Wat zou je willen of anders doen bij je bouw.

Het is bijna overal zo maar: het waskot op het gelijkvloers. Vrijwel alle was wordt boven gegenereerd, als we ooit verhuizen moet er boven een wasmachine kunnen staan.

Zijn we hier echt enorm tevreden van. Was blijft altijd boven, proper waskot gemaakt ook met een rek van de Ikea. Nooit meer was van boven naar beneden sleuren.

Zijn we hier echt enorm tevreden van. Was blijft altijd boven, proper waskot gemaakt ook met een rek van de Ikea. Nooit meer was van boven naar beneden sleuren.
Heb hier nog wat twijfels gehad maar omdat het ook lastig om te vormen was toch benenden gehouden.
Als je regelmatig je was gewoon buiten hangt is dat natuurlijk wel gemakkelijk en ecologisch.

Dus niet echt een plus of min hier maar voor en nadelen.

Dus de strijk gebeurt ook boven dan? Dat is hier bij ons de miserie, ze strijkt voor tv (en zijn nu aan het kijken voor cheques, dus dan moet het sowieso de deur eens uit)

Dus de strijk gebeurt ook boven dan? Dat is hier bij ons de miserie, ze strijkt voor tv (en zijn nu aan het kijken voor cheques, dus dan moet het sowieso de deur eens uit)

Jep, in onze kamer hangt een tv op dus daar staat ze dan altijd 😝

Heb hier nog wat twijfels gehad maar omdat het ook lastig om te vormen was toch benenden gehouden.
Als je regelmatig je was gewoon buiten hangt is dat natuurlijk wel gemakkelijk en ecologisch.

Dus niet echt een plus of min hier maar voor en nadelen.

Op het begin hadden we gepland de was op het plat dak op te hangen met zo een draagrek dat je aan je muur hangt. Maar dat doen we eigelek nog altijd niet, was gaat in droogkast of hangt aan een rek boven.

Het is bijna overal zo maar: het waskot op het gelijkvloers. Vrijwel alle was wordt boven gegenereerd, als we ooit verhuizen moet er boven een wasmachine kunnen staan.
In uw badkamer, kan je het ineens bij het uitdoen het machine ingooien :P
Nee is zo iets wat je overal ziet, reden is omdat het zware toestellen zijn die je moeilijk de trap op krijgt.
Maar inderdaad een wasmachine op de verdieping heeft veel voordelen qua ergonomie.

In zonder me ook niet graag af als ik strijk of vouw, zie er voor mezelf geen voordeel in om de wasmachine boven te zetten.

Maar mijn ouders hebben in hun huis wel een waskoker, zit ingewerkt in de schuine wand van de badkamer boven en komt uit in het washok er net onder.

Bij ons zit het waskot geintegreerd in de badkamer op het eerste verdiep, zijn we wel tevreden van :)

Hier net andersom, onze kleren liggen in kasten in de berging (naast de badkamer) beneden en daar wordt ook de was gedaan.

Ik had vroeger thuis een koker vanuit de badkamer naar het waskot beneden. Vuile kleren in die koker en de was ligt aan de machine.
Met je waskot op een verdiep zit je toch met serieus gesleur als je eens een nieuwe machine koopt?!

Ik had vroeger thuis een koker vanuit de badkamer naar het waskot beneden. Vuile kleren in die koker en de was ligt aan de machine.
Met je waskot op een verdiep zit je toch met serieus gesleur als je eens een nieuwe machine koopt?!

Serieus gesleur? 1x een uurtje dat nieuwe toestel naar boven doen... Ipv elke dag je wasmand van beneden naar boven te sleuren. Ik weet wat ik het minste gesleur vind. Is ook nog eens bijkomende verwarming in onze badkamer :) (waskot en badkamer zijn 1 ruimte, gescheiden door een muur)

Serieus gesleur? 1x een uurtje dat nieuwe toestel naar boven doen... Ipv elke dag je wasmand van beneden naar boven te sleuren. Ik weet wat ik het minste gesleur vind. Is ook nog eens bijkomende verwarming in onze badkamer :) (waskot en badkamer zijn 1 ruimte, gescheiden door een muur)
Op een open wenteltrap? :unsure:

Het zal inderdaad wel zijn voordelen hebben, maar dat heeft een waskot beneden ook (oa droogrek in de tuin, ...)

Een wasmachine en droogkast weegt niet meer zoveel als vroeger, ging hier alleszins vlot om ze naar boven te krijgen. Vroeger had je van die wasmachines van olympia, was precies uit lood gemaakt.

Op een open wenteltrap? :unsure:

Het zal inderdaad wel zijn voordelen hebben, maar dat heeft een waskot beneden ook (oa droogrek in de tuin, ...)

