Andries ergens in de eerste 5min: "Waarom hebben we Michael Van Peel weer uitgenodigd?"
Die zin vat de laatste aflevering zowat samen.

Andries probeerde heel de aflevering een conversatie aan te gaan met Van Peel maar kreeg enkel mislukte oneliners en ontwijkende antwoorden terug. Heel zwak.

En op het einde weer met zijn onnozele aap. Jezus christ.
 
Andries ergens in de eerste 5min: "Waarom hebben we Michael Van Peel weer uitgenodigd?"
Die zin vat de laatste aflevering zowat samen.

Andries probeerde heel de aflevering een conversatie aan te gaan met Van Peel maar kreeg enkel mislukte oneliners en ontwijkende antwoorden terug. Heel zwak.

En op het einde weer met zijn onnozele aap. Jezus christ.
Ik vond hem jammer genoeg deze keer ook niet aangenaam. Andere afleveringen wel, maar zoals je zei, Andries probeert gewoon een 'echt' gesprek aan te knopen, maar wordt gewoon teniet gedaan door Van Peel.

Wel benieuwd wie hun eerste gast wordt in de nieuwe studio!
 
Andries ergens in de eerste 5min: "Waarom hebben we Michael Van Peel weer uitgenodigd?"
Die zin vat de laatste aflevering zowat samen.

Andries probeerde heel de aflevering een conversatie aan te gaan met Van Peel maar kreeg enkel mislukte oneliners en ontwijkende antwoorden terug. Heel zwak.

En op het einde weer met zijn onnozele aap. Jezus christ.
Klopt, heb het na 5min ook werkelijk afgezet om exact die reden.
 
Ik vond hem jammer genoeg deze keer ook niet aangenaam. Andere afleveringen wel, maar zoals je zei, Andries probeert gewoon een 'echt' gesprek aan te knopen, maar wordt gewoon teniet gedaan door Van Peel.

Wel benieuwd wie hun eerste gast wordt in de nieuwe studio!
Matthias Schoenaerts zou wel een knaller zijn. :unsure:
 
De podcast met Tom Sauer opgezet naar het werk.
Kwaad en gefrustreerd uit de wagen gestapt.

Een uur Russisch propaganda in m'n oor. Alles is onze schuld en we moeten Rusland maar begrijpen.
Wij zijn geen scholen en ziekenhuizen aan het opblazen in Oekraïne.

Soit, je moet het zeker ook eens langs Russische kant bekijken maar dat hoeft niet met een roze bril. Geen enkel slecht woord over Rusland buiten 'Pas op he, ik vind het niet leuk wat Rusland doet'.
 
De podcast met Tom Sauer opgezet naar het werk.
Kwaad en gefrustreerd uit de wagen gestapt.

Een uur Russisch propaganda in m'n oor. Alles is onze schuld en we moeten Rusland maar begrijpen.
Wij zijn geen scholen en ziekenhuizen aan het opblazen in Oekraïne.

Soit, je moet het zeker ook eens langs Russische kant bekijken maar dat hoeft niet met een roze bril. Geen enkel slecht woord over Rusland buiten 'Pas op he, ik vind het niet leuk wat Rusland doet'.
Er zijn er hier nog die dat gezegd hebben...

Voor mij vreemd, want zo heb ik helemaal niet ervaren of geïnterpreteerd eigenlijk.
 
Er zijn er hier nog die dat gezegd hebben...

Voor mij vreemd, want zo heb ik helemaal niet ervaren of geïnterpreteerd eigenlijk.
Sauer zit gewoon heel hard in zijn academische visie vastgeroest en dat lijkt wel die van het realisme te zijn. Dat is een visie gebaseerd op macht waarbij staten hun nationaal belang willen beschermen en zoveel mogelijk macht nastreven. Vanuit die visie (niet de mijne) kun je stellen dat Poetin een Navo toetreding als een beperking van zijn macht ziet en is die inval ook perfect te verantwoorden want het niet doen had potentieel zijn macht beperkt.

Dat het mogelijk gaat om Poetin die democratische regimes als een bedreiging ziet omdat ze een alternatief tonen en aanbieden voor autoritaire of totalitaire staten is in zo een visie ondenkbaar want dat is geen nationaal belang maar Poetins belang. Zo haalt Sauer nergens Maidan aan net zoals het feit dat Zelensky met democratische hervormingen bezig was.

(Verplaats dat hier nu aub niet naar Pol&Actua ik ben daar niet graag :unsure: )
 
Laatst bewerkt:
Heb de aflevering verder uit geluisterd. Mannekes mannekes

- Atoombommen moeten weg, de afschrikking werkt toch niet (hij geeft enkele voorbeelden). Enkele minuten later: we mogen Rusland niet verder kleineren want dan gaat hij atoombommen gebruiken! Tja, wat is het nu? Werkt de afschrikking of niet?
- Atoombommen moeten we dringend verbieden met een verdrag. Dan is het opgelost! Ahja, want clusterbommen en chemische wapens zijn ook al verboden. Die laatste twee worden nog altijd gebruikt door malafide regimes (en misschien ook de 'goeie').
- Het Budapest Memorandum vergeet hij wel even te vertellen. Oekraïne die vrijwillig de soviet kernwapens heeft opgegeven in ruil voor een soevereine status.
 
Heb de aflevering verder uit geluisterd. Mannekes mannekes

- Atoombommen moeten weg, de afschrikking werkt toch niet (hij geeft enkele voorbeelden). Enkele minuten later: we mogen Rusland niet verder kleineren want dan gaat hij atoombommen gebruiken! Tja, wat is het nu? Werkt de afschrikking of niet?
- Atoombommen moeten we dringend verbieden met een verdrag. Dan is het opgelost! Ahja, want clusterbommen en chemische wapens zijn ook al verboden. Die laatste twee worden nog altijd gebruikt door malafide regimes (en misschien ook de 'goeie').
- Het Budapest Memorandum vergeet hij wel even te vertellen. Oekraïne die vrijwillig de soviet kernwapens heeft opgegeven in ruil voor een soevereine status.

+ de schurkenstaten zoals bvb Rusland gaan er zich zeker en vast aan houden ja. De typische academische naïviteit spat er af. Absoluut schoolvoorbeeld van een gutmensch profiel.

Ik kan niet meer op dezelfde manier naar AA luisteren sinds die aflevering. Ik verdenk den Andries ervan communistische trekjes de hebben. Wat zeker is dat ze zich allebei als slappe lulletjes en naar-de-mond-praters hebben gedragen.

De meegaande reactie's hier catalogeer ik dan maar als famboyism of onwetendheid zeker. Was nochtans zelf ook grote fan.
 
Laatst bewerkt:
+ de schurkenstaten zoals bvb Rusland gaan er zich zeker en vast aan houden ja. De typische academische naïviteit spat er af. Absoluut schoolvoorbeeld van een gutmensch profiel.

Ik kan niet meer op dezelfde manier naar AA luisteren sinds die aflevering. Ik verdenk den Andries ervan communistische trekjes de hebben. Wat zeker is dat ze zich allebei als slappe lulletjes en naar-de-mond-praters hebben gedragen.

De meegaande reactie's hier catalogeer ik dan maar als famboyism of onwetendheid zeker. Was nochtans zelf ook grote fan.
Hier spat anders de vooringenomenheid dan weer van af. Communistische trekken hebben omdat er geen discussie was met een gast die nuance brengt in onze perceptie van een complex en langlopend probleem.
Dat alle academici in uw fel discours hautain over dezelfde kam geschoren worden getuigt dan weer van een volbloed toogpolitieker.

Ik vond het een goede aflevering met een goede gast. Dat Alex en Andries de expertise niet hebben om er een inhoudelijke of verfrissende discussie van te maken is niets nieuws, dat is in veel afleveringen zo. Maar omdat het nu gaat over een topic waar je zelf kennelijk alwetend en fel in zit maakt dat je nu ineens anders naar WTTAA gaat kijken. OK dan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan