/10 gewoon vierkant op niks.
Als je echt geen borstband will in bepaalde gevallen ben je nog altijd veel beter met een hartslagmeter die je hoger op je arm kan dragen zoals de Wahoo Tickr Fit. Die kost eigenlijk belachelijk veel geld voor wat het uiteindelijk maar is (HS sensor op een kortere band) maar het is wel elvendertig keer nauwkeuriger dan de on-board HS meter van een sporthorloge.
Pas op, optische hartslagmeting aan de pols werkt echt wel goed tegenwoordig hoor.
Die nieuwste sensoren met nieuwe software doen het zeer goed. Maar het probleem is dat dit niet altijd goed werkt natuurlijk, soms kan de meting wel eens vreemd doen.

Maar in veel gevallen is het echt meer dan adequaat genoeg. Een man zoals DCrainmaker die test dat en bevestigd dit ook. Maar als het echt exact moet zijn dan is op de borst nog altijd het enige wat u nooit in de steek laat.
 
De hartslag meter van mijn forerunner 745 loopt toch zo goed als altijd gelijk met de HRM band in combinatie van de edge 530. Dat verschil is echt minimaal bij de keren dat ik het getest heb.
 
Pas op, optische hartslagmeting aan de pols werkt echt wel goed tegenwoordig hoor.
Die nieuwste sensoren met nieuwe software doen het zeer goed. Maar het probleem is dat dit niet altijd goed werkt natuurlijk, soms kan de meting wel eens vreemd doen.

Maar in veel gevallen is het echt meer dan adequaat genoeg. Een man zoals DCrainmaker die test dat en bevestigd dit ook. Maar als het echt exact moet zijn dan is op de borst nog altijd het enige wat u nooit in de steek laat.
Ok, fair enough, ik was weer aan het overdrijven met mijn 9/10 keer maar bon :tongue:

Ik heb zeer matige resultaten met mijn Fenix 5x, tijdens het fietsen draag ik die normaal niet (niet Aero :unsure: ). Bij wijze van test heb ik hem een aantal keer gedragen op de rollen en dan was het semi-ok maar zeker niet spot on. Tijdens dagdagelijks gebruik en bv tijdens wandelingen etc werkt hij dus gewoon niet. Loop je daar in de Alpen een berg op aan een tempo waar het bijna zwart is voor mijn ogen... hartslag: 108 of iets dergelijks.

Ik heb wel al links en rechts gelezen dat armhaar, zeker donker haar, wel hinderlijk kan zijn voor een goede werking. Dat zou bij mij wel eens het grote probleem kunnen zijn.
 
Mijn 910xt heeft denk ik zijn beste tijd gehad. Nu is dat ding op twee dagen leeggelopen in de schuif. GPS stond af, volgens mij stond die zelfs gewoon af.

Gaan voor een 6x of toch gewoon een 645 music. Ik zit thans uit te kijken naar de fenix 7.
 
Ja lap, ik denk dat mijne 910xt officieel de geest heeft gegeven.

100% opgeladen, haal hem van de stroom. Niet op te starten. Werkt wel nog als ik hem opzet aan de usb maar daar heb ik momenteel niet veel aan...
 
Terug
Bovenaan