Ja dat is al moeilijker 😅 Hier is het kleine bocht beneden maar dan recht naar boven. Heeft inderdaad elk zijn voordelen. Heb ze allebei al gehad en heb een voorkeur voor waskot boven.

Wij gaan voor een koker van boven naar beneden.
Op het einde van de week heb ik meer sport kleren in de was gegooid dan gewone kleren. Die doe ik direct beneden uit

Ik heb ook een was/strijkruimte boven voorzien (bouw nog maar net begonnen)
Wasmachine, droogkast, droogrek, strijkplank, kapstok om gestreken goed op te hangen, kast om wat gerief (o.a. wasproduct) op te bergen en TV om tijdens strijken naar te kijken.
Ja, ik ben degene die dat bij ons doet (doe dat ook graag) dus het mag in orde zijn :)

Leek me veel logischer om dat (wasmachine en droogkast) boven te hebben.
En aangezien we de ruimte hebben...

Op het einde van de week heb ik meer sport kleren in de was gegooid dan gewone kleren. Die doe ik direct beneden uit
In mijn vriendin haar huis is een waskoker, maar die wordt bij ons minder gebruikt dan gedacht (momenteel zelfs totaal niet eigenlijk)
Maar ligt natuurlijk aan onszelf.

De fitness komt bij ons beneden in de kelder en handdoeken heb je ook wel in de keuken, maar grootste deel van de was zijn kleren en die doen we in slaapkamer of badkamer uit. En dat is dan weer boven.

Een wasmachine en droogkast weegt niet meer zoveel als vroeger, ging hier alleszins vlot om ze naar boven te krijgen. Vroeger had je van die wasmachines van olympia, was precies uit lood gemaakt.
bij wasmachines is er ook een nieuwe techniek he. Vroeger was het een blok beton dat erin zat, nu is het een reservoir voor water in te doen. Als dat vol is is het uiteindelijke resultaat hetzelfde (massa zo dat de machine niet gaat wandelen), maar voor het transport en het sleuren is het wat handiger dat je het water eruit kan laten :)

weet wel niet of alle machines dat al hebben maar ik ken er tohc al een paar die dat systeem zo hadden

Hier missen we het volgende:
- Geen garage meer hebben we echt onderschat. Niet noodzakelijk om de auto te parkeren maar meer als grote berging of plaats waar het ook eens wat vuiler mag zijn.
- Kabel voorzien voor elektrisch laden maar 3G2,5 kom je niet ver mee.
- Wachtbuis van meterkast naar zolder voorzien maar slechts 40mm (in combinatie met bovenstaand punt dus een 5G6 mogen doortrekken)
- Voorziening voor airco. Komt als het goed is binnen twee weken maar is een gegoochel met de leidingen/buizen natuurlijk
- Zou niet opnieuw radiators voorzien op de kamers, zeker als je airco die ook kan warmer meeneemt.
- Achteraan misschien iets grotere ramen (tot aan het plafond en kleinere profielen)

Hier is de achterkant glas maar vooral gericht naar het oosten. Ondanks deftige isolatie en warmtewerend glas (E-score is <20) kwam het hier de laatste twee zomers toch serieus warm. De eerste dagen kun je het lekker fris houden maar na een paar dagen is het verre van comfortabel. Je krijgt de warmte dan ook niet meer buiten.

Ik heb ook een was/strijkruimte boven voorzien (bouw nog maar net begonnen)
Wasmachine, droogkast, droogrek, strijkplank, kapstok om gestreken goed op te hangen, kast om wat gerief (o.a. wasproduct) op te bergen en TV om tijdens strijken naar te kijken.
Ja, ik ben degene die dat bij ons doet (doe dat ook graag) dus het mag in orde zijn :)

Leek me veel logischer om dat (wasmachine en droogkast) boven te hebben.
En aangezien we de ruimte hebben...
Heb je hierbij ook het lawaai in overweging genomen? Hier ook bezig met bouwplannen, en we hebben een kamertje boven voorzien voor was te hangen en te strijken etc. We hadden ook de piste om de wasmachine daar bij te plaatsen. Maar heb het voorlopig toch niet zo getekend omdat ik vind dat een wasmachine zo'n dreunend geluid kan maken bij het zwieren en om dat nu vlakbij de slaapkamers te hebben?

Maar het is dus nog een open punt bij ons, en ik vroeg me af of je dat in overweging hebt genomen?

Wij hebben in onze aanbouw zonwerend/vierseizoensglas gekozen en het verschil in opwarming is enorm. In de tussenseizoenen pakt dat goed de warmte binnen en in de zomer houdt dat héél goed de warmte buiten.
Dan gaan ze u toch een fabeltje hebben wijsgemaakt? Want dat is gewoon een UV-filter, dus het kan niet dat die in de tussenseizoenen anders werken dan in de zomer.

Terug
Bovenaan