Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 127 57,0%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,3%
  • Apple Watch

    Stemmen: 32 14,3%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,0%
  • Samsung

    Stemmen: 14 6,3%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    223
Polar Vantage M. Tevreden over. Hartslagmeting is vrij accuraat. Maakt geen vreemde sprongen in BPM zoals ik al van andere mensen gehoord heb. Ook nooit last van wegvallend gps-signaal. Batterij gaat ook meer dan een week mee (4-5x per week lopen).

Alleen jammer dat ik geen routes kan inladen.
 
Ik ben sinds 2 maand terug overgeschakeld op de borstband in combinatie met de Vantage M. De polslagmeting maakte hoe langer hoe meer rare bokkensprongen.
Eerst was het meestal de eerste 5 minuten en dan pas op niveau, maar op't einde voor de omschakeling was het 75% van de tijd dat ie helemaal fout zat.
 
Wat zijn de grote voor- en nadelen van een Garmin sporthorloge tov een Apple Watch als sporthorloge voor iemand die recreatief loopt? Geen idee wat zo'n ding meer moet doen dat hartslag en snelheid meten en evt. GPS-instructies geven.
 
Mag ik deze nog eens bumpen?

Wat zijn de grote voor- en nadelen van een Garmin sporthorloge tov een Apple Watch als sporthorloge voor iemand die recreatief loopt? Geen idee wat zo'n ding meer moet doen dat hartslag en snelheid meten en evt. GPS-instructies geven.
Heeft een sportwatch voordelen tov Apple Watch voor de recreatieve loper? Of komt een keuze maken neer op prijsverschil (in het voordeel van de meeste sportwatches) en integratie met iOS (in het voordeel van Apple Watch)?
 
Met uitzondering van dat zo'n sporthorloge wellicht vaker metingen doet dan een Apple Watch (dat zelfs tijdens een workout met de sensor actief nog zuinig is qua aantal metingen per minuut), kan ik mij geen meerwaarde bedenken. Maar je kunt die extra metingen ook bekomen met een bluetooth-hartslagmeter aan je watch te pairen. Bvb een Polar H10.
 
Denk dat de batterijduur ook wel langer is met de meeste sportwatches. Mijn fenix gaat een week mee zonder dat ik echt "spaarzaam" ben met de batterij. Ook robuuster denk ik.

Hangt er een beetje vanaf wat je wil. Je zit met beide sowieso wel goed als recreatief loper. Als je meer andere niet-fitness functies (apps) wil zal een Apple Watch mss meer je ding zijn?
 
Oké, merci! Blijft voor mij toch een moeilijke keuze ...

Ik overweeg het om te gaan lopen, dus een langere batterijduur spreekt mij niet aan aangezien ik het dan maar om de dag een uurtje aan heb. Maar als de niet-fitness functionaliteit mij zou aanspreken, ga ik wrs ook weer een langere batterijduur willen 😕 Apple Watches vind ik er een beetje stom uitzien om de hele tijd te dragen, maar sportwatches bieden me dan weer te weinig meerwaarde om de hele tijd te blijven dragen.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk! Zal denk ik in de winkel op 't gevoel moeten kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Tis eigenlijk simpel: puur sport en zonder “slim” dan Garmin/Polar/...
wil je meer apps en meer design dan AW.

Moet hier opletten wat ik zeg; maar bij de Garmin sportwatch had ik het gevoel dat ik in een design zat van in de jaren 2000 qua menu. Vond het zelf te ingewikkeld.
Bij Apple heb ik dat niet, nadeel is zoals wartaal zei hierboven; minder robuust.
Op de AW kun je veel sporten kiezen. Zelf Nike Run Club watches en App, dus voor de gemiddelde sporter zijn de meer dan goed.
als je een iPhone hebt natuurlijk^^
 
ik ben hier ook van plan om up te graden van een polar m400
Het zou sowieso een serieuze verbetering zijn

Ik twijfel tussen de gewone basis forerunner 245 of gewoon all the way te gaan van en een fenix 6 pro te gaan.

Het grootste verschil voor mij ligt in de mapping . Maar daar vind ik helaas niet veel informatie over.

ik zie dat er een paar Fenix gebruikers tussen zitten op dit forum.

