Watch Party: België - VS om 02:00

Kijk jij vanavond ook?

• Ik blijf wakker en kijk thuis

Stemmen: 36 24,2%
  • Ik sta op en kijk thuis

Stemmen: 62 41,6%
  • Ik kijk niet

Stemmen: 33 22,1%
  • Ik kijk op verplaatsing

Stemmen: 23 15,4%

• Totaal aantal stemmers
    149
Ik ben niet te mottig om mijn woorden in te slikken. Zeker na Rangers - Genk was ik ervan overtuigd dat Heynen beter was dan Raskin. Maar de Raskin van de afgelopen twee matchen? Topper en die gaat sowieso een mooie transfer maken.

Spreken van een geslaagd WK na de belabberde eerste ronde en de barslechte eerste 80 minuten van de wedstrijd tegen Senegal, is Belgisch surrealisme ten top maar ik ben er wel mee akkoord, dit WK had zoveel plottwisten en drama dat het waanzinnig memorabel geworden is. :love:

Hopen voor meer tegen Spanje is wishful thinking maar alles moet gespeeld worden
Ben akkoord met uw analyse dat het niet goed was maar ze groeien wel. Mede door het geluk dat we tegen Senegal hebben gehad en ook door heel die toestand van de inmenging. Vond ze nu wel een heel sterke match spelen met uitzondering van Doku die weer erg zwak is ingevallen.

Het mag toch ook wel wat positiever zijn nu! Ik lees weer overal zure reacties en het begint me te storen eerlijk gezegd. Dit was het doel vooraf en dat hebben ze gehaald. Ik heb ondertss al veel matchen gezien dit WK en veel "grote" landen steken mij tegen, wij zijn daar geen uitzondering in geweest met onze groepsfase maar, nogmaals, we groeien en dat is wel belangrijk. België wordt bestempeld als een has been die niks bereikt heeft en ik ben er zeker van dat het deze groep ook motiveert.
Ik ben niet te mottig om mijn woorden in te slikken. Zeker na Rangers - Genk was ik ervan overtuigd dat Heynen beter was dan Raskin. Maar de Raskin van de afgelopen twee matchen? Topper en die gaat sowieso een mooie transfer maken.
Idd, dikke match en moet gewoon weg bij Rangers. Erg mooie club maar hij kan beter zal ik zeggen

Doku is nu toch ook niet slecht ingevallen hè mannen.

Ik ben ook wel van mening dat hij misschien wat meer kon doen met al die ruimte die er lag - zeker als je zag hoe CDK dat goed deed.
Maar uiteindelijk ballen bijgehouden, fouten uitgelokt, verdedigende meters gemaakt.
Gewoon job gedaan

kwartfinale, bij de laatste 8 van heel dienen poppenkast. Nooit gedacht. Als we nu nog 1 keer de wereld (en onszelf) kunnen verbazen dan pakken we gewoon Spanje. Laat ons wel wezen, het Spanje van vandaag, daar moet je nu ook geen schrik voor hebben. Uiteraard zijn ze beter en alleen al van die krullenbol te zien spelen krijg ik de kriebels maar als De Cuyper zijn matchen blijft spelen zoal hij bezig is dan zal een Yamal daar nu ook niet zomaar overwandelen. Dan vertrekken vanuit een sterk collectief en klaar om te verrassen. Als je een keer wil spelen tegen Spanje dan is het wel na een grandioze ommekeer tegen Senegal en dan een bevestiging door de gehypte match tegen USA helemaal naar je hand te zetten.

Ik droom al stilletjes van een herkansing van die draak van een match tegen Frankrijk in 2018. Umtiti doet alvast niet meer mee.

BREAKING news

Trump heeft gevraagd om de doelpunten nog eens te reviewen en de wedstrijd is geëindigd op 2-0:
  • Eerste 2 doelpunten werden gemaakt door CDK, een Belg die in Italië speelt - dat is op zijn minst verdacht te noemen, bijkomend geboren in West Vlaanderen- dus niet eens een echte Belg. Bijgevolg zijn beide doelpunten afgekeurd.
  • Doelpunt van Vanaken is eveneens afgekeurd aangezien die niet eens aan de aftrap stond en door een ongeluk van iemand anders op het veld is gekomen.
  • Het vierde doelpunt is eveneens afgekeurd want dat is gemaakt wanneer de 90 minuten reeds voorbij waren, duidelijke fout van de scheidsrechter.
  • de vrije schietkans van de VS in minuut 81 was eigenlijk een gemaakt doelpunt maar gewoon pech dat er juist een doelman in de weg stond, bijgevolg wordt dit beschouwd als een doelpunt.

Uiteindelijk tellen enkel de resultaten. De kwartfinale halen, daar had iedereen op voorhand toch voor getekend, denk ik.

Legendarische ommekeer tegen Senegal. Daarna de USA met de voetjes op de grond gezet.
Ik kon toch ook geen beter scenario bedenken dan dit.

Klopt, denk maar aan 2018. Ei zo na uitgeschakeld door Japan en enkel de euforie na die ommekeer overheerst. Is er nog iemand die denkt over die 20 gemiste kansen of dat ontzettend zwak verdedigen, dat we bijna uitgeschakeld waren? Neen. Integendeel, het einde van die match is gewoon een stuk voetbalgeschiedenis dat lang nazindert. Dat zal met de terugkeer tegen Senegal hetzelfde zijn. Over 10 jaar spreken we enkel meer over de waanzinnige comeback, niet over die povere 80 minuten.

Ik kan die mens zijn smoel niet zien...

Blijkbaar een manager, die het geen probleem vind om 1000'den euro's te gooien naar tickets...

Die gaat naar alle matchen (de vriendschappelijke, de kwalificaties,...) dus ik ben vrij zeker van dat die quasi op plek 1 staat wanneer de Belgische voetbalbond op het deeltje tickets die zij mogen verkopen.

Niet zo onhaalbaar.

BREAKING news

Trump heeft gevraagd om de doelpunten nog eens te reviewen en de wedstrijd is geëindigd op 2-0:
  • Eerste 2 doelpunten werden gemaakt door CDK, een Belg die in Italië speelt - dat is op zijn minst verdacht te noemen, bijkomend geboren in West Vlaanderen- dus niet eens een echte Belg. Bijgevolg zijn beide doelpunten afgekeurd.
  • Doelpunt van Vanaken is eveneens afgekeurd aangezien die niet eens aan de aftrap stond en door een ongeluk van iemand anders op het veld is gekomen.
  • Het vierde doelpunt is eveneens afgekeurd want dat is gemaakt wanneer de 90 minuten reeds voorbij waren, duidelijke fout van de scheidsrechter.
  • de vrije schietkans van de VS in minuut 81 was eigenlijk een gemaakt doelpunt maar gewoon pech dat er juist een doelman in de weg stond, bijgevolg wordt dit beschouwd als een doelpunt.
De mop is voorbij, helaas. Je moest hier vannacht zijn.

Inderdaad. Nu ligt niemand toch nog wakker van de wedstrijden tegen Egypte en Iran?
Op dat moment wél, omdat plots de groepswinst onzeker wordt én je het gevoel krijgt dat ze met dat geleverde spel niet ver gaan geraken.

Maar kijk, we staan toch zowaar in de kwartfinale. Dus ja, WK geslaagd.
De Argentijnse pers is 4 jaar geleden na de gewonnen WK-finale ook niet gaan zeuren over die verloren match tegen SA.

Inderdaad. Een geslaagd WK hangt af van de momenten. En die hebben we wederom. Weet er iemand nog hoe we het deden in de groepsfase van 2018?
Senegal door de manier waarop en de VS met alles errond zijn gewoon momenten die je nooit meer vergeet.

Als je er nu even Spanje uitknikkert evenaar je gewoon de gouden generatie van 2018. En dat terwijl ik, en waarschijnlijk velen, geen hol enthousiasme hadden voor dit WK van de Belgen.

Ik vraag mij altijd af, hoe doet die dat om bij elke match aanwezig te zijn? Zowel logistiek als financieel?

Eerst boek je tickets voor de match, eenmaal je die hebt, ga je naar skyscanner en zoek je de bestgeprijsde vlucht naar de stad of regio waar een match gespeeld wordt. Daarna zoek je op booking een hotel of appartement om te huren, alleen of met vrienden/familie.
Op financieel vlak zorg je voor een job die redelijk deftig betaalt, en let je maandelijks op je uitgaven zodat je geld kan sparen om je grote hobby te bekostigen.

Onmogelijk te zeggen zonder te weten wat de instructies waren van Garcia. Als Garcia letterlijk tegen Doku zegt om niet te offensief te wezen, om vooral tijd te rekken en de tegenstanders af te matten, dan heeft Doku gewoon een goeie invalbeurt gespeeld.
bekijk die invalbeurt eens terug en enkel letten op waar Doku loopt. Zo vaak in niemandsland bij balverlies. Zet geen druk, laat zijn man lopen en gaat niet in duel.

Ik irriteerde mij kapot. Voor mij is Doku verdedigend altijd een verzwakking en aanvallend momenteel te weinig. Dan kan je van de andere flankspelers, inclusief Moreira, een beter rapport voorleggen.

Terug
Bovenaan