Welk fictieboek heb je net uitgelezen en wat vond je ervan?

Hoeveel boeken lees je gemiddeld per jaar?

• Ik lees nooit

Stemmen: 27 11,0%
  • 1-5 boeken

Stemmen: 70 28,5%
  • 6-10 boeken

Stemmen: 47 19,1%
  • 11-20 boeken

Stemmen: 55 22,4%
  • 21-30 boeken

Stemmen: 21 8,5%
  • 31-40 boeken

Stemmen: 10 4,1%
  • 41-50 boeken

Stemmen: 6 2,4%
  • 50-75 boeken

Stemmen: 5 2,0%
  • 75-100 boeken

Stemmen: 2 0,8%
  • 100+ boeken

Stemmen: 3 1,2%

• Totaal aantal stemmers
    246
Oooh ik heb deze ook liggen. Ik heb er alleen nog maar goede dingen over gehoord en ik kijk er naar uit om dit boek te lezen.

Je gaat het je niet beklagen! 't Is wel een ander soort Fantasy dan je misschien gewend bent, aangezien het Urban Fantasy is (meer in een moderne tijd, met auto's, vliegtuigen en modern wapentuig) in een Oosterse omgeving voornamelijk gefocust op een clan-leefwereld.

Crystallize your power - Anouk Matton

Het nieuwe boek van Anouk Matton. Ik heb het niet helemaal uitgelezen, enkel de hoofdstukken waarin ze uitwijdt over kwantumfysica. Met daartussen pagina's waarin ze in een roze badjas door haar tuin loopt en stenen tegen haar hoofd houdt. Dat was wel genoeg voor een maandagochtend.

En, handige tips en tricks om rust in je hoofd te krijgen en tot positievere gedachten te komen? Ik heb de indruk dat je de laatste dagen opvallend meer zen bent in je discours hier op het forum!

Eindelijk nog eens een boek uitgelezen, wat gaat dat traag bij mij...

Tokyo Vice van Jake Adelstein

Gelezen omdat ik had gehoord dat Michael Manns nieuwste project een HBO miniserie zou worden, een reeks gebaseerd op dit non fictieboek. Jake Adelstein is een Amerikaan die in Tokyo aan een carrière als journalist begint bij een prestigieuze krant. Het boek volgt zijn loopbaan en de verschillende afdelingen waarin hij werkte, met voornaamste focus op de police beat in Tokyo en zijn aanvaringen met de yakuza daar. Een aanrader.

Ik ben heel trots op mezelf dat ik eindelijk nog eens een klepper van meer dan 500 pagina's kunnen uitlezen heb
Het gaat om het bejubelde 'Grand Hotel Europa' van Ilja Leonard Pfeijffer
Ik heb er ruim de tijd voor genomen, en heb zeker genoten van de barokke schrijfstijl van Pfeijffer. Er zitten ronduit briljante stukken in en de aangesneden thema's lagen me wel. Niettemin vind ik dat hij een paar keer te veel op dezelfde nagel sloeg en dat er dus wel wat bladvulling tussen stond.

Next up: het veel lichtere 'Een Film met Sofia', waarin Herman Koch de Nederlandse filmwereld fileert :love:

En, handige tips en tricks om rust in je hoofd te krijgen en tot positievere gedachten te komen? Ik heb de indruk dat je de laatste dagen opvallend meer zen bent in je discours hier op het forum!
Enkele goede tips uit haar boek:

- Inspirerende citaten in je leefruimte hangen.
- Luisteren naar de kwantumfeedback van het universum.
- Een 'kristallenbad' nemen om je vibratie te verhogen.
- I Think Therefore I AM (haar initialen). Hoe ik deze tip praktisch moet toepassen, is me nog niet helemaal duidelijk.

Ik ben alvast begonnen met enkele 'live laugh love' posters in mijn appartement te hangen en voortaan doe ik kristalsuiker op mijn pannenkoeken in plaats van kandijsiroop.

Het tweede boek van Wheel of Time zit er ook op. Het smaakt naar meer. Het enigszins trage tempo stoort totaal niet.

Ik hoop dat ik nu wel klaar ben voor S1 van de serie te bekijken :)

Dr. Sleep - Stephen King

Net niet gelukt om deze uit te lezen in 2021!
In feite het vervolg op The Shining. Ik vond hem zeker goed, maar heb alleen de fout gemaakt om eerst de film gezien te hebben. Dus het verhaal was een beetje minder spannend, al waren er wel veel verschillen tussen boek en film, zeker op het einde.

Dr. Sleep - Stephen King

Net niet gelukt om deze uit te lezen in 2021!
In feite het vervolg op The Shining. Ik vond hem zeker goed, maar heb alleen de fout gemaakt om eerst de film gezien te hebben. Dus het verhaal was een beetje minder spannend, al waren er wel veel verschillen tussen boek en film, zeker op het einde.
Moet je de eerste boek gelezen hebben ? Enkel ooit de film van gezien.

Ludwig Wittgenstein - Tractatus Logico-Philosophicus

Briljant boek van een briljant man dat de geboorte aankondigt van een spannende nieuwe filosofische wending. Een basisbegrip van logica is wel noodzakelijk om Wittgenstein volledig te begrijpen (helaas is mijn kennis ervan vrijwel volledig beperkt tot propositionele logica). Maar los daarvan is dit een waar meesterwerk in de filosofie.

Sylvain Neuvel - Only Human - Themis Files #3

Boek 1 en 2 kon ik wel smaken als aangenaam sci-fi vertier, maar dit was echt tergend saai. Ik had het gevoel dat het verhaal geen natuurlijke verderzetting was van de andere twee boeken, en de aangehaalde thema's ongenuanceerd en té utopisch waren. Geen aanrader.

Fonda Lee - Jade War (Green Bone Saga #2)

Geweldig vervolg, begon een beetje traagjes maar je zit weer snel op de voortdenderende trein met Fonda Lee als machiniste en je wil er niet af.

Meesterlijke mix van Urban Fantasy en een Aziatisch-gekruide Godfather-geinspireerde maffia epos.

Bling Bling: diamantroof in Delhi - Jan Van der Cruysse

Heel tof boek van eigen bodem. Leest super vlot ondanks er veel personages en locaties hun introductie maken in het begin. Het verhaal begint zeer rustig en onschuldig, maar eens het ripple effect in gang treedt, wordt het wel heftig. Het verbaasd me dan ook niet dat de filmrechten al verkocht zijn. Internationaal zou dit verhaal wel een kans maken.

Ben zeer benieuwd naar de twee vervolgdelen in de Bling Bling trilogie.

5/5

Volgend boek wordt weer iets luchtiger en nostalgisch: Harry Potter 2.
Lees jij de Harry Potter reeks in het Engels of Nederlands vertaald?

Beyond order and chaos van Jordan Peterson.

12 simple rules for life heeft me 3-4 jaar geleden enorme inzichten gegeven over mijn eigen leven.

Blijft toch verbazend hoe Peterson dingen kan omschrijven waarvan je als mens wéét dat ze kloppen op zo een relatable manier.
Gezien ik veel van zijn lezingen bekijk was het voor een deel wel herhaling maar blijft het interessant.

Begin volgende week komt Brave New World aan. Omdat ik 1984 één van de beste boeken ooit vond kijk ik er wel naar uit.
Recent neem ik Beyond good and Evil nog eens terug vast af en toe.

Nu het op het werk wat rustiger is ben ik blij dat ik wat kan lezen. :)

In Zeiten des Abnehmenden Lichts - Eugen Ruge

Aangezien ik doorgaans wanneer ik in het Duits lees naar de klassiekers toe graviteer, kwam deze hedendaagse roman als welgekomen afwisseling in mijn vizier.

Je moet geen revolutionaire of vernieuwende thema's verwachten. De gekende Duitse literaire stokpaardjes van na de Wende, met als koploper natuurlijk de spanningen tussen Oost en West, staan ook hier centraal. Heel af en toe laat Ruge eens een schimmering van een meer poëtische schrijfstijl zien (zoals hieronder), maar van de winnaar van de deutscher Buch Preis had ik op dat vlak toch hogere verwachtingen.

Da verpasste sein Vater was, dachte Markus und schaute sich um, ob er nicht doch inzwischen gekommen war, aber statt seines Vaters sah er inmitten all dieser überschnappenden Fröhlichkeit, zwischen den gackernden, zähnebleckenden und betrunkenen Gesichtern ein ernstes, ein abwesendes, ein von alldem vollkommen unberührtes Gesicht, ganz schmal und ganz schief und von kleinen, entzündeten Schmerzstellen unter den Augenbrauen gezeichnet.

Al bij al is dit wel een degelijke roman met goede pacing, vooral in de dialogen.

Beyond order and chaos van Jordan Peterson.

12 simple rules for life heeft me 3-4 jaar geleden enorme inzichten gegeven over mijn eigen leven.

Blijft toch verbazend hoe Peterson dingen kan omschrijven waarvan je als mens wéét dat ze kloppen op zo een relatable manier.
Gezien ik veel van zijn lezingen bekijk was het voor een deel wel herhaling maar blijft het interessant.
Ik ben normaalgezien niet zo'n fan van audiobooks, maar die van Peterson vind ik dan wel weer goed. Zijn stem is aangenaam om naar te luisteren en hij legt de juiste nadruk.

Ik ben normaalgezien niet zo'n fan van audiobooks, maar die van Peterson vind ik dan wel weer goed. Zijn stem is aangenaam om naar te luisteren en hij legt de juiste nadruk.

Inderdaad.
Jaloers op mensen die zo goed een verhaal kunnen vertellen.

In Zeiten des Abnehmenden Lichts - Eugen Ruge

Aangezien ik doorgaans wanneer ik in het Duits lees naar de klassiekers toe graviteer, kwam deze hedendaagse roman als welgekomen afwisseling in mijn vizier.

Je moet geen revolutionaire of vernieuwende thema's verwachten. De gekende Duitse literaire stokpaardjes van na de Wende, met als koploper natuurlijk de spanningen tussen Oost en West, staan ook hier centraal. Heel af en toe laat Ruge eens een schimmering van een meer poëtische schrijfstijl zien (zoals hieronder), maar van de winnaar van de deutscher Buch Preis had ik op dat vlak toch hogere verwachtingen.

Al bij al is dit wel een degelijke roman met goede pacing, vooral in de dialogen.
Ha, die staat hier nog ergens ongelezen in de boekenkast. Ik vond Wendeliteratur altijd interessant en heb er toen maar een voorraadje van ingeslagen toen ik nog in Leuven woonde en frequent de juiste boekhandels binnenliep :p

Zelf net "The Every" van Dave Eggers uitgelezen, wat mij betreft een boek dat iedereen die geboren is na 1980 zou moeten lezen. Het plaatst op een oncomfortabele (en dus goede) manier vraagtekens bij onze goedgelovigheid ten opzichte van Big Tech en ons haast naïeve vertrouwen in de verdere digitalisering van onze wereld. Eggers schetst een dystopie waarvan je spijtig genoeg niet meer met zekerheid kan zeggen dat ze niet (deels) zal bewaarheid worden.

Zelf net "The Every" van Dave Eggers uitgelezen, wat mij betreft een boek dat iedereen die geboren is na 1980 zou moeten lezen. Het plaatst op een oncomfortabele (en dus goede) manier vraagtekens bij onze goedgelovigheid ten opzichte van Big Tech en ons haast naïeve vertrouwen in de verdere digitalisering van onze wereld. Eggers schetst een dystopie waarvan je spijtig genoeg niet meer met zekerheid kan zeggen dat ze niet (deels) zal bewaarheid worden.

Oooh. Houdt dit boek direct verband met The Circle? Ik heb zowel The Circle als A Hologram for The King van hem gelezen.

Ik heb een aantal jaar geleden (ik denk 2015 of 2016) gaan luisteren in Gent en de kans gehad om een kort praatje met hem te slaan. Ik had me toen voorgenomen om meer van zijn boeken te lezen maar dat is er nooit van gekomen. Misschien is het tijd om daar verandering in te brengen.

Oooh. Houdt dit boek direct verband met The Circle? Ik heb zowel The Circle als A Hologram for The King van hem gelezen.

Ik heb een aantal jaar geleden (ik denk 2015 of 2016) gaan luisteren in Gent en de kans gehad om een kort praatje met hem te slaan. Ik had me toen voorgenomen om meer van zijn boeken te lezen maar dat is er nooit van gekomen. Misschien is het tijd om daar verandering in te brengen.
Het is het eerste boek van hem dat ik lees, maar het zou een vervolg zijn op The Circle.

Terug
Bovenaan