Wat is uw favoriete pizza?

Wat is uw favoriete pizza?


  • Totaal aantal stemmers
    64
De beste die ik ooit heb gegeten was op weekend bij een pizzeria in Mol bij Casa Fraquelli...
Dat was een Boscaiola waar ik speciaal voor naar daar zou rijden! (ik ben van het Waasland)
 
Op restaurant is het vaak quatro stagioni, quatro fromaggi of de scamorza affumicata als het bij Da Giovanni in 't Stad is :unsure:

Als ik er zelf eentje maak zit er vaak gorgonzola, buffelmozzarella, pancetta en zwarte olijven op.

Da Giovanni...goed voor ff binnen te springen op ne zatte avond met wat volk maar toch niet voor gezellig te dineren de madam?

Er zijn zoveel betere Italianen in't Stad :p
 
Da Giovanni...goed voor ff binnen te springen op ne zatte avond met wat volk maar toch niet voor gezellig te dineren de madam?

Er zijn zoveel betere Italianen in't Stad :p
Civilta del Bere en La Fontanella zijn wel beter, maar ik vind die van Da Giovanni eigenlijk best lekker. :D

En dat die zatte avonden met wat volk snel mogen terugkeren!
 
Uiteindelijk ook fan van de Italiaanse klassiekers, en met iets gelijkend of een diavola of quattro formaggi ben ik altijd content. Uiteindelijk zijn er weinig van de Italiaanse pizza's die ik niet graag eet. Hawaii, wat bij velen de duivel is (en Canadees is), zegt mij niets, vooral omdat ik die zoete toets maar niets vind.

Er is ook nog the dark side natuurlijk, als je de plas oversteekt naar de VS, waar ze schijnen te denken dat pizza een product is van de Amerikaanse keuken. Chicago style, wat voor ons al eerder een quiche is:

Giordano_s.0.jpeg


Ook hierbij het menu van een pizzeria waar ik zelf al eens bestelde (vooral om de vreemde combinaties te proberen):


Soms was dat verbazend lekker, soms gewoon :puke:
 
Ik heb eigenlijk gene lievelingspizza. Hangt er vanaf waar ik die dag goesting in heb :p Ik lust ook zowat alles van pizza dat er te verkrijgen is, dusja...
 
Civilta del Bere en La Fontanella zijn wel beter, maar ik vind die van Da Giovanni eigenlijk best lekker. :D

En dat die zatte avonden met wat volk snel mogen terugkeren!

Da Vinci is ook niet slecht, in de buurt van centraal station.

Maar de zwarte tagliatelle met rundscarpaccio, pijnboompitten en parmezaanschilfers van de pasta hippo vino op de oude koornmarkt overtreft toch alles.

Maar goed, daar kunt ge volgens mij niet echt pizza's krijgen.
 
Da Vinci is ook niet slecht, in de buurt van centraal station.

Maar de zwarte tagliatelle met rundscarpaccio, pijnboompitten en parmezaanschilfers van de pasta hippo vino op de oude koornmarkt overtreft toch alles.

Maar goed, daar kunt ge volgens mij niet echt pizza's krijgen.
Amai, daarvan loopt het water bij mij in de mond. Bij Verona, dat ernaast ligt, kan je wel pizza's krijgen en het zicht op de kathedraal is de moeite. Kwaliteit is gelijkaardig aan Da Giovanni's, wel.
 
Ik heb het voor de poll dan specifiek over de klassieke toppingsmixen die een gekende naam meegekregen hebben, en niet de bodemstijl (deep dish, new york, napoletana, calzone, ...).

Oof nee, de calzone van de Italiaan hier is echt wel een klasse apart :p
Ongeëvenaard!

En wat een verschrikkelijke poll zonder multiple choice :LOL:
Kan echt niet kiezen.

Heeft ook zo zijn periodes ...
En hangt ook af van wie 'm maakt.
 
Hier is de favoriet nog steeds een margherita, met goed veel mozzarella die oneindig stretcht bij het nemen van een stuk :drool:
De vaak gehate Hawaï gaat er overigens ook goed in.
:drool: Hoe meer kaas, hoe beter.

Bij mij is het verder nogal een gelijkstand tussen pizza Margherita/Mozzarella - pizza Hawaii (liefst met kip ipv hesp) en pizza Napoli.
 
Hoe staan jullie trouwens tegenover dessertpizza's? Ik heb 2-3 jaar geleden in Puglia een fantastisch lekkere (koude) fruitpizza gegeten, bij Pizzeria da Zio Giacomo. Aanrader als je in de buurt van Martina Franca bent :unsure:
 
Terug
Bovenaan