Watch Party: België - VS om 02:00

Kijk jij vanavond ook?

• Ik blijf wakker en kijk thuis

Stemmen: 36 24,2%
  • Ik sta op en kijk thuis

Stemmen: 62 41,6%
  • Ik kijk niet

Stemmen: 33 22,1%
  • Ik kijk op verplaatsing

Stemmen: 23 15,4%

• Totaal aantal stemmers
    149
Jullie zijn de RDs al aan het afschrijven tegen Spanje. Maar ik weet het zo niet, Spanje speelt toch ook niet zo ongelofelijk goed als iedereen dacht dat het ging spelen. Het is en blijft voetbal, dus de match moet altijd gespeeld worden. Zoveel factoren die het in ons voordeel kunnen doen uitdraaien.
Houd Yamal uit de wedstrijd en je hebt echt wel een kans. We hebben gisteren gezien als die niets klaar krijgt Spanje weinig doet buiten het balletje goed houden.

Maar ze hebben nog geen goal geïncasseerd dus het zal kwestie worden van de kansen te nemen. Voor Spanje zou ik toch Lukaku overwegen vanaf het begin. En De Bruyne erin voor Onana als enigste 2 wijzigingen.

WK sowieso geslaagd

Spreken van een geslaagd WK na de belabberde eerste ronde en de barslechte eerste 80 minuten van de wedstrijd tegen Senegal, is Belgisch surrealisme ten top maar ik ben er wel mee akkoord, dit WK had zoveel plottwisten en drama dat het waanzinnig memorabel geworden is. :love:

Hopen voor meer tegen Spanje is wishful thinking maar alles moet gespeeld worden

Ngoy inderdaad weer die ene misser. Maar voor de rest toch een prima wedstrijd hoor. Toch enkele sterke tussenkomsten, en ik heb het gevoel dat dat toch wel klikt met Mechele.

Doku wel weer heel matig ingevallen, niet?
Heeft toch wel veel fouten uitgelokt, en misschien was dat wel de eerste opdracht die hij meekreeg om het spel te vertragen.

Courtois
Castagne - Ngoy - Mechele - De Cuyper
Raskin - De Bruyne - Tielemans
Trossard - CDK - Doku

Dat zie ik gebeuren vrijdag.

Ngoy inderdaad weer die ene misser. Maar voor de rest toch een prima wedstrijd hoor. Toch enkele sterke tussenkomsten, en ik heb het gevoel dat dat toch wel klikt met Mechele.
Aan de bal toch verschillende missers hoor, dat moet echt uit zijn spel. Zat er verder defensief altijd goed tussen, dus als hij die foutjes er uit krijgt, hebben we misschien wel zicht op een nieuwe certitude in de defensie. Maar die foutjes moeten er dan echt uit, want nu toch ook te vaak een liability.

Doku aanvallend geen dankbare invalbeurt, omdat je zag dat de rest van de ploeg op het vasthouden van de voorsprong speelde. Daardoor moest Doku te veel meters maken en zat hij vaak alleen. Dan is het moeilijk om je te tonen. Maar hij zorgde er wel meermaals voor dat het tempo van de Amerikanen onderbroken werd, en heeft ons redelijk wat minuten gewonnen. Ik had persoonlijk misschien eerder Pardo of Moreira gebracht, maar ik snap dat je Doku niet helemaal wil laten vallen.

De beste Doku kan nog altijd heel belangrijk zijn straks.

Spreken van een geslaagd WK na de belabberde eerste ronde en de barslechte eerste 80 minuten van de wedstrijd tegen Senegal, is Belgisch surrealisme ten top maar ik ben er wel mee akkoord, dit WK had zoveel plottwisten en drama dat het waanzinnig memorabel geworden is. :love:

Hopen voor meer tegen Spanje is wishful thinking maar alles moet gespeeld worden

Uiteindelijk tellen enkel de resultaten. De kwartfinale halen, daar had iedereen op voorhand toch voor getekend, denk ik.

Legendarische ommekeer tegen Senegal. Daarna de USA met de voetjes op de grond gezet.
Ik kon toch ook geen beter scenario bedenken dan dit.

García scoort wel punten in de buitelandse pers. Veel vergelijkingen met Martinez hoe die heel zijn ploeg alle kansen ontneemt om 1 man zijn vaarwel te geven terwijl García de grote mannen er gewoon uithaalt als ze niet presteren.

Ook opvallend hoe Courtois na de match in zijn interview aanhaalde dat de arrogantie van de Amerikanen in de pers de dagen voor de match hun toch duidelijk geprikkeld had. De VS ging even over het versleten België lopen…

Uiteindelijk tellen enkel de resultaten. De kwartfinale halen, daar had iedereen op voorhand toch voor getekend, denk ik.

Legendarische ommekeer tegen Senegal. Daarna de USA met de voetjes op de grond gezet.
Ik kon toch ook geen beter scenario bedenken dan dit.

Inderdaad. Nu ligt niemand toch nog wakker van de wedstrijden tegen Egypte en Iran?
Op dat moment wél, omdat plots de groepswinst onzeker wordt én je het gevoel krijgt dat ze met dat geleverde spel niet ver gaan geraken.

Maar kijk, we staan toch zowaar in de kwartfinale. Dus ja, WK geslaagd.
De Argentijnse pers is 4 jaar geleden na de gewonnen WK-finale ook niet gaan zeuren over die verloren match tegen SA.

Ja ik heb wel de indruk dat Garcia iedereen gelijk behandelt (behalve Pardo) en kansen geeft volgens hoe hij het plaatje ziet. Ongeacht naamsbekendheid of favorietenrollen.

En hij ziet er ook een mensenmens uit. Hoe hij daar sprak met Doku op de bank. Het leek bijna vaderlijk... Die mens lijkt toch een goede band, en een veel betere, te hebben met de spelers.

België toch ook enorm gegroeid doorheen dit toernooi. Daardoor nu al geslaagd, vind ik. En wie weet kunnen we nog eens stunten he.

Toch blij dat ik opgestaan ben na 4 dagen Werchter in mijn lijf..
Garcia heeft gewoon tegen Senegal zijn ploeg gezet die hij zou zetten als de "oudjes" eruit zijn.
ipv 3 spelmakers, enkel de Youri laten staan met werkpaarden naast hem en lopers vooraan.
Pakt goed uit, maar ik denk dat KDB gekwetst was, die zat daar ook niet tegen zijn goesting te mokken op de bank, maar aandachtig aan het meevolgen.
Spanje zal moeilijk zijn, maar niet onmogelijk.

En hij ziet er ook een mensenmens uit. Hoe hij daar sprak met Doku op de bank. Het leek bijna vaderlijk... Die mens lijkt toch een goede band, en een veel betere, te hebben met de spelers.

Ja, dat doet hij ongetwijfeld wel goed. Ook meteen de knuffel aan Onana (na het laatste fluitsignaal?)

Terug
Bovenaan