Watch Party: België - VS om 02:00

Kijk jij vanavond ook?

• Ik blijf wakker en kijk thuis

Stemmen: 17 26,6%
  • Ik sta op en kijk thuis

Stemmen: 22 34,4%
  • Ik kijk niet

Stemmen: 16 25,0%
  • Ik kijk op verplaatsing

Stemmen: 13 20,3%

• Totaal aantal stemmers
    64
allé alléé, en dan noemt ge de uitspraak ten voordele van de USA nu, als flauw?

Kijk, de rode kaart was zowiezo onterecht. Dat zoiets al talloze keren is voorgevallen op een WK, ben ik ook mee akkoord.
Maar eens moet die lans gebroken worden. voor alles is een eerste keer.
stel dat België wint vanacht, en lukaku krijgt onterecht rood; dan gaan wij toch ook alles op alles zetten als die ongedaan kan worden gemaakt?

Dus ja, het is iets nieuw. dat wel. maar vanaf nu zou dat ook gewoon zo mogen toch? In de belgische competitie is het toch ook zo, dat een rode kaart geen schorsing oplevert voor volgende match, als achteraf beslist wordt dat dit onterecht was?

Alle gekheid op een stokje: ik wil gewoon dat België wint hoor, met die Balogun of niet. maar wat mij betreft: laat hem maar spelen.

Terecht of onterecht (ze zit voor mij in de grijze zone van eerder ongelukkig) is niet relevant. Standaardpraktijk voor rood, ook onterecht, is een administratieve schorsing van een speeldag. Het FIFA reglement laat niet toe dat die schorsing aangepast of verwijderd wordt.

Degenen die denken dat de FIFA zijn kar nog gaat keren omdat "de wereldpers verontwaardigd is" of die denken dat POTUS zich ook maar iets aantrekt van wat men denkt zijn een beetje naïef denk ik.

Hopelijk zijn de RD hierdoor extra geprikkeld en wordt er geantwoord op het veld

Voila, zoiets dus!
Er is nu veel heisa om, en dat snap ik ergens wel, maar we moeten toch echt niet van de USA bang zijn, als we zelf op volle sterkte zijn eten we die gewoon op..
En die bolagun heeft de afgelopen jaren bij middlesbrough, reims en monaco gespeeld. das nu toch ook geen wereld top hé.... :lol: laat ons daar toch niet zo bang van zijn.
Dat. Is. Niet. Het. Punt.

Kijk, de rode kaart was zowiezo onterecht. Dat zoiets al talloze keren is voorgevallen op een WK, ben ik ook mee akkoord.
stel dat België wint vanacht, en lukaku krijgt onterecht rood; dan gaan wij toch ook alles op alles zetten als die ongedaan kan worden gemaakt?

Dus ja, het is iets nieuw. dat wel. maar vanaf nu zou dat ook gewoon zo mogen toch? In de belgische competitie is het toch ook zo, dat een rode kaart geen schorsing oplevert voor volgende match, als achteraf beslist wordt dat dit onterecht was?

Alle gekheid op een stokje: ik wil gewoon dat België wint hoor, met die Balogun of niet. maar wat mij betreft: laat hem maar spelen.
Terecht of niet doet er al niet echt toe. Er is daar zelfs geen uitspraak over gedaan, in het statement van de FIFA staat letterlijk geen enkele verklaring over waarom ze de straf suspenden.

Als men actief post-match straffen wil gaan reviewen, prima. Maar nu heb je op dit WK een opschorting van resterende straf voor Ronaldo gehad (zodat een van de grote sterren toch maar kan starten vanaf dag 1?) en helemaal uit het niets een uitstel van straf zonder motivatie waarbij open en bloot wordt toegegeven dat onder andere de Amerikaanse president hiervoor gelobbyd heeft. Dat is zelfs niet de schijn ophouden dat het om een sportieve beslissing gaat.

Overigens had ik geel ook een gepaste straf gevonden, maar vond ik het ook nu ook niet zo gek dat er rood is getrokken gezien hoe hij daar landt. Intentie of niet.

Verder maakt het met niet zo veel uit dat hij speelt, sportief gezien moet België van eigen sterktes uitgaan en hij is nu niet van zulk een niveau dat het ons zorgen zou moeten maken.

Het feit dat ze het niet hebben over een aanpassing van het reglement dat sinds 1962 niet gebeurde
Heb dit even nagekeken en zelfs dat klopt eigenlijk niet. Destijds was er geen automatische schorsing voor een rode kaart; dit werd voor elke rode kaart individueel beslist in een commissie.

It would all come down to FIFA's disciplinary committee. At the time, there was no automatic suspension for a red card. The board would convene to assess whether a red card should result in a suspension after hearing evidence from the match officials.
sports.yahoo.com

Garrincha kreeg trouwens rood enkel omdat hij een speler een pets op de poep gaf. video

In 2026 waar je de studs van Balogun in 4K een enkel kan zien omplooien, al dan niet intentioneel, zie ik echt niet hoe je deze beslissing kan verdedigen. Puur willekeur.

Ik hoop eigenlijk dat dit hele gebeuren Infantino's herverkiezing fnuikt nu. Opzouten met die vent.
Europa is maar peanuts in wereldgebeuren. In Africa, Z-Amerika en N-Amerika zit hij stevig in het zadel. Waar ik wegens huichelarij Europa niet kan luchten hadden ze in deze moeten hun ploegen terug trekken. Maar de centjes voor de bonden zijn natuurlijk te belangrijk.

Hoe dan ook, dit kan tot niets anders leiden dan Infantino zijn ontslag. Alle lidstaten van de FIFA moeten een procedure opstarten om hem uit zijn ambt te ontheven.
Gaat uiteraard niet gebeuren. Hoe hard we dit kunnen veroordelen, Infatino heeft maar al te goed begrepen uit wiens hand (vooral de kleine) lidstaten men eet en waarmee je ze het best kan voeden (€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€)

Man wat hoop ik echt dat we straks de USA compleet overklassen en wegspelen.

Enerzijds uiteraard door deze hele heisa. Hoe de Amerikanen en ook Ibrahimovic (die echt voor mij van zijn voetstuk valt door zich zo voor de kar van Fox en de USA te laten spannen) dit nog kunnen verdedigen omdat in hun ogen de rode kaart onterecht was, het gaat er bij mij niet in.

Maar anderzijds ook gewoon om die arrogante Amerikanen de mond te snoeren. Overal lees ik bij hen dat België geen kans maakt omdat ze te oud en volledige passé zijn en de Amerikanen een absoluut topelftal hebben, met blijkbaar een kandidaat gouden bal in die Balogun. Nu droogweg een 3-0 aan de broek, hoe fantastisch zou dat zijn.

En ook, als we ze overklassen en het verschil te duidelijk is, geven we corruptie geen kans. Want met een scheidrechterstrio uit Jordanië en 4de en 5de ref uit Gabon blijkbaar... nu nog een VAR uit één of ander dubieus land en we weten ook wat de insteek daar is uiteraard.

En ook, als we ze overklassen en het verschil te duidelijk is, geven we corruptie geen kans. Want met een scheidrechterstrio uit Jordanië en 4de en 5de ref uit Gabon blijkbaar... nu nog een VAR uit één of ander dubieus land en we weten ook wat de insteek daar is uiteraard.
Das nu toch ook weer niet nodig?
Alsof daar nu geen top scheidsrechters kunnen bestaan?

sorry, maar zelf de Amerikanen beschimpen van corruptie en dan met zo'n zin eindigen....
Laat ons vooral zelf een wereldmatch spelen.
Er zijn trouwens al 2 van de 3 gastlanden naar huis. Het is nu niet dat die zo "beschermd" worden hé.

Door heel dienen shitshow nu wel extra hyped voor deze nacht. Nu al totaal opgefokt en ik ga er vanuit dat ook de spelers wel "ietwat" extra geprikkeld gaan zijn. Hopen dat we ze van het kastje naar de muur spelen en zo "met de voetjes antwoorden".

Je voelt toch ook meer en meer een anti-europees sentiment, zelf bij iets als voetbal. Tijd voor nog eens een volledig europese finale.

De discussie gaat nu in mindere mate over de feitelijkheid van de rode kaart maar eerder over hoe ze benaderd wordt. De rode kaart is er nog altijd en blijft, de straf wordt gewoon opgeschort voor de periode van één jaar. Dat is zoals een crimineel die een opschorting van straf krijgt, die pas effectief wordt bij een volgende overtreding.
Dat is nogal een gevaarlijk precedent vind ik. Als je echt vind dat die rode kaart onterecht is, dan zet je daar een commissie op en laat je die kaart ongedaan maken (wat perfect mogelijk moet zijn) maar dit? Dan kan binnenkort iedereen die een rode kaart krijgt zo'n procedure gaan opstarten tot opschorting?

Door heel dienen shitshow nu wel extra hyped voor deze nacht. Nu al totaal opgefokt en ik ga er vanuit dat ook de spelers wel "ietwat" extra geprikkeld gaan zijn. Hopen dat we ze van het kastje naar de muur spelen en zo "met de voetjes antwoorden".

Je voelt toch ook meer en meer een anti-europees sentiment, zelf bij iets als voetbal. Tijd voor nog eens een volledig europese finale.

Zou goed kunnen. Aan onze kant zitten er nog genoeg Europese ploegen. Aan de andere kant is het wat minder. Met al een match tussen Engeland - Noorwegen moeten we hopen dat de winnaar daarvan de finale gaat bereiken.

Ook al was die fout die leidde tot de rode kaart niet opzettelijk, normaal gezien draai je geen rode kaart terug achteraf. De beslissing is genomen tijdens de wedstrijd en in principe kom je daar niet op terug. Als je de lijn doortrekt zouden we dan elke rode kaart moeten reviewen na de match … Trouwens te toevallig dat Trump er direct nadien over zit te tweeten, het kan bijna niet anders of hij heeft met Infantino gebeld, ligt er zo dik op.
Kleingeestig mannetje die Trump en al zeker triest dat de FIFA zich laat leiden door politieke belangen.

Terug
Bovenaan