Wat was jouw eerste gsm?

Eerste gsm was een zwarte sagem in 1999, die enkel sms kon ontvangen maar niet versturen.

Daarna een hele lijst Nokia’s. 3210/3310 en die hele kleintjes. Ook een Nokia 8110. ( de echte matrix gsm).

Weet de jeugd eigenlijk dat je gsm batterij maar om de 5 dagen opladen doodnormaal was?

(Een smartphone is zalig, maar die eenvoud van toen had echt wel charme)
 
Sagem coca cola
idem. Wel blij dat ik al in het laatste middelbaar zat, toen de mobile phones ingeburgerd geraakten.
Speelplaatsen zonder phones waren toch leuker imo. Blij dat ik die tijd nog heb mogen mee maken.
 
Siemens C25. Zo een dik geval met een antenne. Met die gsm's kon je gerust nog iemand doodslaan zonder dat er brokken waren.
 
Nokia 6210, moet rond de eeuwwisseling ergens geweest zijn denk ik

17028397.png


Heb deze gehad, maar deze foto is de nieuwere versie, ik had die zonder goud, manman, stevige telefoontjes, ik weet nog dat ik die kwijt was omdat we gingen gaan shotten, ruim 24 uur later gevonden in het gras naast het veld, mega content, en er was niks aan

Ik denk dat mijne eerste, dat ik mij kan herinneren, ik ben zeker dar er nog voor waren, maar dat zal dus de deze geweest zijn:

1200px-Nokia_3210_3.jpg


Met verwisselbaar frontpaneel. Ik denk mss ook de 5110 gehad te hebben, maar mijn geheugen is zo slecht daarin... 3210 nooit zelf gehad, wat een OG phone was dat...

En wat een herinneringen, vroeger moest alles zo compact en handig mogelijk zijn, nu zijn het halve computerschermen. Hoe duurder je ging in Nokia, hoe kleiner de phone, bv de 8 reeksen.
 
Laatst bewerkt:
Alcatel One Touch View denk ik, zoiets ongeveer met uittrekbare antenne

A990317_VIEW-KRYT_N.JPG
A990317_VIEW-BEZKRYT_N.JPG


Daarna Nokia 3210
 
Laatst bewerkt:
Dat moet een Alcatel One geweest zijn hier. Kort daarna wel een Nokia 3510i met kleurenscherm om bij de cool kids te horen.

medium_2013_0141_0001__0001_.jpg


Mijn eerste Smartphone met Android was een Samsung Galaxy S.

gsmarena_001.jpg
 
Sony Ericson t28, zalig model.
Heb deze enkele jaren geleden terug opnieuw gekocht toen ik wou afkicken van de smartphone.
Leuk met het klepje spelen, mensen kijken wel raar als je zo een gsm gebruikt, maar na tijdje toch terug naar smartphone door het gebruiksgemak icm mijn werk.
 
Mijn eerste was uiteraard de Nokia 3310, ik wou eigenlijk de 3210 maar die was overal uitverkocht en toen hebben m'n ouders wat bijgelegd voor de duurdere 3310.

Ik heb er heel wat versleten maar ik moet wel zeggen dat telefoons toen wel een pak meer persoonlijkheid hadden.

M'n eerste smartphone was vrij laat, ik denk dat het een Lumia 530 was. Zeer fijn OS, jammer genoeg de nek omgedraaid door de grote spelers die niet wouden ontwikkelen voor hun concurrent.
 
Sony Ericson t28, zalig model.
Heb deze enkele jaren geleden terug opnieuw gekocht toen ik wou afkicken van de smartphone.
Leuk met het klepje spelen, mensen kijken wel raar als je zo een gsm gebruikt, maar na tijdje toch terug naar smartphone door het gebruiksgemak icm mijn werk.
Screenshot_20230211-143553.png


Ik vraag me toch af of ik het zou kunnen, zo zonder smartphone op zak in het dagelijkse leven...
Dit lijkt me echt wel goed alternatief, er kan routebeschrijving mee gebeuren, muziek, bellen uiteraard, en dat zal het ver zijn...

Maar bij dit model, snel gegoogled, heb je dus geen tracking dmv cookies en dergelijke, gewoon de basics dus. Alleen haalt deze batterij nog geen 1000mah, dus is ook niet om naar huis te schrijven, als je ziet wat de oertelefoons konden qua standby tijd
 
Bekijk bijlage 17103

Ik vraag me toch af of ik het zou kunnen, zo zonder smartphone op zak in het dagelijkse leven...
Dit lijkt me echt wel goed alternatief, er kan routebeschrijving mee gebeuren, muziek, bellen uiteraard, en dat zal het ver zijn...

