Wat was jouw eerste gsm?

Midden jaren 90 met deze classic.
Ericsson GA628

ericsson-ga628-kot-nov-slika-15066496.jpg
Idem
 
Ericsson SH888 voor mijn goed rapport op het eind van het vierde middelbaar. Allemaal de "schuld" van die paar klasgenoten die zo'n Sagem van Coca-Cola hadden omdat ze ergens wel een cafébaas kenden die de puntjes in no time had samengespaard. Heeft niet lang geduurd, want met de centjes van jobstudentenwerk ben ik meteen voor een Nokia 3310 gegaan. Ik herinner me nog in het vijfde waar negen van de elf leerlingen een 3310 hadden en de overige twee een 3330 :-D Elk met een ander kleur van originele Nokia-covertjes.
 
Ik ook de 5110 😍


640px-Nokia_5110.jpg
Hier ook begonnen met een Nokia 5110, tweedehands gekocht.
Na een tijdje aan mijne pa gegeven en wou toen een Ericsson t18 kopen, maar die hadden ze niet en heb toen een Siemans a35 gekocht, mijn slechtste aankoop ooit, wat een brol was dat.
Dan toch een SonyEricsson gekocht, de t68i.
Daarna terug voor Nokia gegaan met een XpressMusic 5310 denk ik.

Mijn eerste smartphone was een Sony Ericsson Xperia Mini Pro, super handig met dat fysiek toetsenbordje, niet zitten prutsen op een scherm zoals met al die smartphones (en tablets) tegenwoordig.
 
Oh! Fun thread.

Nokia 3310 als eerste GSM in een Mobistar pakket
Ik denk dat er nog iets tussen zat, maar dan de eerste GSM met camera voor mij: Siemens MC60
Dan een hele boel Sony Ericsson Walkman gsm's met MP3 functie waaronder de W950I
Eerste smartphone was een HTC Tytn waar je echt al apps e.d. kon mee draaien. Ook wifi en een browser. Daar rond nog een andere HTC gehad en dan uiteindelijk bij iPhone terecht gekomen (vanaf 2009 denk ik?).

Ook een voor twee weken de Nokia N900 gehad. Een toestel dat nooit is echt doorgebroken desondanks het grote potentieel.
Tussendoor nog wat speciale reeksen van Samsung gehad, een Blackberry en een SideKick denk ik zelfs. Het was een hobby toen.
 
Nokia 3510i via een Mobistar pakket in 2003 zal dat geweest zijn. Vanaf dan zijn het onderstaande GSM's in volgorde:
  • Samsung SGH-E340
  • Samsung SGH-D900i
  • HTC Desire S
  • Samsung Galaxy S4
  • Huawei P9
  • iPhone 11 (werk)
  • iPhone XR (werk)
 
samsung-x450-256.jpg


Ik was één van de coole boys anno 2004 +- met een camera op zijn gsm :cool: .

Haha zalig! Bij het openen van dit topic dacht ik van ja, ik weet nog perfect hoe die er uit ziet en dat het een Samsung was maar geen idee hoe ik die gsm moet opzoeken. En dan staat hij op de eerste pagina.

Deze dus. Topgsm!
(Maar als ik mij niet vergis had die geen camera hoor ;))
 
Geen flauw benul, eigenlijk. Mijn eerste GSM kreeg ik toen ik 18 werd en dat was dan nog op vraag van mijn ouders want ik had er weinig interesse in. Gewoon op afspraak komen zoals afgesproken, eenvoudig toch? Eerste smartphone was in 2013, denk ik. Van LG, daar was ik wel tevreden mee maar toen ging het scherm kapot en ben ik overgeschakeld naar Samsung en daarbij gebleven. Geen high end, al lijkt het me geen slecht idee om eens te investeren in een toestel met een goede camera.
 
Haha zalig! Bij het openen van dit topic dacht ik van ja, ik weet nog perfect hoe die er uit ziet en dat het een Samsung was maar geen idee hoe ik die gsm moet opzoeken. En dan staat hij op de eerste pagina.

Deze dus. Topgsm!
(Maar als ik mij niet vergis had die geen camera hoor ;))
Enkel foto's dan? T zou eventueel nog kunnen.
 
Mijn eerste was een Bosch Com 607
boc607b.gif

Opt laatst ging de batterij met wat geluk een dag mee en ik had altijd een klein schroevendraaiertje om de vijzen weer aan te draaien.


Mijn eerste smartphone was een Samsung ATIV S.
1346262500.jpeg

Ik wou per se speciaal doen en koos een windows phone. Niet zo'n beste beslissing achteraf gezien. Wel een leuk toestel.
Ergens in 2013 gekregen van mijn ma omdat ze vond dat mijn gsm ervoor na 8 jaar toch echt eens aan vervanging toe was.


Dat was een Sony Ericsson K750i. Onverwoestbaar was dat ding.
1118854860.jpg
 
Mijn eerste was een Bosch Com 607
boc607b.gif

Opt laatst ging de batterij met wat geluk een dag mee en ik had altijd een klein schroevendraaiertje om de vijzen weer aan te draaien.


Mijn eerste smartphone was een Samsung ATIV S.
1346262500.jpeg

Ik wou per se speciaal doen en koos een windows phone. Niet zo'n beste beslissing achteraf gezien. Wel een leuk toestel.
Ergens in 2013 gekregen van mijn ma omdat ze vond dat mijn gsm ervoor na 8 jaar toch echt eens aan vervanging toe was.


Dat was een Sony Ericsson K750i. Onverwoestbaar was dat ding.
1118854860.jpg
Hehe die 1e en 3e heb ik ook gehad. Van die 1e had ik er 2 waar ik dan 1 werkende van heb gemaakt. De K750i was idd onverwoestbaar en een fantastische gsm.
 
Gemakkelijk, ik kan gewoon gedeelte van de openingspost overnemen:

Eerste GSM, gekocht in de Makro:
Tijd dat de forumleden kleur bekennen en zich (nog) oud(er) beginnen voelen!

Hier was het anno 2000 een Motorola L7089

medium_E2013_183_1__0001_.jpg

Eerste smartphone, HTC Incredible S, overgekocht van iemand die hem gewonnen had, maar niet ging gebruiken.

htc-incredible-s_1.jpg
 
Ericsson GA628 in 1999
Ericsson_GA_628.jpg
Geinige telefoons eigenlijk, precies een walkie talkie :D

En 1 keer laten vallen, en grote kans dat uw antenne af kraakt....

Kids these days, will never know the struggle. Sommigen lopen al 2 jaar rond met een kapot gebarsten scherm, maar werkt nog steeds. En wij indertijd: 1 keer laten vallen en meestal game over.
 
Iemand heeft duidelijk nooit een Nokia 3310 gehad.
Nopez, da was al voor de rich kids.

ook zoals @Wannez gestart met de 5110 , dat was toen in 2001 het goedkopere instapmodelleke zeg maar,
kreeg je gratis bij BASE of ORANGE dacht ik, stond dan onderaan zo'n logo er van op je gsm, als je klant werd via abonnement voor 1 of 2 jaar.

Nu, zelf nooit echt veel aandacht aan besteed hieraan, was trouwens de laatste of voorlaatste van mijn klas (6e middelbaar toen), die een gsm in huis nam.
Vond het zowiezo een ietwat spijtige tendens, ineens iedereen op de speelplaats meer met de gsm bezig, en ringtone's uitwisselen, dan met elkaar praten ffs...
 
Terug
Bovenaan