Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 137 58,5%
  • Polar

    Stemmen: 24 10,3%
  • Apple Watch

    Stemmen: 31 13,2%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 3,8%
  • Samsung

    Stemmen: 14 6,0%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,7%
  • andere...

    Stemmen: 15 6,4%

  • Totaal aantal stemmers
    234
Ik heb momenteel een Polar M430 die jammer genoeg volledig uit elkaar aan het vallen is. Ik had die al eens een keer gelijmd (zo goed vind ik die) maar nu is het echt te erg aan het worden. Nu moet ik dus een nieuw horloge kopen maar ik heb geen flauw idee welk.

Ik had vorig jaar met kerst een Polar Ignite gekregen maar die was verschrikkelijk: herstarte willekeurig, activiteit percentage werd random gereset naar 0, slechte gesture response (moest met pols draaien om beeld te krijgen). Dus daarom iets minder geneigd naar Polar voor een nieuwer horloge.

Wat ik vooral leuk vind aan mijn M430 is het feit dat die display continu aan staat. Dus dat ik niet als een idioot met mijn pols moet zitten draaien in de hoop dat het scherm aan gaat. En dat die via een cirkel rond het uur ook aangaf hoever ik van mijn dagelijkse activiteit zat:



Ik zie dat Garmin ook vrij populair is, maar die hebben zoveel verschillende modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Eigenlijk zoek ik de volgende opties:

- Ingebouwde hartslag meter
- Always on display optie. Niet dat ik die bij elke activiteit opnieuw moet opzetten (zoals die Ignite). Of dat ik met mijn pols moet zitten schudden als ik gewoon het uur wil zien
- Optie voor verschillende sportprofielen. Momenteel heb ik Krachttraining, hardlopen, lopen op loopband, voetbal, overige indoor en overige outdoor.
- Ingebouwde gps is leuk als ik buiten ga lopen

Ik moet niet persee muziek op het horloge kunnen zetten ofzo.

Iemand een aanrader voor 200-250 euro?
 
Kijk eens op runningxpert.com bij garmin horloges. Mooie korting ook daar.
 
De Forerunner 55 heeft een ietsje te hoog Casio gehalte met die fel uitstekende knoppen naar mijn mening. Ik had nu de Garmin Vivoactive 4 of 4s gezien maar daar betaal ik dan volgens mij weer 50 euro meer voor functies die ik niet echt nodig heb.
 
Ik heb momenteel een Polar M430 die jammer genoeg volledig uit elkaar aan het vallen is. Ik had die al eens een keer gelijmd (zo goed vind ik die) maar nu is het echt te erg aan het worden. Nu moet ik dus een nieuw horloge kopen maar ik heb geen flauw idee welk.

Ik had vorig jaar met kerst een Polar Ignite gekregen maar die was verschrikkelijk: herstarte willekeurig, activiteit percentage werd random gereset naar 0, slechte gesture response (moest met pols draaien om beeld te krijgen). Dus daarom iets minder geneigd naar Polar voor een nieuwer horloge.

Wat ik vooral leuk vind aan mijn M430 is het feit dat die display continu aan staat. Dus dat ik niet als een idioot met mijn pols moet zitten draaien in de hoop dat het scherm aan gaat. En dat die via een cirkel rond het uur ook aangaf hoever ik van mijn dagelijkse activiteit zat:



Ik zie dat Garmin ook vrij populair is, maar die hebben zoveel verschillende modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Eigenlijk zoek ik de volgende opties:

- Ingebouwde hartslag meter
- Always on display optie. Niet dat ik die bij elke activiteit opnieuw moet opzetten (zoals die Ignite). Of dat ik met mijn pols moet zitten schudden als ik gewoon het uur wil zien
- Optie voor verschillende sportprofielen. Momenteel heb ik Krachttraining, hardlopen, lopen op loopband, voetbal, overige indoor en overige outdoor.
- Ingebouwde gps is leuk als ik buiten ga lopen

Ik moet niet persee muziek op het horloge kunnen zetten ofzo.

Iemand een aanrader voor 200-250 euro?
De Ignite is natuurlijk geen loophorloge. Koop u gewoon de Polar Vantage M. of M2, da's de nieuwe versie.
 
De Ignite is natuurlijk geen loophorloge. Koop u gewoon de Polar Vantage M. of M2, da's de nieuwe versie.
Maar ik zoek ook geen pure loophorloge. Lopen is nu gewoon terug vaak op de loopband na de krachttraining. En ik moet zeggen, die Ignite heeft me toch wat schrik gegeven ivm de kwaliteit van de software van de nieuwere Polar horloges.
 
De Forerunner 55 heeft een ietsje te hoog Casio gehalte met die fel uitstekende knoppen naar mijn mening. Ik had nu de Garmin Vivoactive 4 of 4s gezien maar daar betaal ik dan volgens mij weer 50 euro meer voor functies die ik niet echt nodig heb.
Casio gehalte valt in het echt wel goed mee bij de Forerunners. Lijkt erger op foto`s dan het is.
Als een Forerunner toch geen optie is, maar je toch een Garmin wil, kan je eventueel naar een Venu SQ kijken. Prijs zit onder de 200 euro.
 
Maar ik zoek ook geen pure loophorloge. Lopen is nu gewoon terug vaak op de loopband na de krachttraining. En ik moet zeggen, die Ignite heeft me toch wat schrik gegeven ivm de kwaliteit van de software van de nieuwere Polar horloges.

Ik had eigenlijk ook direct de Vivoactive, of het iets meer stylish broertje Venu in gedachten.

Misschien eens zoeken of je daarvoor een goede deal vindt.

Alternatief kan een Venu Sq zijn: https://www.bol.com/nl/p/garmin-ven...007651848?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Heeft wel geen barometrische hoogtemeter denk ik, waardoor je hoogtemeters niet heel nauwkeurig gaan zijn.
 
Ik ben ergens aan het twijfelen om opnieuw een M430 te kopen zelfs :unsure: Staat nu vrij goedkoop (voor 140 te krijgen) en ik heb deels ook schrik van de krasgevoeligheid van het glas van de verschillende modellen die ik op het oog heb en die hier al voorbij zijn gekomen.

Ik ben echt gene goeie als ik geld moet uitgeven :unsure:
 
Een Garmin vivoactive dat moet je hebben mijn vriend. Geloof me, dat is waar je naar op zoek bent. Je zal die m430 snel vergeten zijn.
 
Een Garmin vivoactive dat moet je hebben mijn vriend. Geloof me, dat is waar je naar op zoek bent. Je zal die m430 snel vergeten zijn.
Ik ga morgen naar Hasselt naar Decathlon en Krefel, daar hebben ze er een hoop op voorraad dus eens zien welke het gaat worden.
 
Tough crowd here!

Nee man, je bent duidelijk tevreden met de aankoop dus enjoy 🙂
Je hebt wel gelijk ook. Bij alles wat ik koop denk ik 10 keer na of ik het nodig heb, of ik het écht wil of gewoon een ingeving is. :tongue:
 
Ook lang getwijfeld voor mijn nieuwe horloge.

Had dat al veel langer moeten doen. Wat een gemak is me dat tov mijn 10 jaar oude garmin.
 
Ben na 4j ook aant twijfelen om van mio naar garmin gps over te schakelen. Heb nu touch en twijfel dan aan een 530 zonder touch of dat het dan wel makkelijk werkt... Terwijl 830 wel touch is, maar das dan weer 500€...
 
Terug
Bovenaan