Maar bij dit model, snel gegoogled, heb je dus geen tracking dmv cookies en dergelijke, gewoon de basics dus. Alleen haalt deze batterij nog geen 1000mah, dus is ook niet om naar huis te schrijven, als je ziet wat de oertelefoons konden qua standby tijd
Buiten het werk om, (navigatie, fototoestel, mail, gezamelijke agendas, whatsappgroepen... enz dagelijks nodig) was dit eerlijk gezegd een hele verademing.
Vanaf toen heb ik geen Facebook, hlnapp,.. en andere grote rotzooi meer.

Het enige 'echte' gemis was whatsapp en snel iets kunnen opzoeken.
 
De allereerste zal een Nokia 3210 of 3310 geweest zijn. Met mijn eerste vakantiejob heb ik een Nokia 3410 gekocht. Je had daar toen doorzichtige knopjes voor die je onder die cover kon steken, toen ik was de coolste van 't schoolplein.

Die erna weet ik ook nog, zo'n klaptelefoon, een Motorola Razr of zo. Toen was je daarmee ook de hipste hoor.
 
Ik heb daar eigenlijk geen flauw idee van. Allicht een Nokia, gelijk de meesten zeker. Mijn eerste echte smartphone was een Sony Xperia, als ik het me goed herinner.
 
Hoe nostalgisch!

Ik ben in 2002 begonnen met een Nokia 3310.
s-l400.jpg


Volgens mij heb ik daar ook nog andere toetsen voor gehad, en misschien ook wel een andere cover. Wel leuk dat je je gsm wat kon pimpen! Ik had ook zo'n sticker die oplichtte met je gsm-signaal, bv. wanneer je een sms kreeg. Ik was wel spaarzaam met sms'en, deed 3 maanden met zo'n Proximus Pay & Go kaart van 15 euro (= toen 100 sms'en).

De volgende was een Nokia 6610i in 2006, gekregen van iemand die een gsm van het werk kreeg.
no6610i_00.jpg


In 2008 kwam er een Nokia 6300:
58754

Toptoestel trouwens, zo solide als maar kan zijn, volledig van metaal. Ook de software zat goed in elkaar. Dit is waarschijnlijk mijn favoriete telefoon ooit geweest.

Ik heb die ook nog even in het zilver gehad (gekregen van iemand die een nieuwe bedrijfs-gsm kreeg), en dan had ik de zwarte achterklep op de zilveren telefoon gezet. Dat was echt nice, haha! 😁
s-l500.jpg


In 2011 heb ik mijn eerste smartphone gekocht, een HTC Wildfire S.
110214mwc0052inc.jpg.cf.jpg

Dat was een erg compact toestel, maar ik herinner me vooral dat het geheugen continu vol zat.

De volgende smartphone kwam in 2013, een Motorola Moto G.
538733_2405a9fe-1b1a-48e5-989a-4bbd83f5f70f.jpg

Hier was ik vooral onder de indruk van hoe vlot de nieuwste Android versie werkte, ook qua installatie.

In 2015 kreeg ik een iPhone 6 van het werk:
SP705-iphone_6-mul.png

Super degelijk en vooral heel compact.

En sinds 2019 heb ik een iPhone 11, eerst van het werk en later privé overgenomen.
iphone-11-small-2.jpg

Veel zwaarder, groter en dikker dan die iPhone 6, maar uiteindelijk went dat wel.
Dit toestel doet het nog prima. De volgende wordt waarschijnlijk een iPhone 15 of 16 in 2024.

Ik heb trouwens in die 21 jaar nooit een hoesje of screen protector gehad, en toch nooit (grote) schade gehad! :cool:
 
Laatst bewerkt:
Aah die Motorola Moto G heb ik ook nog gehad! Dat was zo mijn eerste 'goeie' smartphone. Ervoor was het een Samsung met die onozele Samsung store waar je alleen maar Hinduteksten in terug vond.
 
Eerste gsm via t werk ... 1998/99 ...

Motorola%20Micro%20tac%20gsm.jpg


Daarna de 6110 van mijn eigen centen gekocht. Denk 6000 bfr toen.

2862389.jpg


Hierna nog ne topper gehad: Ericsson T28s :)

2560px-Ericsson_T28s.jpg


We worden oud ...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan