Wat voor keukengerei heb jij gekocht?

HumbleDeer

Member
Ik heb gisteren in de Wibra een super toffe blauw-groene lepel gevonden om dingen te roeren in mijn non-stick gerei. Voor grote pudding. Of koken, dat kan ook.

Grote ronde lepel met houtten handvat

Tomski

Well-known member
Crowdfunder
- nen nieuwe braadthermometer met meerdere probes
- nen nieuwe inoxen hamer voor wienerschnitzels dood te meppen
- een chinees chefmes
- een branderke voor creme brulée
- een creuset braadpot

een aanslag op de rekening :censored:

Voidski

Active member
Crowdfunder
564250

Dit ding voor mijn vriendin haar kerst/verjaardag. Nog meer lekker eten voor mij 🤷‍♂️

Tomski

Well-known member
Crowdfunder
nen oven heb ik ook moeten kopen, de vorige was opeens kapot :eek:

Sjans dat die hollanders van coolblue mij binnen de 24u gedepanneerd hebben. Bij vandenborre wast gene waar.

Tomski

Well-known member
Crowdfunder
Moest iemand toevallig weten waar je online die mini pannetjes met houten steel kan vinden die je als bord kan gebruiken. Meeste zijn met teflon bescherming en dat komt niet goed voor krassen en de gezondheid.

Zijn zo van die pannetjes zoals in de skichalets

HumbleDeer

Member
Moest iemand toevallig weten waar je online die mini pannetjes met houten steel kan vinden die je als bord kan gebruiken. Meeste zijn met teflon bescherming en dat komt niet goed voor krassen en de gezondheid.

Zijn zo van die pannetjes zoals in de skichalets
Als je zoekt naar "Mini skillet" vind je wel dingen. :)

Tomski

Well-known member
Crowdfunder
Nieuwe bamboematjes voor sushi
Een santoku mes
Extra garneerflesjes voor mijn zelfgemaakte kewpiemayo in te doen.
Een nieuwe zwarte koksbuis.

Arigato amazon *buigt*

Kas de Kalebas

Active member
Crowdfunder
Zijn hier eigenlijk mensen die op carbonstaal koken? Ik heb één carbonstalen wok. Probleem met die dingen is dat je ze moet 'inbranden' om er een anti-aanbaklaag op aan te brengen. Alton Brown zweert erbij, maar ik vind het toch maar een gedoe.
Het lijkt me dat je bijna een grootkeukengasvuur nodig hebt om die dingen deftig te kunnen inbranden

utred

Active member
Crowdfunder
Zijn hier eigenlijk mensen die op carbonstaal koken? Ik heb één carbonstalen wok. Probleem met die dingen is dat je ze moet 'inbranden' om er een anti-aanbaklaag op aan te brengen. Alton Brown zweert erbij, maar ik vind het toch maar een gedoe.
Het lijkt me dat je bijna een grootkeukengasvuur nodig hebt om die dingen deftig te kunnen inbranden
Mijn carbonstalen wok is mijn beste vriend. Zeer leuk om mee te koken. Dat inbranden moet je echt wel doen, anders gaat alles plakken. Gaat op zich wel natuurlijk vormen na een tijdje, maar uw leven gaat veel aangenamer zijn als je het proces een duwtje geeft. Ik doe dat de eerste keer in de oven want op een gewoon vuur is het nogal moeilijk.
Daarna vooral zorgen dat je ze niet te agressief afwast en altijd volledig droogt. Ik zet ze na het wassen altijd nog eens op het vuur en wrijf er dan dikwijls nog een druppeltje olie in met wat keukenpapier.

Bovenaan