Wat is uw favoriete pizza?

Wat is uw favoriete pizza?


  • Totaal aantal stemmers
    64

Hazz

Well-known member
Crowdfunder FE
Geïnspireerd op de pizza-maken topic uit koken & drinken, maar waar geen poll gepost kan worden:

Wat is de favoriete (iconische) pizza van BG?

Ik heb het voor de poll dan specifiek over de klassieke toppingsmixen die een gekende naam meegekregen hebben, en niet de bodemstijl (deep dish, new york, napoletana, calzone, ...).
Pollselectie gebaseerd op een aantal top X lijstjes van meest populaire iconische/authentieke pizza's. Er zijn er uiteraard nog 1000 verschillende andere, maar dit zijn de bekendste.


Hier is de favoriet nog steeds een margherita, met goed veel mozzarella die oneindig stretcht bij het nemen van een stuk :drool:
De vaak gehate Hawaï gaat er overigens ook goed in.

//edit: door verplaatsen topic is de poll weggevallen. Dus iedereen zal opnieuw moeten stemmen 😅 .
 
Laatst bewerkt:
Voor Amerikaanse pizza altijd bbq chicken. Voor Italiaanse pizza altijd diavola.
 
Pizza kebab met frieten over en extra pikante saus

Helaas al jaren niet meer gehad.
 
Op restaurant is het vaak quatro stagioni, quatro fromaggi of de scamorza affumicata als het bij Da Giovanni in 't Stad is :unsure:

Als ik er zelf eentje maak zit er vaak gorgonzola, buffelmozzarella, pancetta en zwarte olijven op.
 
Hawaï.. hoe leven jullie met jezelf.

Te Gent bij "Ill Cortille" naar mijn mening nog steeds de beste pizza in Vlaanderen altijd de "Mama Mia"
Tomaat, pikante salami, bufala, verse tomaat, parmesan.
🤤🤤🤤

Hunne Pesto en Quattro is ook enorm. Ik doe eigenlijk nergens anders nog demoeite om pizza te eten dus vermeld gerust een "betere" of evenwaardige als er hier kenners zijn.
 
Ik pak meestal Pepperoni ja. Wel ne keer een farce voorgehad met het feit dat op de menu van ne lokale kebabber ne Pepperoni pieza dus ene was met enkel verschillende soorten paprika. Die keet is uiteraard ondertussen al wel jaren failliet.

Sinds twee weken is er in mijn dorp nen Domino's pieza open gegaan (in het gebouw waar vroeger mijn stamcafé was maja, dit doe minder pijn dan die Hollander die er ooit een 365d/jaar carnavalscafé van had gemaakt).
Heb daar nu al 2 weekends op rij besteld. Ene keer ne Pepperoni pieza, was echt goe en dan de tweede keer zo ne half&half (wa een concept!!!!) met pepperoni en american bbq bacon dinges, die bbq dinges was ook verbazingwekkend goe eigenlijk, ma ik weet nog nie of ik daar ne hele pieza van zou willen.

Al die voze dingen met schelpen en goomba's op moete bij mij niet mee afkomen. Sorry ma da vind ik veel erger dan pineapple pieza, wie daar op stemt komt op de ignore list.
 
Bolognese : is toch ook een klassieker, staat er precies niet tussen? :unsure:
Ook een funghi of een bbq chicken is niet slecht :)
 
Zingara of Nduja (waar ik'm graag eet is het een "Cristian").

Zingara: standaard pizza met tomaat & mozarella, en dan paprika, ui, olijfjes & grove salami.
Nduja: standaard pizza met tomaat & mozarella, en dan nduja (pikante vleespap), paprika, rode ui, kerstomaatjes, basilicum en extra straciatella.

Nu: het soort pizza maakt eigenlijk weinig uit, het etablissement des te meer. Ik eet liever een pizza die niet 100% m'n meug is in mijn favoriete pizzeria, dan mijn favoriete pizza in een restaurant dat maar so-so is.
 
Zingara of Nduja (waar ik'm graag eet is het een "Cristian").

Zingara: standaard pizza met tomaat & mozarella, en dan paprika, ui, olijfjes & grove salami.
Nduja: standaard pizza met tomaat & mozarella, en dan nduja (pikante vleespap), paprika, rode ui, kerstomaatjes, basilicum en extra straciatella.

Nu: het soort pizza maakt eigenlijk weinig uit, het etablissement des te meer. Ik eet liever een pizza die niet 100% m'n meug is in mijn favoriete pizzeria, dan mijn favoriete pizza in een restaurant dat maar so-so is.
Aanvullend: de beste pizza's zijn vaak de soberste bij de betere Italiaan.
 
Boscaiola: tomaat, mozarella, salciccia, champignons
Funghi e pancetta: tomaat, mozarella, pancetta, champignons

:drool:

Een gewone margherita gaat hier ook wel altijd binnen. En een napoli ook.


En bodemstijl is uiteraard napoletana.

Beste pizzeria in Brugge: Sforno.
 
Terug
Bovenaan