Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 137 58,5%
  • Polar

    Stemmen: 24 10,3%
  • Apple Watch

    Stemmen: 31 13,2%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 3,8%
  • Samsung

    Stemmen: 14 6,0%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,7%
  • andere...

    Stemmen: 15 6,4%

  • Totaal aantal stemmers
    234
Heb nu een wahoo bolt V2, na wat updates werkt hij eindelijk zonder vastlopers.
Hij is heel duidelijk en de reroute functie werkt snel en feilloos. Wat een verschil tov vroeger.
Als ik niet op gps rij, dan heb ik een tabblad gemaakt met de grafiek van hartslagzones en een veld met de huidige hartslag. Dat kleurt mee met de zone waar je inzit.
Dit kan overigens ook met powerzones. De ledstrip kan je daar ook voor inzetten (beide een andere functie ook).
Qua batterij, verlichting op auto stand en een wahoo tickr gekoppeld (GSM meem ik niet mee omdat ik een Apple watch LTE heb, die is dus out of range) en heb nu een rit van 2,5 uur zonder GPS en 4 uur met GPS en zit nu op 58%.
Ben er in elk geval tevreden mee.
 
Zijn er veel Suunto gebruikers hier?
De 9 Peak ziet er bangelijk uit, alleen wat te prijzig.
Geen idee of de Suunto 5 deftig is. Ben eigenlijk aan het twijfelen tussen de 5 of een Garmin FR245 of een Polar Vantage M
 
Zijn er veel Suunto gebruikers hier?
De 9 Peak ziet er bangelijk uit, alleen wat te prijzig.
Geen idee of de Suunto 5 deftig is. Ben eigenlijk aan het twijfelen tussen de 5 of een Garmin FR245 of een Polar Vantage M

Die gps route functie is toch iets dat ik mis op mijn goedkopere Garmin nu ik vaker nieuwe routes ga lopen, dus daarvoor lijkt die suunto 5 mij al een grote plus.

Functies als die ghost runner en multisport lijken me ook wel leuk maar minder van belang.
 
Vandaag de gps gebruikt op mijn fenix 6x. Dat is een heel fijne optie die ik nu elke lsd en recuperatie ga gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Origineel ben ik begonnen trainen met een Polar CS 200CAD. Als student zonder geld gebruikte ik die ook voor m'n looptrainingen :)
Eenmaal aan het werk heb ik me een Garmin 910XT gekocht. Niet het meest elegante horloge, maar m'n triatlonwedstrijden doe ik nog steeds ermee.
Als casual horloge een Garmin Vivoactive HR gekocht, welke ik eind vorig jaar vervangen heb door een Coros Pace 2. De Vivoactive deed zn werk eigenlijk nog steeds goed, maar dat scherm stelt niet veel voor en eigenlijk is het gewoon een lelijk ding :p

Heel tevreden van de Pace 2, veel te configureren, automatische push van trainingen vanuit trainingpeaks, gaat echt lang mee op batterij...
Het enige dat ik mis is muziekbediening en een find my watch/phone functie.
 
Gisteren de Garmin Fenix 6 Pro aangeschaft. Wat een zalige horloge is me dat; enorm veel opties en mogelijkheden en statistiekjes. Ik moet er nog de eerste maal mee gaan lopen (morgen wschl), maar gisteren al een fijne wandeling gedaan van een uurtje. Deze winter kijk ik vooral uit naar de ski-activiteit en voor de zomer nog wat hiken in de ardennen.

TOP horloge, serieuze stap vooruit tov mijn FR235 die aan het tiltslaan was
 
Vandaag de gps gebruikt op mijn fenix 6x. Dat is een heel fijne optie die ik nu elke lsd en recuperatie ga gebruiken.

Ik was op zoek naar een horloge met Navigatie functie maar bij Garmin is dat enkel het top segment, die vind ik echt wel te duur...

Zijn er misschien iets goedkopere horloges van andere merken met Navigatie?
 
Ik was op zoek naar een horloge met Navigatie functie maar bij Garmin is dat enkel het top segment, die vind ik echt wel te duur...

Zijn er misschien iets goedkopere horloges van andere merken met Navigatie?

Suunto horloges scoren op dat vlak wel beter, vanaf Suunto 5 bevatten deze volgens mij deze functionaliteit, zijn soms mooie promoties op (oa bij Amazon).
Of een Android wear exemplaar zal dit vaak ook kunnen (al dan niet met 3d party apps).
 
Ik was op zoek naar een horloge met Navigatie functie maar bij Garmin is dat enkel het top segment, die vind ik echt wel te duur...

Zijn er misschien iets goedkopere horloges van andere merken met Navigatie?
Zoek je navigatie of een route die je kan volgen d.m.v. breadcrumb?
 
Zoek je navigatie of een route die je kan volgen d.m.v. breadcrumb?
Breadcrumb vind ik maar wat karig maar als ik zo even door het horloge landschap ga, is full blown navigatie enkel te vinden op high end modellen. Ik zal mijn routes dan maar moeten blijven memoriseren :p
 
Breadcrumb vind ik maar wat karig maar als ik zo even door het horloge landschap ga, is full blown navigatie enkel te vinden op high end modellen. Ik zal mijn routes dan maar moeten blijven memoriseren :p
Ik moet zeggen dat breadcrumb toch echt wel goed is hoor. Geeft ook bij een splitsing aan welke richting je uit moet enzo. Dus met een pop-up. Een echte kaart op zo een klein scherm is ook niet alles.
 
Mijn Amazfit stratos heeft na 2-3j de geest gegevens dus ben nu op zoek naar een nieuwe voor rond de €200.
De stratos 3 (€ 160) lijkt me wel een kanshebber. De opvolger van mijn vorige waar ik heel tevreden van was. Enkel wat groot (48.6mm) en niet zo mooi.


Vereisten zijn:
- gps
- sync met strava voor fietsen/lopen
- soort van dashboard tijdens het fietsen (snelheid, afstand, hm,..)
- lange batterijduur

Die Garmin Venu sq die hier passeerde is misschien nog een optie.. zal wel minder opties hebben maar ziet er wat mooier en kleiner uit dan de vivoactive. Dan maar wat reviews checken..
 
Iemand ervaring met 1 van de volgende:

- Fitbit charge 4
- Polar Vantage M
- Coros Pace 2

Ik heb geen tonnen data nodig. Ik zou het voornamelijk willen gebruiken voor lopen en zwemmen.

Ik weet dat de eerste niet te vergelijken valt met de andere 2 maar deze lijken me stukken solider in verhouding tot hun meerprijs.
 
Ik heb de Polar Vantage M. Zeer tevreden van, op vlak van GPS en software die erbij komt kijken.
Al is de polsslagmeting na verloop van tijd redelijk inaccuraat, vind ik. Sowieso is het altijd beter om echt een borstband aan te hebben als je precies je hartslag wil weten. In't begin vertrouwde ik nog redelijk op de horlogemeting, omdat m'n gemiddelde hartslag niet erg verschilde van voordien toen ik nog met de borstband liep. Maar na verloop van tijd is de polsslagmeting echt beginnen flippen bij momenten en ben ik terug met borstband beginnen lopen.
 
Iemand ervaring met 1 van de volgende:

- Fitbit charge 4
- Polar Vantage M
- Coros Pace 2

Ik heb geen tonnen data nodig. Ik zou het voornamelijk willen gebruiken voor lopen en zwemmen.

Ik weet dat de eerste niet te vergelijken valt met de andere 2 maar deze lijken me stukken solider in verhouding tot hun meerprijs.
Ik heb de charge 4 (had voordien de charge 2), maar ben hier eigenlijk niet tevreden van en ga nu voor een Garmin gaan. Redenen waarom ik ga switchen:

- te korte batterijduur, zeker met gps aan is het verschrikkelijk
- gps signaal valt regelmatig uit (ook op routes waar het voordien nooit een probleem was) en dan onthoudt hij enkel de route totdat hij is uitgevallen)
- ik heb mijn twijfels bij de hartslag accuracy (bij mijn charge 2 was dit helemaal fout, hier is het al beter, maar nog atlijd niet goed genoeg).

Qua prijs valt hij nog goed mee, maar ik heb kennissen met Garmin en die van hun werkt veel beter. Volgende wordt wss Garmin 55.
 
Iemand ervaring met 1 van de volgende:

- Fitbit charge 4
- Polar Vantage M
- Coros Pace 2

Ik heb geen tonnen data nodig. Ik zou het voornamelijk willen gebruiken voor lopen en zwemmen.

Ik weet dat de eerste niet te vergelijken valt met de andere 2 maar deze lijken me stukken solider in verhouding tot hun meerprijs.

Zie mijn post hierboven.

Heel tevreden van de Pace 2, veel te configureren, automatische push van trainingen vanuit trainingpeaks, gaat echt lang mee op batterij...
Het enige dat ik mis is muziekbediening en een find my watch/phone functie.

Ervoor een Polar Vantage M gehad, maar de Pace 2 vind ik veel fijner in gebruiker. Ook kleiner aan je pols.
 
Even een waarschuwing/word of caution: koop geen Venu, en best ook nog geen Venu 2/2S tot duidelijk wordt dat onderstaande opgelost is.
Ik heb niet heel lang geleden opgemerkt dat het OLED-scherm van m'n Venu burn-in signalen begint te vertonen. Vandaag een testface gemaakt om dit eens goed te checken (foto wit blad als achtergrond) en het resultaat is ronduit dramatisch:

IMG_20211122_112328.jpg


Watch is anderhalf jaar oud. Ik heb nooit always-on display gebruikt. De zaken die ik het meest kan opmaken zijn data fields van tijdens het lopen, maar ook tijdens het lopen staat always-on uit. En ja, ik heb anderhalf jaar 2500km gelopen en echt weinig is dat niet, maar een horloge van Garmin zou dit imo toch moeten aankunnen.

Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Ik heb gekocht bij bol denk ik, dus ik ga bij hen de klantendienst contacteren, want dit is imo gewoon een ondeugdelijk product.
 
Terug
Bovenaan