Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 129 57,3%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,2%
  • Apple Watch

    Stemmen: 32 14,2%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,0%
  • Samsung

    Stemmen: 14 6,2%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,2%

  • Totaal aantal stemmers
    225
ik ben hier ook van plan om up te graden van een polar m400
Het zou sowieso een serieuze verbetering zijn

Ik twijfel tussen de gewone basis forerunner 245 of gewoon all the way te gaan van en een fenix 6 pro te gaan.

Het grootste verschil voor mij ligt in de mapping . Maar daar vind ik helaas niet veel informatie over.

ik zie dat er een paar Fenix gebruikers tussen zitten op dit forum.

Op garmin hun Website staan al deze beschikbare maps. Zitten er al wat kaarten op de fenix (gratis (zo ja welke) en zijn deze handig om bvb. te gaan hiken waar er enkel wandelwegen zijn of zoals op wandelvakantie in de alpen of pyreneeën ? (ik ben de eerst komende jaren niet van plan om europa te verlaten ;))

Bij een forerunner 245 kon je bij mijn weten maar 1 gpx bestand uploaden naar het horloge , kan je bij de fenix er een pak meer doen of ook maar 1tje ?
Ik heb een Fenix 5X, specifiek voor de mapping gekocht ook (vanaf de 5 plus zit er ook op de non-X modellen mapping ipv breadcrumb als ik me niet vergis). Zomer 2019 uitvoerig gebruikt in de Oostenrijkse Alpen, works like a charm (buiten de hartslag misschien, maar welke polshartslag is wel accuraat?). Sowieso raad ik wel aan van in de bergen altijd een kaart bij te hebben. We hebben een hike gedaan waar we ruim 12 uur onderweg geweest zijn en mijn Fenix viel wel uit het laatste half uurtje (gelukkig waren we net terug op de brede weg in het dal), dat was trouwens met GPS+Glonas als ik me niet vergis, in ultra tracking ofzo gaat hij ongetwijfeld véél langer mee nog.

Bij de Fenix kan je trouwens ook meer meerdere GPX bestanden op het horloge zetten. Vraag me niet exact hoeveel, maar alleszins genoeg. Ik denk dat ik er vorig jaar voor Oostenrijk een stuk of 10 had op staan. Je kan ook altijd on the fly nog een GPX downloaden op je smartphone en via garmin connect inladen (hoewel dat altijd een beetje gekloot is).

PS: ik heb geen extra kaarten gedownload op mijn Fenix. Op mijn oude Edge 800 gebruikte ik ook de open-source kaarten die hier al gelinked werden.
 
Ik moet nog altijd een Fiets gps kopen, op een of andere manier hoop ik dat er nieuwe uitkomen van Garmin dit voorjaar.
Edge 530 lijkt me wel goeie keuze als plan B
 
Ik moet nog altijd een Fiets gps kopen, op een of andere manier hoop ik dat er nieuwe uitkomen van Garmin dit voorjaar.
Edge 530 lijkt me wel goeie keuze als plan B
Kans is klein. Wat wel zou kunnen is dat er ergens dit jaar een 530/830 Plus verschijnt. Een volledig nieuwe unit (540 bv) komt in principe pas in 2022 als ze voorgaande levenscycli respecteren.

Je kan hier (redelijk onderaan) mooi zien wanneer welk toestel uitgekomen is: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Garmin_products
 
Ook niet direct iets voor mij, zeker omdat het mijn noden vér voorbij gaat. Als is de Carbon Grey versie wel heel knap.
 
Had een pricewatch alert op tweakers lopen voor de fenix 6S Pro.
Had in tussentijd al 1 gekocht maar voor de geïnteresseerden:

Fenix 6s Pro Bol

Is toch al behoorlijke pricedrop. Zelf nog gekocht aan 500 paar maand terug.

Edit: prijs was 377 deze ochtend maar is blijkbaar terug de gewone prijs nu.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met een Forerunner 745? Of met een andere FR/Garmin met de meer "geavanceerde" opties op de 745? Ik ben aan het twijfelen tussen een 245 en 745. Ik zou deze vooral gebruiken voor hardlopen. De meerprijs van een 745 tov de 245 is toch significant voor op papier maar enkele extra functies, die echter wel interessant lijken op het eerste zicht. Zijn deze nuttig, of vooral gimmicks? (ademhalingssnelheid, slaapmonitoring, hoogtemeter, HSV stresstest, trainingsbelasting,...).

945 (groot, duurder, maps niet nodig) of Fenix (prijzig, vrij dik/groot, en toch een stuk duurder) heb ik al van mijn lijst geschrapt.
 
Ik heb een garmin 920xt als sporthorloge (triathlon) en op de fiets gebruik ik een combinatie van garmin edge 500 (als ik enkel wil loggen) of de wahoo bolt (als er ook navigatie bij is). Mijn vriendin en ik wisselen deze onderling als er 1 iemand een route gaat rijden en omgekeerd.
Altijd al tevreden geweest van zowel garmin als wahoo. Vriendin heeft de 735 als horloge en is daar ook wel super tevreden van. Als mijn 920xt de geest geeft ga ik wel de wahoo rival eens proberen denk ik (lijkt me prijs/kwaliteit best te passen voor mijn noden).
 
Garmin Forerunner 55 gekocht ter vervanging van m'n Forerunner 35
 
Alsof het zo moest zijn: bandje van m'n Forerunner 35 kapotgesprongen deze ochtend.
Half uurtje later de Forerunner 55 geleverd gekregen 😁
 
Terug
Bovenaan