Wat voor keukengerei heb jij gekocht?

Heb gisteren een Staub braadpan geleverd gekregen. Ik merk dat ik meer en meer gestoofde gerechten en hele kip enzo maak — ideaal om goedkoper te koken, zeker als single. Kan ik gewoon grote porties maken en invriezen.

Nu merk ik wel dat er beschadigingen zijn aan de pan, de emaille geloof ik. Die zat gewoon los in een veel te grote doos dus het lijkt alsof de coating er al wat afgesplinterd is. Kan dit kwaad, of best terugsturen?

KJWrD2h.jpg


eR3eCMt.jpg
Veel kwaad kan dit niet, mijn oudere potten hebben dit hier en daar ook.
Maar voor een nieuw product zou dit toch niet mogen...
Ik zou toch eens een mailtje sturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Veel kwaad kan dit niet, mijn oudere potten hebben dit hier en daar ook.
Maar voor een nieuw product zou dit toch niet mogen...
Ik zou toch eens een mailtje sturen.

Mijn nonkel — fervent kok — zegt dat zulke beschadigingen risico geven op uitbreiding en "verder verval". Maar idd, als je de volle pot betaalt voor nieuw...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Net mijn nieuwe carbon stalen wok ingebrand.
Ik wou er al lang een om eens deftig te kunnen wokken i.p.v. de non stick rommel die ik tot nu toe heb gehad...
Vanavond wokske op de menu!
 
564250


Dit ding voor mijn vriendin haar kerst/verjaardag. Nog meer lekker eten voor mij 🤷‍♂️
Zelfde gekocht.
Deegkneder van de broodmachine begon moeite te krijgen met grote volumes pizzadeeg enzo.
Gaat ook leuker zijn voor mijn broden en cheesecakes.

Tip: als engie klant krijg je -20% op alles uit de kitchenaid webshop. Schandalig wat je kan besparen als je eerst de tijd neemt om samenaankopen en klantenvoordelen af te schuimen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Heeft er iemand tips voor pannen. Mijn tefals zijn versleten maar ben daar eigenlijk nooit tevreden van geweest.

Vooral een goeie om biefstuk en kip te bakken.
 
Heeft er iemand tips voor pannen. Mijn tefals zijn versleten maar ben daar eigenlijk nooit tevreden van geweest.

Vooral een goeie om biefstuk en kip te bakken.
Antikleef zou ik voor iets ceramisch gaan (Greenpan bvb).
Maar voor steak zou ik iets zwaarder nemen, je kan dan kiezen voor RVS (iets makkelijker in onderhoud) maar het beste is nog altijd een zware gietijzeren pan (die moet je wel onderhouden tegen roest etc.).
 
Antikleef zou ik voor iets ceramisch gaan (Greenpan bvb).
Maar voor steak zou ik iets zwaarder nemen, je kan dan kiezen voor RVS (iets makkelijker in onderhoud) maar het beste is nog altijd een zware gietijzeren pan (die moet je wel onderhouden tegen roest etc.).

Ik heb nu een wit geëmailleerde gietijzeren grillpan gekocht, ben benieuwd hoe dat gaat in onderhoud.

3336896315-8-134017.jpeg
 
Ik herinnerde me deze week dat wij vroeger thuis zo'n ding hadden om eieren te koken in de microgolf.
Dat werkte super snel en ge moest er geen extra pot voor vuil maken.
Ik heb deze week een paar keer Ramen gemaakt en telkens pas halverwege gerealiseerd dat ik mn eieren nog niet had gekookt.

Sc9fb1361fb344789b1a99d986a51d6a9O.jpg_640x640Q90.jpg_.webp
 
Welke keukenmessenmerken zijn aan- en af te raden?
Wusthof maakt zeer degelijke messen die niet te duur zijn. Een Classic zal rond de €100 zitten (iets erover of eronder afhankelijk van de grootte). Zwilling en WMF zijn (afhankelijk van de reeks) iets goedkopere alternatieven. Als je zo'n mes geregeld aanscherpt, ga je er lang mee toekomen. Als je heel veel kookt, kan je later dan eens een dure Shun ofzo proberen.

Ik zou sowieso eens naar een winkel gaan waar je de messen zelf kan vast nemen. Het gevoel van een mes in je hand is het belangrijkst en dat is nogal persoonlijk. Mijn favoriete mes is bijvoorbeeld de Global G2, dat heeft een vrij klein, licht heft en daardoor ook een ander zwaartepunt. Iemand met grotere handen gaat dat waarschijnlijk minder aangenaam vinden dan bv. de Wusthof met een meer klassiek heft. En de grootte van je handen bepaalt ook deels welke grootte van mes je best neemt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan