Dyer Hunt
Well-known member
Met die redenering kan je roken ook terug toelaten op school hé (en voor je afkomt met "dat is anders want daar schaad je ook anderen mee en niet allen jezelf", op een aparte rookplek).Ik heb toevallig deze discussie 2 dagen geleden (weer maar eens) gehad met mijn vriendin. Zij is kleuterleidster en bij haar op school zijn koeken tout court verboden. Als ze 's avonds in de naschoolse opvang zitten is er dan weer wel geen controle want in het Stibo gelden andere regels (kort samengevat: liefst zo weinig mogelijk werk/moeite voor het personeel).
Mijn vriendin vindt 'geen koeken' een goeie regeling, ze zegt dat ze kinderen naar school ziet komen met pakken koeken in hun handen etc... anders eten die gasten niks gezond. Eigenlijk is dat weer een typische "kind met het badwater" maatregel. We willen geen individuele ouders/grootouders viseren of aanspreken op hun gedrag dus we maken gewoon een algemene regel waar NIEMAND nog een koek mag eten op school. Ook niet de kinderen van ouders die het wel goed voor hebben en hun gasten wel deftig eten geven voor de rest. Ik snap het hoor, het is allemaal goed bedoeld enzo maar heel die maatregel brengt niks bij want van zodra die gasten bij hun ouders staan aan de schoolpoort hebben ze terug ne pak koeken vast...
Je moet nu eenmaal ergens beginnen, en dan lijkt een school mij een goede plaats. Obesitas is zo een gigantisch groot probleem aan het worden, je zou eigenlijk moeten blij zijn dat men er op de scholen ten minste iéts aan doet. Nu de rest van de maatschappij nog...
)
.
.
geen gewonden gelukkig
.