Wat voor keukengerei heb jij gekocht?

Etna pizzasteen + pizzaschep

1200x1070.jpg
 
Nieuwe pannekoekenpan.

Vanavond crêpe suzette om es te testen :biglaugh:
Ik ben nooit vriendjes geworden met pannenkoekenpannen (nuja, ook nooit meer dan 10 euro voor eentje voor betaald) maar met mijn pannenkoekentoestel ben ik wel behoorlijk goeie vriendjes! 💪
 
Ik ben nooit vriendjes geworden met pannenkoekenpannen (nuja, ook nooit meer dan 10 euro voor eentje voor betaald) maar met mijn pannenkoekentoestel ben ik wel behoorlijk goeie vriendjes! 💪
Wel, ik heb zo een pannekoekenmachien voor bretoense crepes mee te maken maar zo een panneke is toch wel handiger vind ik.
 
Le Creuzet stoofpot, kleur rood. Grote model: 8,1L
sebiet eens gaan kijken want net Bolognese saus gemaakt en zit er nu 4u in 😎
 
Jura A1 espressomachine gekregen van een kennis 'want em werkt weer ni meer en heb em al 2 keer laten herstellen'. Bleek dat ze graag deca koffie maakte met gemalen koffie en er steeds teveel in deed, waardoor heel de machine vanbinnen verstopte. Half uurtje schroeven en buske perslucht later, en kan al genieten van deftige espresso :drool:
 
Is er hier iemand die een beetje wijs geraakt uit alle verschillende Demeyere reeksen? Ik zou graag nog eens een grote (28 cm) sauteerpan / hapjespan kopen, zo een die je Jeroen Meus vaak ziet gebruiken.


Ben nu naar deze aant kijken, maar dus moeilijk om in te schatten wat het verschil is tussen alle reeksen. Denk dat het voor een gemiddelde home cook misschien ook niet zoveel uitmaakt?
 
Nice post merci! Het prijsverschil is er inderdaad wel naar, maar voor buy for life vind ik dat nu meestal niet zo'n punt ( toch tot op een zeker niveau...). Dat gewicht is misschien wel wat iets om meer op te letten. Minder voor mezelf, maar wij wisselen thuis af en tis ook wel fijn als mijn vriendin het gerief ook nog kan tillen en gebruiken (zonder te willen insinueren dat ik zo'n bodybuilder ben).

Hebt ge de twee series zelf in handen gehad om de verschillen te beoordelen ? Op vlak van de theorie ben ik wel mee met die atlantis, maar ik weet ook van mezelf dat ik niet de meest perfectionistische kok ben om het alleruiterste uit mijn gerief te halen.

Terzijde, wij hebben hier wel wat oudere Demeyere potten 'geërfd', weet nimeer welke reeks, maar ze zijn wel effectief heel goed. Hebben ook een wok van hun, maar da's misschien een miskoop geweest vind ik want met hindsight had ik beter een carbonstaal ipv RVS gekocht.
 
Wij koken hier vooral veel (vegetarische) one-pots, dus mijn use case voor die sauteuse is vooral meer oppervlak om betere indikking te kunnen bekomen.

Bv pakweg voor een gerecht als dit lijkt de meerwaarde van de Atlantis niet super?


Maar de veelzijdigheid voor het te gebruiken voor een stukje vlees als het eens voorvalt spreekt me ook wel aan. Mijn gevoel is dat die extra lagen en tech voiral helpen bij het correct aankleuren van vlees

Ik zie ondertussen dat de 28cm Atlantis sauteuse niet overal meer te vinden is, maar kzal es zien of ik die vergelijking eens kan doen in een winkel.

Nu, ondertussen kan ik sommige gerechten wel klaarmaken in die wok, maar zaken als gebakken rijst of zetmeelrijke noedels blijven een ramp daarmee.. Wok hei bekomen is hier sowieso een pipe dream met ons ikea inductievuur.
 
Laatst bewerkt:
Het is trouwens dan toch de Industry geworden. Heb niet echt kunnen vergelijken want de Atlantis was niet direct meer beschikbaar. En ik was ongeduldig.. :unsure:

Blijft een serieus ding, die Industry, maar het gewicht van deze blijft nog handelbaar. Heeft hier ondertussen toch al zijn diensten geleverd!
 
Hi everybody! Ik zoek eigenlijk een goedkoper alternatief voor een ovale Le Creuset-pot. Kennen jullie merken die ook al hun waarde hebben bewezen maar geen honderden euro's kosten? Mijn budget zou maximaal 50 euro zijn, maar ik weet helemaal niet of dat realistisch is.
 
Hi everybody! Ik zoek eigenlijk een goedkoper alternatief voor een ovale Le Creuset-pot. Kennen jullie merken die ook al hun waarde hebben bewezen maar geen honderden euro's kosten? Mijn budget zou maximaal 50 euro zijn, maar ik weet helemaal niet of dat realistisch is.

Ik heb er op amazon gekocht van Kela, ben ik wel heel hard tevreden van. Iets boven je budget van 50 euro vaak, maar soms doen ze es promo's met dat merk. Mijn pot van 5L heb ik zo voor 35 euro kunnen kopen ipv de normale 70.
 
Hi everybody! Ik zoek eigenlijk een goedkoper alternatief voor een ovale Le Creuset-pot. Kennen jullie merken die ook al hun waarde hebben bewezen maar geen honderden euro's kosten? Mijn budget zou maximaal 50 euro zijn, maar ik weet helemaal niet of dat realistisch is.
Ik heb de voorloper van deze: https://www.ikea.com/be/nl/p/vardagen-pan-met-deksel-geemailleerd-staal-70391123/ (de binnenkant is bij mij zwart). De mijne gaat al jaren mee en die wordt serieus misbruikt...
 
Welk mes is het beste om peterselie te snijden / hakken?
 
Welk mes is het beste om peterselie te snijden / hakken?
Ik zou voor een chefmes gaan persoonlijk, gebruik dat het meeste voor het hakken. Of zo een schaar als het enkel voor peterselie is misschien?
 
Heb gisteren een Staub braadpan geleverd gekregen. Ik merk dat ik meer en meer gestoofde gerechten en hele kip enzo maak — ideaal om goedkoper te koken, zeker als single. Kan ik gewoon grote porties maken en invriezen.

Nu merk ik wel dat er beschadigingen zijn aan de pan, de emaille geloof ik. Die zat gewoon los in een veel te grote doos dus het lijkt alsof de coating er al wat afgesplinterd is. Kan dit kwaad, of best terugsturen?

KJWrD2h.jpg


eR3eCMt.jpg
 
Terug
Bovenaan