Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ter info, onlangs (januari) al een loonsverhoging gekregen van 2900 => €3450. Ook na aangeven van mijn groei in verantwoordelijkheden en stress + positieve evaluatie bedrijf. Dus daar twijfel ik of er veel bij kan.
Vandaag hen wel op de hoogte gesteld en was zal er nog een gesprek met de baas komen.

Afstand is toch iets wat ik als groot pluspunt ervaar. Ipv elke dag 1,5u te verliezen door file, zou het hier maar 20 minuten zijn.
Zoals Nick aangeeft heb je altijd het risico ergens ver te worden gestuurd als consultant. Nu heb ik zelf de keuze waar ik terecht kom.

Die 5 onbetaalde dagen snap ik ook niet echt. Morgen nog een gesprek met hen daarover. Ik heb ook al aangegeven dat dit een struikelblok kan zijn. De 38u week daarbij ook; is dit een gangbaar aantal uren? Ik zie mij makkelijk 'per ongeluk' toch 40u werken, dus zou het dan sterk in het oog moeten houden.
Uiteraard is dat een gangbaar aantal uren. Sterker zelfs, dat is hét gangbaar aantal uren.
Algemeen genomen is een 38 uren week de standaard eh.

Als je meer uren MOET werken & dit zo geschreven staat, contractueel genomen wil dat dan zeggen dat men u daar ADV dagen voor in de plaats geeft.
40u op een 38u contract is in principe dus 12d extra 'verlof'.

De klucht is dat in een omgeving waar iedereen bang is van zijn schaduw en geen beslissing durft nemen, een "flikker mij maar buiten " attitude er voor zorgt dat je een high performer bent want je beslist tenminste iets.
Toen ik net bij mijn werkgever werkte moest ik een vertrouwelijk en gevoelige analyse doen (conflict tussen twee directeurs analyseren, wie heeft gelijk)
Een collega kwam achter me staan, en vroeg me "Weet je wat je moet antwoorden?"
Ik vraag "Hoezo?"
"Ja, de Algemeen Directeur vraagt je dit te bekijken en te analyseren, maar wil waarschijnlijk gewoon een bevestiging van zijn idee. Als je dan met een ander resultaat afkomt, gaat dat je carrière geen goed doen, misschien ontslaat hij je wel. Ik zou eerst een rondvragen wat er van je verwacht wordt"
Mijn antwoord was "Als dit bedrijf zo functioneert, wil ik hier gewoon niet werken, dat ze me dan maar ontslaan". Dat zorgde voor heel wat constellatie bij de collega's.
Uiteindelijk onderscheid je jezelf van de rest door te doen wat moet gedaan worden, de rest is bijzaak.

Toen ik net bij mijn werkgever werkte moest ik een vertrouwelijk en gevoelige analyse doen (conflict tussen twee directeurs analyseren, wie heeft gelijk)
Een collega kwam achter me staan, en vroeg me "Weet je wat je moet antwoorden?"
Ik vraag "Hoezo?"
"Ja, de Algemeen Directeur vraagt je dit te bekijken en te analyseren, maar wil waarschijnlijk gewoon een bevestiging van zijn idee. Als je dan met een ander resultaat afkomt, gaat dat je carrière geen goed doen, misschien ontslaat hij je wel. Ik zou eerst een rondvragen wat er van je verwacht wordt"
Mijn antwoord was "Als dit bedrijf zo functioneert, wil ik hier gewoon niet werken, dat ze me dan maar ontslaan". Dat zorgde voor heel wat constellatie bij de collega's.
Uiteindelijk onderscheid je jezelf van de rest door te doen wat moet gedaan worden, de rest is bijzaak.
Had de algemeen directeur nu gelijk of niet in the end? :unsure:

Had de algemeen directeur nu gelijk of niet in the end? :unsure:

Ik had gelijk.

Maar dat is dan ook de rode draad in mijn leven. (ik wou dit in 't rood zetten maar dat levert me strafpunten op vrees ik)

Ik heb met mijn analyse aangetoond dat het alternatief ondoordacht was. En dat is ook gevolgd. Hij had dus waarschijnlijk ook gelijk.

Ivm mobiliteitsbudget, zijn er hier mensen met ervaring mee?
Zoals ik het zie zou ik mijn huur van het appartement perfect kunnen afbetalen daarmee, aangezien ik binnen 5km afstand woon. Dat zou fantastisch zijn en de rest kan in een deel auto indien nodig.