Op garmin hun Website staan al deze beschikbare maps. Zitten er al wat kaarten op de fenix (gratis (zo ja welke) en zijn deze handig om bvb. te gaan hiken waar er enkel wandelwegen zijn of zoals op wandelvakantie in de alpen of pyreneeën ? (ik ben de eerst komende jaren niet van plan om europa te verlaten ;))

Bij een forerunner 245 kon je bij mijn weten maar 1 gpx bestand uploaden naar het horloge , kan je bij de fenix er een pak meer doen of ook maar 1tje ?
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer om Samsung Health te synchroniseren met Strava, maar ik loop tegen een probleem aan.

Settings:
Volgens mij staan de settings juist in de Samsung Health app. Wanneer ik naar instellingen ga, dan zie ik netjes Strava staan bij "verbonden services". Hier staat ook een groene bol bij, dus die lijkt me wel ok te zijn.

Probleem:
Op de website van Strava zie ik al mijn activiteiten met GPS (wandelen/fietsen) netjes staan onder "Dashboard - Activity Feed". Dus de synchronisatie lijkt me ook wel degelijk te werken.
Maar wanneer ik naar de Strava app ga en ik kijk onder het tabje "Feed", dan komen ze daar niet terecht. Is er ergens een setting die ik gemist heb? Op mijn activiteiten op de Strava website worden ook geen kudo's gegeven, dus denk ook niet dat mijn volgers dit ergens kunnen zien.

Iemand een idee hoe ik dit kan fiksen?
 
Op garmin hun Website staan al deze beschikbare maps. Zitten er al wat kaarten op de fenix (gratis (zo ja welke) en zijn deze handig om bvb. te gaan hiken waar er enkel wandelwegen zijn of zoals op wandelvakantie in de alpen of pyreneeën ? (ik ben de eerst komende jaren niet van plan om europa te verlaten ;))

Bij een forerunner 245 kon je bij mijn weten maar 1 gpx bestand uploaden naar het horloge , kan je bij de fenix er een pak meer doen of ook maar 1tje ?
Op de fenix zit precies al een kaart (nog niet echt gebruikt) maar je kan gratis kaarten downloaden op:

http://garmin.openstreetmap.nl/ - (ikzelf heb deze voornamelijk gebruikt voor fiets vakanties en zijn goeie kaarten).
 
Heeft er iemand ervaring met de combinatie edge 530 en forerunner 745?

De eerste heb ik al en zou me nu de 2de willen aanschaffen voor tijdens het lopen.
 
in combinatie dus als HR als je fietst ?
Nee, ik heb een aparte hrm voor bij de edge 530 voor het fietsen. Maar de edge kan niet gebruikt worden voor het lopen. Daarom was ik aan het kijken om een horloge bij te kopen.

De edge kan je ook koppelen aan een wearable, maar vroeg me af als dat de moeite is? Als dat niet is zou ik ook voor een polar ofzo kunnen kijken. Ik zou de horloge ook niet aan doen tijdens het downhillen of enduro, want dan val ik het gegarandeerd kapot, dus dat alleen maar tijdens rustige ritjes of met de koersfiets.

Langs de andere kant zit ik met polar, als ik die zou pakken, met 2 merken en 2 websites met data. Dat lijkt me dan ook weer niet ideaal.
 
Als je toch zo'n budget hebt voor een horloge misschien eens kijken naar een instapmodel van de Fenix? Ik heb met mijne al veel enduro gereden en veel de grond gekust en die ziet er nog super uit.
 
Nee, ik heb een aparte hrm voor bij de edge 530 voor het fietsen. Maar de edge kan niet gebruikt worden voor het lopen. Daarom was ik aan het kijken om een horloge bij te kopen.

De edge kan je ook koppelen aan een wearable, maar vroeg me af als dat de moeite is? Als dat niet is zou ik ook voor een polar ofzo kunnen kijken. Ik zou de horloge ook niet aan doen tijdens het downhillen of enduro, want dan val ik het gegarandeerd kapot, dus dat alleen maar tijdens rustige ritjes of met de koersfiets.

Langs de andere kant zit ik met polar, als ik die zou pakken, met 2 merken en 2 websites met data. Dat lijkt me dan ook weer niet ideaal.

Als je alles graag in je Garmin app hebt & bijhoudt is dit inderdaad lastig. Ik loop met Polar (M400) & fiets met Garmin (Edge 520+), alles synct naar Strava en kijk eigenlijk nooit naar de apps van Polar & Garmin, dus voor mij niet zo een probleem. Dat koppelen van je wearable aan de gps tijdens het fietsen moet je eens opzoeken, heeft een paar features maar niks mind-blowing denk ik.
 
Terug
Bovenaan