Wat was jouw eerste gsm?

Geinige telefoons eigenlijk, precies een walkie talkie :D

En 1 keer laten vallen, en grote kans dat uw antenne af kraakt....

Kids these days, will never know the struggle. Sommigen lopen al 2 jaar rond met een kapot gebarsten scherm, maar werkt nog steeds. En wij indertijd: 1 keer laten vallen en meestal game over.
Daar heb ik toch nooit last van gehad hoor.
Die oude bakstenen gsm's waren in mijn ogen veel robuuster en duurzamer dan de huidige.
Ik kocht destijds een andere omdat de modellen altijd anders en 'cooler' waren, nooit omdat hij stuk was gegaan door te laten vallen.
Ooit ben ik eens per ongeluk met mijn wagen over mijn kameraad zijn nokia 3310 gereden, en op een paar krassen na werkte dat ding nog perfect 😁
Als ik het zo zie droegen/dragen wij veel meer zorg voor onze toestellen t.o.v de meeste nu.
Mijn kinderen laten hun smartphone op 1 dag meer vallen dan ik op 5 jaar
 
Ik denk dat dat de Ericcson T10s of zo moest geweest zijn.

ericsson-t10s-03.jpg


Daarna Nokia 6150

Nokia6150.jpg
 
R.75592744df9eaffe97c17064095c924b


Was een van de eerste van mijn klas toen ik was 13 jaar, pas nadien is de hype gekomen met 3210 etc
 
Nopez, da was al voor de rich kids.

ook zoals @Wannez gestart met de 5110 , dat was toen in 2001 het goedkopere instapmodelleke zeg maar,
kreeg je gratis bij BASE of ORANGE dacht ik, stond dan onderaan zo'n logo er van op je gsm, als je klant werd via abonnement voor 1 of 2 jaar.

Nu, zelf nooit echt veel aandacht aan besteed hieraan, was trouwens de laatste of voorlaatste van mijn klas (6e middelbaar toen), die een gsm in huis nam.
Vond het zowiezo een ietwat spijtige tendens, ineens iedereen op de speelplaats meer met de gsm bezig, en ringtone's uitwisselen, dan met elkaar praten ffs...

De Nokia 5110 was met orange 999 BEF als mij niet vergis.
 
Begonnen met een Nokia 3310, daarna een 3410 gehad,
Nokia N70 daarna. Was een beest van een telefoon.
s-l1600.jpg

Dan heel lang een Sony Ericsson S500i


Sony-Ericsson-S500i.jpg


Daarna zitten we al in smartphone land met de Nokia xpressmusic 5530
 
Nokia_3210.jpg

Nokia 3210.
Moest deze delen met m'n moeder. Dus als ik wegging deed ik hem mee, en als m'n ma het huis uitging had zij hem mee.
Zorgde soms wel voor hilarische momenten. :D


Na een jaar van da gesukkel kreeg ik onderstaande Nokia 3310 voor kerst.
Dat was dus m'n eerste eigen gsm.
Zo betrouwbaar en sterk, dat maken ze niet meer=>

Nokia_3310_grey_front_tidied_and_enhanced.jpg
 
Rond mijn 11 jaar destijds een Nokia 3510i gekregen van mijn grootouders.
s-l400.jpg


De eerste smartphone was dan een Acer Liquid E, wat een kutding was dat naar het einde toe..
gsmarena_003.jpg
 
Een Nokia 2310 - was in 2008 toen ik 12 was voor m’n vormsel.

Eentje in het blauw! Heel toffe gsm eigenlijk, oneindig veel Bounce gespeeld destijds.
 
Ik heb heel lang geen GSM gehad en daar scheve blikken voor gekregen. Toen ik er mij uiteindelijk toch eentje ging aanschaffen vroeg ik wat het goedkoopste was en kreeg dit mee naar huis:


samsung-sgh-n500-01.jpg


Zoals vaak het geval was em kapot kort nadat de garantie was afgelopen.

Vragen naar wat het goedkoopste is, is trouwens vandaag nog steeds de manier waarop ik mijn telefoon kies. En daarna is het zo lang mogelijk blijven gebruiken. Mijn vorige heb ik 10 jaar gehad en uiteindelijk moeten vervangen omdat de provider zijn G3 netwerk afsloot. :)
 
Rond mijn 11 jaar destijds een Nokia 3510i gekregen van mijn grootouders.
s-l400.jpg
Idem. Moet ergens rond 2005 geweest zijn. Had een keer te lang weggeweest 's avonds om een schooltaak bij een vriend af te werken. 4 maal naar huis gebeld om ouders te verwittigen, maar telkens niemand thuis. Toen ik thuis kwam bleek dat ze keiongerust waren en al half Poperinge aan het afzoeken waren. Daarna MOEST ik een gsm krijgen.

Ondertussen zit ik aan mijn 8ste telefoon. 4 jaar met één telefoon is tot nu toe het maximum geweest. Ik heb ze al sinds 2010 ofzo 90% als muziekspeler en 10% als telefoon gebruikt. Mijn favoriet was toch wel mijn Samsung blackberry kloon. (Galaxy txt)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Zane
3210 toen ik naar het tweede middelbaar ging.
3510 een jaar of twee later
In het hoger heb ik mij dan een 5610 Xpress Music gekocht. Zalig toestel destijds. :love:

Nokia-5610-XpressMusic_MP3-Player.jpg
 
Philips Savvy van Orange :)

wpid-wp-1396968579932.jpeg

en de beste / coolste gsm , ook ergonomisch gezien, die ik ooit gehad heb, smartphones inclu, is een Nokia 6230.

18034361.jpg
 
Dat was een Qualcomm en NTT Docomo development kit van op het werk. Zag er ongeveer zo uit maar dan uiteraard een keypad en monochroom text display typisch voor 2G toestellen in die tijd. De blik op het gezicht van bijstaanders als ik met dat ding een gesprek voerde. Priceless !!!. Met dat ding mee naar huis te nemen had ik mij overigens serieus in nesten kunnen werken, toestel had immers Bluetooth en andere functies die destijds state of the art waren, iets wat de concurrentie absoluut niet mocht weten. Nu antiek.


Om eerlijk te zijn had ik ook nog een normaal Siemens toestel, S10 dacht ik. Te lang geleden.
 
Terug
Bovenaan