Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 195 59,5%
  • Polar

Stemmen: 27 8,2%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,3%
  • Fitbit

Stemmen: 10 3,0%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,8%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,9%

• Totaal aantal stemmers
    328
Intussen al gekocht? Wat is het geworden?

Mijn 2 cents; Als je geen tonnen data wilt en gewoon correcte gegevens wil: Coros Pace 2.
Geen ervaring voor zwemmen, maar qua lopen is het echt een tophorloge, zeker in zijn prijsklasse.
Momenteel, heb ik er nog geen aangeschaft. Ben vanaf oktober weer beginnen zwemmen en heb niet echt de indruk dat ik het daar nodig heb. Ik doe mijn trainingen, hou het vol en het evaluatiecriterium is elke keer hetzelfde: zijn mijn spieren moe.

De Coros Pace 2 draagt mijn voorkeur weg maar aangezien ik niet zo een loopliefhebber ben als de meesten hier (@de loopthread) kijk ik nog even de kat uit de boom.

Even een waarschuwing/word of caution: koop geen Venu, en best ook nog geen Venu 2/2S tot duidelijk wordt dat onderstaande opgelost is.
Ik heb niet heel lang geleden opgemerkt dat het OLED-scherm van m'n Venu burn-in signalen begint te vertonen. Vandaag een testface gemaakt om dit eens goed te checken (foto wit blad als achtergrond) en het resultaat is ronduit dramatisch:

IMG_20211122_112328.jpg

Watch is anderhalf jaar oud. Ik heb nooit always-on display gebruikt. De zaken die ik het meest kan opmaken zijn data fields van tijdens het lopen, maar ook tijdens het lopen staat always-on uit. En ja, ik heb anderhalf jaar 2500km gelopen en echt weinig is dat niet, maar een horloge van Garmin zou dit imo toch moeten aankunnen.

Ik weet niet goed wat ik hiermee aan moet. Ik heb gekocht bij bol denk ik, dus ik ga bij hen de klantendienst contacteren, want dit is imo gewoon een ondeugdelijk product.

Hoe is dit ondertussen afgelopen?
Ben op zoek naar een nieuwe activitytracker (kom van een first gen Vivoactive HR). Ding is spuuglelijk om als daily te dragen dus tijd voor een upgrade.
Ik had mijn oog op de Venu 2, omdat dit toch een upgrade is van de Vivoactive 4 heb ik zo de indruk. Enige grote verschillen zijn de batterijduur en het scherm. En laat dat laatste nu net het issue bij jou zijn.

Ik wacht dit hier eventjes af om naar de winkel te tjeezen :-)

Hoe is dit ondertussen afgelopen?

Wel, toestel was zogezegd vervangen in de reparatie, maar ik heb gewoon mijn eigen ongerepareerd toestel teruggekregen. Zelfde serienummer en nog altijd met de felle burn-in. Na contact met klantendienst terug opgestuurd en hij is ondertussen weer onderweg naar mij.

Ik verwacht nu wel een gerepareerd exemplaar terug (ik laat het een dezer nog weten) maar ik heb ondertussen wel een Forerunner 945 gekocht, dus de Venu gaat sowieso verkocht worden. Ik vertrouw hem niet meer om te lopen. Wel op vlak van functionaliteiten, dat zit wel goed.

Er zijn geruchten dat Garmin dinsdag hun nieuwe horloges gaan aankondigen! (Venu 2, epic 2 en de fenix 7)

Het zal wel las Vegas tijd zijn, dus pas laat de dinsdag of woensdag nacht . Spannend!

Er zijn geruchten dat Garmin dinsdag hun nieuwe horloges gaan aankondigen! (Venu 2, epic 2 en de fenix 7)

Het zal wel las Vegas tijd zijn, dus pas laat de dinsdag of woensdag nacht . Spannend!
Hopelijk ook eens nieuwe GPS’en voor de fiets, met usb-c oa

Venu 2 is er al wel even 🙂
Maar heel veel interesse in de Fenix!

Hopelijk ook eens nieuwe GPS’en voor de fiets, met usb-c oa
Ik vermoed dat het voor volgend jaar gaat zijn, kijken naar de release dates van de vorige series
x10 serie was 2013
x20 serie was 2015
x30 serie was 2019
x30Plus serie was 2021

Dus ofwel dit jaar de horloges en volgende jaar de gps'en, ofwel dit jaar beide (wat ik straf zou vinden).

de Venu 2 Plus en de vivomove sport hybrid zijn ondertussen al aangekondigd.

Op de fenix 7 nog wachten, er zijn er ook die zeggen dat het pas volgende week wordt

Mensen hier die al problemen hebben gehad met Fitbit (versa) bandjes? Vriendin heeft er twee gehad die op een jaar gesneuveld zijn...

Terug
Bovenaan