Watch Party: België - VS om 02:00

Kijk jij vanavond ook?

• Ik blijf wakker en kijk thuis

Stemmen: 17 26,6%
  • Ik sta op en kijk thuis

Stemmen: 22 34,4%
  • Ik kijk niet

Stemmen: 16 25,0%
  • Ik kijk op verplaatsing

Stemmen: 13 20,3%

• Totaal aantal stemmers
    64
BREAKING NEWS:
Gianni Infantino heeft zichzelf aangewezen als scheidsrechter bij VS-België. De FIFA-baas wil er graag op toezien dat de wedstrijd van het organiserende land ‘ordentelijk verloopt’.

“We hebben geconstateerd dat er wat betreft arbitrage wat missertjes in zijn geslopen”, licht Infantino zijn besluit toe terwijl hij zijn USA-pet opzet. “Als voorzitter van de grootste bond ter wereld moet je dan je verantwoordelijkheid nemen, dus ik pak gewoon die fluit op.”

Volgens Infantino heeft zijn keuze niets te maken met een vermeend telefoontje van president Trump. “Nee, dat is een absurde suggestie die alleen in Europa leeft. De FIFA streeft naar een zo eerlijk mogelijk toernooi. Dus ik ga er hoogstpersoonlijk voor zorgen dat de Verenigde Staten zo eerlijk mogelijk van België wint.”

Hij stond met zijn voet op de geplooide binnenkant van de enkel. Die speler zijn voet kon om zeep zijn geweest. Mijn inziens terechte rode kaart.

Nu, misschien goed nieuws voor BE: meer motivatie kan je niet opdoen om de VS er uit te kieperen. En een pak supporters er bij.

Is typerend voor alle Amerikaanse (sociale) media mbt sport de laatste jaren. Er wordt een narratief gecreëerd en die wordt herhaald en herhaald en herhaald tot ze het zelf gaan geloven. Het begint met "Huh, waarom is dit een rode kaart?", dat wordt dan na een tijd "Dit had toch zeker geel moeten zijn?", en nu hoor je alle Amerikanen op sociale media roepen "Iedereen zegt dat dit geen rood had moeten zijn".

Iedereen die ooit voetbal gekeken heeft, weet dat je rood krijgt als je je studs op iemand zijn enkel plant.
Ibra de man die nooit een blad voor de mond neemt, zwicht nu ook voor zijn werkgever Fox Sports. Beweert ook dat die rode kaart nooit mocht gegeven zijn..

En bij de vierde goal van lukaku hij gewoon zijn t-shirt uitdoet en dan daarop "Balowho?" opstaat
Die Balogun heeft hier natuurlijk zelf niets mee te maken
meer zelf: ik vind hem nu mee slachtoffer van wat boven zijn hoofd wordt bedisseld
Zou niet graag in zijn plaats zijn

Het is wel een stukje genuanceerder dan dat.

Eerst en vooral vond hij het geen terechte rode kaart destijds. Die mening deel ik (had ik hier toen ook gezegd), want vond dat nog minder erg dan de fout van Messi en die van de Iranees op Trossard. Zij kregen geen kaard (zelfs geen geel). Als je de fout op normale snelheid ziet, dan is het helemaal niet intentioneel. Maar goed, dat is nog een discussie apart.

Hetgeen wat Henry duidelijk zegt: 'Why so late?'
En dat is ook het hele punt, tegelijk met het feit dat de rode kaart zélf helemaal niet ingetrokken is.

Als men meteen de dag erna actie had ondernomen, had er bijna geen haan naar gekraaid (of veel minder).
Maar nu gebeurt dit 'plots' 24u voor de wedstrijd en na, daar heeft het toch alle schijn van ondertussen, inmenging van hogerop.
Het feit dat ze het niet hebben over een aanpassing van het reglement dat sinds 1962 niet gebeurde, het overtreden van hun eigen regel 66.4, in het voordeel van het thuisland, één dag voor de match, na een telefoontje van Trump, met bewijs van inmenging van buitenaf, die reeds de Fifa peace prijs kreeg en dat fifa nadien deze regel stiekem uit het reglement haalde dat de ploegen voor het WK kregen, maar wel spreken over al dan niet de rode kaart terecht was, is geen nuance. Dan zit je mee in't complot.

De UEFA komt ook met een statement

UEFA: "FIFA heeft een rode lijn overschreden"​

De Europese voetbalbond UEFA stelt zich ook vragen bij de zaak-Balogun. Balogun, een dag voor de achtste finale van de Verenigde Staten op het WK tegen de Rode Duivels. "Deze beslissing is ongekend, onbegrijpelijk en onverdedigbaar", klinkt het scherp. "Er is een rode lijn overschreden."

