Wat is uw favoriete pizza?

Wat is uw favoriete pizza?


  • Totaal aantal stemmers
    64
Dat Italianen iets tegen een pizza hawaï hebben is ook gewoon een vorm van culinair chauvinisme. Die schreeuwen ook moord en brand als je hen een spaghetti bolognaise voorschotelt of Belgische tomaten gebruikt in een gerecht. Pizza is wellicht het meest populaire gerecht ter wereld: je kan het niet enkel in alle wereldsteden vinden maar ook in de meest onooglijk kleine bergdorpjes. Het is dan ook zo simpel: deeg, wat beleg en een oven. Meer heb je niet nodig.
 
Italianen zijn gewoon dikke zageventjes ja, op alles altijd maar afgeven maar zelf hebben ze ook nog niet veel bereikt. Dat ne gewone domino's of PH niet goed genoeg zou zijn voor de multimiljonairs hier op BG had ik ook wel weer kunnen voorspellen.

Hot take: dessertpizza is gewoon een slecht gebakken taart.
 
Normaal doe ik niet mee aan het aanraden van 'beste dit of dat', maar wie in/van Antwerpen is, moet (verplicht!) echt eens pizza eten bij Bianco Farina. Da's in de Lange Koepoortstraat. Ik ben daar drie keer geweest en die drie pizza's staan alledrie in mijn top 3 van beste Italiaanse pizza die ik in België heb gegeten.

Laat u vooral niet afschrikken door het gebrek aan andere klanten. Die pizza is ongeëvenaard in alle pizzeria's die ik hier al heb bezocht, en dat zijn er heel wat. 😄

@de discussie over Italiaanse en Amerikaanse/Turkse/whatever pizza: ik snap het probleem wel dat Italianen ermee hebben. Ik heb niet één maar twee keer de fout gemaakt om in een Nederlandse frituur mayonaise te vragen. Da's helemaal niet te vergelijken met wat we hier als mayonaise kennen en ik heb dat telkens gewoon weggesmeten. Ondertussen heb ik door dat mayonaise blijkbaar in quasi elk land iets anders is, dus da's misschien niet het allerbeste voorbeeld. Ik zeg dit maar omdat ik op die manier snap ik dat Italianen boos worden als ze in het buitenland zien dat iemand non-Italian style pizza toch pizza noemt, of wortelen en heel de reutemeteut in een bolognesesaus draait. Da's gewoon een gans ander gerecht. Dat het daarom niet per se slecht is, snap ik ook. Af en toe smaakt zo'n American style pizza ook wel eens.

Dokter Oetker en dergelijke vind ik persoonlijk ook echt niet goed, maar laat het je vooral smaken als je het lekker vindt. Ik eet ook graag een Napoli, wat velen hier echt maar iets vies blijken te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Hier wel liefhebber van Quattro Stagioni en Diavola. En als er wat meer eigen creaties op de kaart staan, ga ik doorgaans voor pizza met wat pittige en gekruide toppings.

Verder moet ik toegeven dat ik de Spicy Chicken Mix van Domino's ook best wel kan appreciëren, al beschouw ik dat gewoon als vettige hap die toevallig de vorm van een pizza heeft. Als ge het gaat vergelijken met pizza's van bij de Italiaan dan is Domino's de naam pizza echt wel onwaardig. En uiteraard ook enkel op dinsdag en zaterdag als ge maar zes euro betaalt bij Domino's, ik zou daar NOOIT de volle pot voor betalen.
 
Italianen zijn gewoon dikke zageventjes ja, op alles altijd maar afgeven maar zelf hebben ze ook nog niet veel bereikt. Dat ne gewone domino's of PH niet goed genoeg zou zijn voor de multimiljonairs hier op BG had ik ook wel weer kunnen voorspellen.

Hot take: dessertpizza is gewoon een slecht gebakken taart.
Domino's geen ervaring maar Pizza Hut is toch duur voor wat het is? In Brussel haalden wij voor Corona soms pizza als lunch bij een "echte" Italiaan en dan had je voor €8-10 wel een pizza.

Het moet niet altijd truffel en burrata zijn hé :)
 
BBQ hier, maar ik heb nu deze week es nacho pizza meegenomen van de colruyt. Ben benieuwd!
 
Domino's geen ervaring maar Pizza Hut is toch duur voor wat het is? In Brussel haalden wij voor Corona soms pizza als lunch bij een "echte" Italiaan en dan had je voor €8-10 wel een pizza.

Het moet niet altijd truffel en burrata zijn hé :)
Ja dat het overpriced is moet ik u zeker wel gelijk in geven. 36 euro voor twee L pizza'kes overlaatst van den domino's :S
Was ook voor een stuk omda mijn vriendin een ingrediënt af haar pizza wou laten halen, en dat die marketing geniuses daar 4 euro extra voor aanrekenen om nen ansjovis in hun hol te steken...
 
Tegenwoordig kies ik toch steeds voor een Margharita en zelfs daar slagen sommige pizza-zaken niet in om die lekker te krijgen. De meeste andere pizza's vind ik net iets teveel van het goede en krijg ik maar voor een kwat/helft op. Als ik dan toch eens voor wat anders kies, dan is het meestal iets met BBQ in de naam.
 
Weet de naam niet direkt maar in Italie eet ik altijd die met frieten en worst bovenop de tomaat en kaas.
Zooo lekker!
 
Normaal doe ik niet mee aan het aanraden van 'beste dit of dat', maar wie in/van Antwerpen is, moet (verplicht!) echt eens pizza eten bij Bianco Farina. Da's in de Lange Koepoortstraat. Ik ben daar drie keer geweest en die drie pizza's staan alledrie in mijn top 3 van beste Italiaanse pizza die ik in België heb gegeten.

Laat u vooral niet afschrikken door het gebrek aan andere klanten. Die pizza is ongeëvenaard in alle pizzeria's die ik hier al heb bezocht, en dat zijn er heel wat. 😄

@de discussie over Italiaanse en Amerikaanse/Turkse/whatever pizza: ik snap het probleem wel dat Italianen ermee hebben. Ik heb niet één maar twee keer de fout gemaakt om in een Nederlandse frituur mayonaise te vragen. Da's helemaal niet te vergelijken met wat we hier als mayonaise kennen en ik heb dat telkens gewoon weggesmeten. Ondertussen heb ik door dat mayonaise blijkbaar in quasi elk land iets anders is, dus da's misschien niet het allerbeste voorbeeld. Ik zeg dit maar omdat ik op die manier snap ik dat Italianen boos worden als ze in het buitenland zien dat iemand non-Italian style pizza toch pizza noemt, of wortelen en heel de reutemeteut in een bolognesesaus draait. Da's gewoon een gans ander gerecht. Dat het daarom niet per se slecht is, snap ik ook. Af en toe smaakt zo'n American style pizza ook wel eens.

Dokter Oetker en dergelijke vind ik persoonlijk ook echt niet goed, maar laat het je vooral smaken als je het lekker vindt. Ik eet ook graag een Napoli, wat velen hier echt maar iets vies blijken te vinden.
Eens testen dan die Bianco Farina, ik heb het wel voor dat soort obscure restaurantjes...

btw: in de originele Bolognesesaus (Ragu) zit wel wortel in: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bolognesesaus
 
Pizza 'kus mij morgen'

- tomaatsaus
- mozzarella
- look
- ajuin
- looksalami
- pikant pepertje
- oregano
 
Terug
Bovenaan