Ik kan Sauer grotendeels wel volgen. Volgens mij zijn de eisen van Oekraïne (De Krim terug) onhaalbaar mits heel heel erg veel leed hier aan vooraf zal gaan, en dan nog is de kans 50/50. Terwijl de eisen van Rusland (Krim behouden en Oekraïne geen lid van de navo) volgens mij voldoende voor Putin zouden zijn.
 
Ik vond het wel een boeiend gesprek, maar Agnew en Beckers zijn geen geschoolde academici in het vakgebied van Sauer. Dat is het nadeel van het format: kan je "serieus tegenwerk" verwachten van leken die een expert interviewen?
 
Ik vond het wel een boeiend gesprek, maar Agnew en Beckers zijn geen geschoolde academici in het vakgebied van Sauer. Dat is het nadeel van het format: kan je "serieus tegenwerk" verwachten van leken die een expert interviewen?

Ik neem aan dat je toch wat research doet op voorhand als je een podcast maakt over een bepaald onderwerp? Om sommige van zijn uitspraken te contesteren moet je ook niet bepaald een expert zijn.
 
Ik neem aan dat je toch wat research doet op voorhand? Om sommige van zijn uitspraken te contesteren moet je ook niet bepaald een expert zijn.
Vanaf het gesprek echt de diepte ingaat is "wat research" niet voldoende, denk ik. Toch niet met deze podcast die vrij breed gaat in haar gasten. En dan worden ze snel onder tafel gepraat door iemand als Sauer.
 
Ze zullen hun research wel gedaan hebben maar in functie van ' Tom komt spreken over Oppenheimer' niet 'Tom komt spreken over Oekraïne'. Dan is Oppenheimer zien en eventueel nog een docu over de man meestal onvoldoende
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch totaal niet hoe ik dat gesprek ga onthouden hoor. Sauer probeerde mijns inziens enkel wat nuance te brengen in het 'Putin is een megalomane, krankzinnige zot' discours. En daar is ie imo ook in geslaagd. Op een bepaald moment zegt ie het ook letterlijk: "Het gaat niet om sympathie, wel om empathie". En daar kan je toch weinig tegenop hebben?

Ik was absoluut géén fan van Putin/Rusland en daar is na het beluisteren van de podcast niks aan veranderd. Enkel begrijp ik nu iets beter waar het allemaal vandaan komt.

Idd, zelfde gevoel. Interessant om eens een andere retoriek te horen dan, Putin is gewoon zot, retoriek. Is allemaal wel een pak ingewikkelder dan dat. Hoe vreselijk die oorlog daar ook moge zijn.

Mocht Idd wel nog een half uurtje extra Oppenheimer bij zijn,
 
Een aantal weken. Half september ofzo? Benieuwd wie ze te pakken krijgen. Matthias Schoenaerts staat al lang op hun lijstje.
 
Een 'expert' die pleit voor het afschaffen van kernwapens is objectief gezien achterlijk naief en bijgevolg niet serieus te nemen. Neen, hij toonde begrip voor de acties van Poetin. Als je dat niet verstond moet je je Sovjet-hoorapparaat eens bijstellen.

Goed dat we niet in een technocratie leven.

Hou je betoog anders eens in Mariupol, eens zien hoelang het duurt vooraleer je de podcast anders zal interpreteren.
Ik denk dat jij hier vooral uw gekleurde bril eens moet afzetten.
Het is net eens verhelderend dat heel de zaak Oekraïne eens van een andere kant belicht wordt.

Het is makkelijk om vanuit een zuiver Amerikaanse bril heel deze zaak te benaderen. Om te doen alsof Rusland hier de enige is die fouten maakt en Poetin een onredelijke zot is.
Het is net wat Sauer hier probeert te zeggen, het is iets complexer dan dat.
 
Om aan te tonen hoe een hypocriet mannetje ik ben.

Heb hier al meermaals zitten kakken op Marijke. Omdat ze imo een zeer irritante stem heeft.

Ondertussen luister ik schaamteloos naar haar Podcast over mensen Behind The Scenes.
Stem en dialect ben ik nog niet helemaal aan gewend, maar zitten wel nog interessante gasten bij, toch als je wat into video, foto of techniek bent.
 
Terug
Bovenaan