"Voetbal is, net als elke andere sport, gebaseerd op regels, die de basis vormen voor eerlijke, oprechte en transparante competitie", gaf de UEFA aan in een statement. "Soms zijn regels voor interpretatie vatbaar. In dit geval is dat niet zo."

"Een automatische schorsing van minimaal één wedstrijd na een rode kaart is geen discretionaire bevoegdheid en vereist geen beslissing van een bevoegde instantie."

"Het is een principe dat is vastgelegd in de reglementen en waarop geen uitzonderingen mogelijk is, laat staan midden in een toernooi waarin meerdere andere spelers zich in dezelfde situatie bevonden en hun schorsing hebben uitgezeten."

Ibra de man die nooit een blad voor de mond neemt, zwicht nu ook voor zijn werkgever Fox Sports. Beweert ook dat die rode kaart nooit mocht gegeven zijn..
Ibra al heel dit WK vooral een overbodige, niets toevoegende analist gebleken, nu ook weer. De discussie gaat niet of die rode kaart wel of niet terecht is, dat doet helemaal niets terzake. De on-field decision is gemaakt door de scheidsrechter en de VAR en daarmee is de discussie rond de rode kaart gedaan, of je het daar nu eens mee bent of niet.

Wat nu gebeurt tart gewoon alle verbeelding en moet je als voetballer ten allen tijde zwaar veroordelen. Hoe je hier kan spreken over 'gerechtigheid' is complete bullshit, dit is een overroeping die vorm heeft gekregen door presindentiële druk, zoiets kan en mag nooit getolereerd worden. We zijn intussen zo ver afgegleden bij de FIFA en in de wereldpolitiek dat dit niet als een verrassing meer komt, maar aanvaarden mag je dit nooit. Voor mij echt een absolute vernedering van de FIFA en het zoveelste bewijs wat een absolute klucht die Infantino keer op keer blijkt.

Schaf nu ook maar de scheidsrechter af en laat de scores op voorhand bepalen door de hoogste bieder.

Ibra al heel dit WK vooral een overbodige, niets toevoegende analist gebleken, nu ook weer. De discussie gaat niet of die rode kaart wel of niet terecht is, dat doet helemaal niets terzake. De on-field decision is gemaakt door de scheidsrechter en de VAR en daarmee is de discussie rond de rode kaart gedaan, of je het daar nu eens mee bent of niet.

Wat nu gebeurt tart gewoon alle verbeelding en moet je als voetballer ten allen tijde zwaar veroordelen. Hoe je hier kan spreken over 'gerechtigheid' is complete bullshit, dit is een overroeping die vorm heeft gekregen door presindentiële druk, zoiets kan en mag nooit getolereerd worden. We zijn intussen zo ver afgegleden bij de FIFA en in de wereldpolitiek dat dit niet als een verrassing meer komt, maar aanvaarden mag je dit nooit. Voor mij echt een absolute vernedering van de FIFA en het zoveelste bewijs wat een absolute klucht die Infantino keer op keer blijkt.

Schaf nu ook maar de scheidsrechter af en laat de scores op voorhand bepalen door de hoogste bieder.
Dit dus

Echt benieuwd hoe dit gaat eindigen. Met al de heisa zie je bijna niet hoe ze deze beslissing kunnen laten staan. Maar als je de beslissing terugkeert geef je basically toe dat je corrupt geweest bent.

Langs de andere kant, als je de beslissing laat staan, is het WK eigenlijk verloren en zal er een onherstelbare smet op dit toernooi zijn. De integriteit is aangetast en het precedent dat gecreëerd is, is heel gevaarlijk.

Hoe dan ook, dit kan tot niets anders leiden dan Infantino zijn ontslag. Alle lidstaten van de FIFA moeten een procedure opstarten om hem uit zijn ambt te ontheven.

klopt wat hierboven staat, maar zoals met alles dat Trump aanraakt zal dit gewoon passeren en binnen een paar dagen praat niemand er nog over

Hoe dan ook, dit kan tot niets anders leiden dan Infantino zijn ontslag. Alle lidstaten van de FIFA moeten een procedure opstarten om hem uit zijn ambt te ontheven.
dream on, UEFA is al langer anti Gianni. Dit is niets nieuws.

Alle landen hebben 1 stem, zolang Aziatische & Afrikaanse landen content zijn (en dat zijn ze want die krijgen meer geld) krijg je die niet weg hoor.
Zieke organisatie.

Alle andere ploegen met gele en rode kaarten zouden vandaag nog aanvraag moeten doen om ze te schrappen zodat ze beseffen welke deur ze geopend hebben.

Terug
Bovenaan