Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die zijn ook niet publiek denk ik, enkel door leden van de spoorvakbonden en het personeel van de NMBS te bekijken (op HR-rail). Ik kan er zelf ook niet aan.Ik heb deze week een sollicitatie bij NMBS. Ik ben op zoek naar de weddeschalen en/of paritair comité van de NMBS om mij voor te bereiden op de vraag wat mijn loonsverwachting zal zijn. Mijn vakbond hoorde het in Keulen donderen.
Die zijn ook niet publiek denk ik, enkel door leden van de spoorvakbonden en het personeel van de NMBS te bekijken (op HR-rail). Ik kan er zelf ook niet aan.
Ik steek ook veel geld in Colruyt en die weddenschalen zijn ook niet publiekDus de Belgische belastingsbetaler pompt jaarlijks miljoenen in de NMBS en hun weddeschalen zijn dan nog niet publiek?????
. Ik steek ook veel geld in Colruyt en die weddenschalen zijn ook niet publiek.
Nee, lijkt me niet onlogisch bij semi-publieke overheidsbedrijven, je wil niet dat de concurrentie exact je weddenschalen kent. Idem voor proximus en co.
In een jaarverslag staat wel degeijk info over de verloning van de directie, zoals het ook hoort.
De weddeschalen zijn wel publiek te vinden. Google naar ´weddeschalen NMBS´, eerste link die je tegenkomt: https://metisp.be/onewebmedia/Bundel 520 - Algemeen reglement van de bezoldiging van het statutaire personeel.pdfSchitterend. Hoe pak ik die vraag nu aan? Kijk ik naar de statutaire weddeschalen op Bosa met mijn diploma/jaren ervaring als leiddraad?
Wat boeit dat eigenlijk? Moeten we misschien ook opvragen hoeveel ze jaarlijks uitgeven aan bureaumateriaal?we spreken hier niet over een bedrijfje dat eens staatssteun heeft gekregen, dit is een bedrijf dat zonder jaarlijks staatssteun niet zou bestaan
![]()
Het spoor krijgt de komende tien jaar 35 miljard euro van de federale overheid | VRT NWS Nieuws
De federale overheid gaat op tien jaar tijd ongeveer 35 miljard euro investeren in het spoorverkeer. Dat is één van de maatregelen uit het federale luik van het nationaal energie- en klimaatplan voor de periode 2021-2030, dat de ministerraad vrijdag goedkeurde. Volgens Mathias Bienstman van Bond...www.vrt.be
![]()
Gilkinet vraagt 4 miljard extra voor NMBS, maar niet alle coalitiepartners volgen dat spoor
Vier miljard euro extra voor de komende tien jaar. Dat is wat minister van Mobiliteit Georges Gilkinet aan de regering vraagt voor de NMBS. Veel geld in tijden van crisis en een begrotingstekort dat oploopt tot 23 miljard. Niet alle coalitiepartners staan daarom te springen voor het plan van de...www.nieuwsblad.be
![]()
NMBS krijgt een miljard extra, vooral voor GEN
De federale overheid investeert volgend jaar een miljard euro extra in de NMBS. Dat zegt minister van Mobiliteit François Bellot (MR) aan Le Soir. De investering maakt deel uit van een groot plan voor de mobiliteit in België, dat ook de Brusselse tunnels en het verkeer rond de hoofdstad moet...www.bruzz.be
dan vind ik het wel heel raar dat ze niet zoals andere overheidsdiensten publiekelijke barema's hebben
Wat boeit dat eigenlijk? Moeten we misschien ook opvragen hoeveel ze jaarlijks uitgeven aan bureaumateriaal?
Wat in't oog zal gehouden worden is de totale kost met daarbij een verdeling van de loonmassa per leeftijdscategorie/functie/opleiding maar wat een 36-jarige WN met 10 jaar anciënniteit in functie X of Y verdient (niet-bestuurslid), wat boeit dat eigenlijk... Alé, vanuit het standpunt van "wij betalen daar wel voor hé" toch in ieder geval?
Omdat de NMBS geen openbaar bestuur is?Waarom moeten openbare besturen wel hun barema's openbaar maken terwijl NMBS die waarschijnlijk meer overheidsgeld krijgt dan een gemiddeld departement in de Vlaamse overheid?
Weten wat er met belastingsgeld gebeurt natuurlijk. Zeker een NMBS die blijkbaar een bodemloze put is want ik heb nog nooit geweten dat ze echt winstgevend hebben gedraaid.
Wat boeit dat eigenlijk? Moeten we misschien ook opvragen hoeveel ze jaarlijks uitgeven aan bureaumateriaal?
Wat in't oog zal gehouden worden is de totale kost met daarbij een verdeling van de loonmassa per leeftijdscategorie/functie/opleiding maar wat een 36-jarige WN met 10 jaar anciënniteit in functie X of Y verdient (niet-bestuurslid), wat boeit dat eigenlijk... Alé, vanuit het standpunt van "wij betalen daar wel voor hé" toch in ieder geval?
Of misschien opvraagbaar door de overheid als mooie tussenweg, om al die lonen nu allemaal openbaar te gaan maken...Loonconformiteit in een bedrijf dat zuiver bij gratie van de belastingsbetaler bestaat lijkt me nochtans geen slecht idee.