Ik heb dat, wat moet je weten?

Als je weinig kilometers doet, je op fietsafstand van het werk woont en je je korf makkelijk kan vullen (zodat je het mobiliteitsbudget er echt gewoon 100% netto kan uithalen zonder belasting) is dat een zeer interessant systeem.
Woon je op 70 kilometer van je werk, moet je constant taxi voor je kinderen spelen en ga je twee keer per jaar met de auto op reis, dan kijk je beter voor een bedrijfswagen.

Kortom, het is niet voor iedereen interessant. Maar veel mensen die nu een bedrijfswagen hebben zouden er beter mee af zijn, alleen beseffen ze dat zelf niet.

Ik heb dat, wat moet je weten?

Als je weinig kilometers doet, je op fietsafstand van het werk woont en je je korf makkelijk kan vullen (zodat je het mobiliteitsbudget er echt gewoon 100% netto kan uithalen zonder belasting) is dat een zeer interessant systeem.
Woon je op 70 kilometer van je werk, moet je constant taxi voor je kinderen spelen en ga je twee keer per jaar met de auto op reis, dan kijk je beter voor een bedrijfswagen.

Kortom, het is niet voor iedereen interessant. Maar veel mensen die nu een bedrijfswagen hebben zouden er beter mee af zijn, alleen beseffen ze dat zelf niet.
Zou dus ideaal zijn voor mij als ik het zo lees inderdaad. Nieuwe werk zou binnen de grens van 5km zitten, dus huur kan worden opgenomen. Op fietsafstand, auto zal ik dan ook niet meer nodig hebben dan in het weekend naar de familie of eens naar de DHZ.

Dan dus hopen dat het wordt geïmplementeerd.
Uiteraard is dat een gangbaar aantal uren. Sterker zelfs, dat is hét gangbaar aantal uren.
Algemeen genomen is een 38 uren week de standaard eh.

Als je meer uren MOET werken & dit zo geschreven staat, contractueel genomen wil dat dan zeggen dat men u daar ADV dagen voor in de plaats geeft.
40u op een 38u contract is in principe dus 12d extra 'verlof'.
Aja, ik ben het duidelijk niet gewoon.

Die 5 onbetaalde dagen snap ik ook niet echt. Morgen nog een gesprek met hen daarover. Ik heb ook al aangegeven dat dit een struikelblok kan zijn. De 38u week daarbij ook; is dit een gangbaar aantal uren? Ik zie mij makkelijk 'per ongeluk' toch 40u werken, dus zou het dan sterk in het oog moeten houden.
Ik werk zelf ook in een 38-urenweek. Typisch 8 uren per dag en de vrijdag wat vroeger stoppen. Het gevolg is dat je weinig verlof hebt (20 dagen bij PC200).
Wij hebben wel dat alle factureerbare uren als overuren uitbetaald worden of in recuup (meestal uren onsite bij de klant of op terugweg naar huis). Wel handig om de vrijheid te hebben om te kiezen.
Met mijn overuren heb ik nu toch al recht op 10 dagen extra verlof en we zijn nog maar eind april. Dat is wel het voordeel om te werken als consultant in regie of projectbudgetten.

Ik heb ook collega's die pure softwareontwikkelaars zijn en die werken volledig van thuis uit of van op kantoor en kunnen zo ook geen overuren opsparen. Hun 20 dagen verlof gaat er wel snel door en zeker als ze eens verlof moeten nemen om voor zieke kindjes te zorgen...
Als groep collega's staan we er wel voor open om over te stappen naar een 40-uren werkweek met 12 extra ADV-dagen zodat deze kleinere groep collega's toch ook iets meer verlof heeft.

Toch handig om eens na te vragen bij je potentiële werkgever of er een regeling is voor overuren. Dan valt die 20 dagen standaard verlof best wel mee.

Laatst bewerkt:
Ik ook niet hoor, mor soit ... bij ons verwacht men 40u werk zonder die 12d ADV wete. En zelfs dan nog kom ik regelmatig boven die 40 uit, zoniet constant/vrijwel elke week.
Daar ben ik dus ook 'bang' voor.
Ik werk zelf ook in een 38-urenweek. Typisch 8 uren per dag en de vrijdag wat vroeger stoppen. Het gevolg is dat je weinig verlof hebt (20 dagen bij PC200).
Wij hebben wel dat alle factureerbare uren als overuren uitbetaald worden of in recuup (meestal uren onsite bij de klant of op terugweg naar huis). Wel handig om de vrijheid te hebben om te kiezen.
Met mijn overuren heb ik nu toch al recht op 10 dagen extra verlof en we zijn nog maar eind april. Dat is wel het voordeel om te werken als consultant in regie of projectbudgetten.

Ik heb ook collega's die pure softwareontwikkelaars zijn en die werken volledig van thuis uit of van op kantoor en kunnen zo ook geen overuren opsparen. Hun 20 dagen verlof gaat er wel snel door en zeker als ze eens verlof moeten nemen om voor zieke kindjes te zorgen...
Als groep collega's staan we er wel voor open om over te stappen naar een 40-uren werkweek met 12 extra ADV-dagen zodat deze kleinere groep collega's toch ook iets meer verlof heeft.

Toch handig om eens na te vragen bij je potentiële werkgever of er een regeling is voor overuren. Dan valt die 20 dagen standaard verlof best wel mee.
Overuren had ik nagevraagd en wordt enkel bij goedkeuring door leidinggevende toegepast en volgens hun ook niet nodig. "Alles moet binnen de uren kunnen"

Overuren had ik nagevraagd en wordt enkel bij goedkeuring door leidinggevende toegepast en volgens hun ook niet nodig. "Alles moet binnen de uren kunnen"
Op papier heel mooi, maar als je ergens bij een klant bent en er gaat iets fout, dan loop je toch niet zomaar weg om 17h? Al zijn er wel bedrijven die zich dit permitteren 😅 (misschien juist omdat ze geen overuren betalen).

De klant is meestal het probleem niet. Al betalen ze 300% het uurloon, zolang het maar opgelost raakt zijn ze blij want stilstand kost hun meer geld.

Of je komt dichtbij een deadline en je voelt dat je er niet gaat raken. In zo'n situatie kan ik wel begrijpen dat je eerst toestemming vraagt. Bij een kantoorjob is dit wel meer de gang van zaken.

Laatst bewerkt:
Zou dus ideaal zijn voor mij als ik het zo lees inderdaad. Nieuwe werk zou binnen de grens van 5km zitten, dus huur kan worden opgenomen. Op fietsafstand, auto zal ik dan ook niet meer nodig hebben dan in het weekend naar de familie of eens naar de DHZ.

Die 5 km is al even uitgebreid naar 10 km.
En je kan tegenwoordig ook je volledige lening (dus kapitaalaflossing + rente) binnenbrengen, vroeger enkel de betaalde rente. Moest je plannen hebben om op korte/middellange termijn iets te kopen is dat misschien interessant.

Persoonlijk hou ik er wel rekening mee dat dit systeem nog maar een paar jaar onder de huidige vorm zal bestaan. Bedrijfswagens, ook de elektrische, worden over een paar jaar progressief fiscaal minder interessant gemaakt. Dus ik verwacht dat ze op dat moment hetzelfde zullen doen met het mobiliteitsbudget. Maar tot dan: flappen tappen, zoals een andere user het hier zou verwoorden.

Graag jullie mening.. Enkele dagen geleden mijn huidig loonpakket gepost:
Inmiddels een aanbieding gekregen van een ander bedrijf uit een andere sector in dezelfde regio, wederom als System Engineer (Intern):
  • 5820 EUR bruto
  • Bedrijfswagen (niet gespecificeerd maar zal gelijkaardig zijn)
  • 8 EUR MC
  • Groepsverzekering 3% (Pensioensparen, Invaliditeitsverzekering, Levensverzekering)
  • Hospitalisatieverzekering
  • Glijtijd
  • 26d verlof
  • GSM + Abo/Laptop
  • 13e maand
  • CAO 90 bonus (+- 1300 EUR)
  • 1-2d thuiswerk
Netto zal het verschil minimaal zijn ->geen forfaitare onkostenvergoeding maar wel een hoger brutoloon en hogere MC's. Ik verlies wel 2 ADV-dagen en gezien het middenkader is, worden sporadische overuren niet vergoed. (Bij mijn huidige job wordt elk overuur aan minimaal 125% vergoed, weekends zelf 200-300% maar gebeuren op zich niet zo heel vaak) Ik kan wel rekenen op een groepsverzekering, iets wat ik nu niet heb.
Inhoudelijk lijkt de nieuwe job wel veel interessanter, vooral internationaler terwijl mijn huidig werk nooit buiten de landsgrenzen zal reiken. Collega's op huidige werk zijn wel echt top, op de nieuwe plek zal het wat formeler/professioneler zijn.
Wat denken jullie?
Voor mij persoonlijk zou dat niet genoeg zijn om een goeie werkomgeving achter te laten, maar aangezien het zo dicht bij mekaar ligt zal het jouw persoonljike afweging zijn.
PS: als je vaak naar het buitenland moet in de nieuwe job, heb je dan ook geen recht op de forfaitaire dagvergoeding? Dat kan soms ook nog een mooie extra opleveren als je daar dan wat zuinig bent.

Die 5 km is al even uitgebreid naar 10 km.
En je kan tegenwoordig ook je volledige lening (dus kapitaalaflossing + rente) binnenbrengen, vroeger enkel de betaalde rente. Moest je plannen hebben om op korte/middellange termijn iets te kopen is dat misschien interessant.

Persoonlijk hou ik er wel rekening mee dat dit systeem nog maar een paar jaar onder de huidige vorm zal bestaan. Bedrijfswagens, ook de elektrische, worden over een paar jaar progressief fiscaal minder interessant gemaakt. Dus ik verwacht dat ze op dat moment hetzelfde zullen doen met het mobiliteitsbudget. Maar tot dan: flappen tappen, zoals een andere user het hier zou verwoorden.
Jazeker, we zijn de afgelopen maanden beginnen kijken voor een huis. Dus zou ideaal zijn.

Ter info, vanmiddag nog een gesprek gehad met hen en fijne update. Ze zijn aan het proberen naar een 39u week te gaan, dus dan 6 verlofdagen extra. In totaal dan om 31 wat ik perfect vind.
Daarnaast geven ze jaarlijks een bonus naar geleverde prestaties. Iets wat zeker is meegenomen.
Dit in combinatie met het hogere loon, de afstand tot het werk, mobiliteitsbudget dat wordt geïmplementeerd en gewoon de Job inhoud doen mij neigen om over te stappen.

Vandaag ook telefoon gehad van mijn huidige werkgever, maar was niet echt overtuigend.

Morgen beslis ik.

Van die dagvergoeding zal ik eens navragen, maar gezien dat ik al geen binnenlandse of forfaitaire vergoeding krijg, denk ik niet dat dit aan de orde zal zijn. Thanks voor de feedback alleszins!
't Is niet dat je op je reguliere werkplek, hier in BE dus, een extra vergoeding gaat krijgen @infinitum eh.

't Is echter wel eerder de gewoonte dat indien je voor 't werk een buitenlandse trip moet maken dat je daarvoor extra vergoed wordt.
Bv. via een forfaitaire vergoeding, maar in mijn geval heb ik ook al geweten dat men gewoon m'n maaltijden 100% terug betaald (basically, bonnekes bij houden en binnen steken).

Dat laatste, die bonnekes, zou tegenwoordig wel op uw loonfiche moeten gezet worden weliswaar, wegens recente wetswijzigingen.
Dus het alternatief, welke ik ook nog gehad heb, is dat je in het hotel restaurant elke dag uw maaltijd neemt & dat die gewoon mee op de factuur gezet worden.

Die forfait omvat in principe voornamelijk maaltijden en 'time away from home'.
Echter, als je elke avond aan 50/60/70 EUR op restaurant mag gaan zal dit mogelijks meer geld 'kosten' dan een forfaitaire vergoeding.
Die forfait daarentegen zou je cash aan kunnen over houden als je weinig geld op doet aan eten.
Dus elk heeft z'n voordeel & z'n nadeel.

Ik wil hem hier toch ook eens delen om meningen te weten.
Ik denk dat ik nog wat achter hink in loon tov prestaties & collega's(gevoelsmatig), veranderen zou ik liever niet doen omdat ik er wel vrij goed zit en nog een bijberoep heb dat ik nu wel goed kan combineren.
Probleem is dat er maar kleine stappen gezet worden in loonsopslag elke keer ik er op hamer sinds ik vertegenwoordiger ben.
Wel deze stappen gezet op de 7jaar: 2400€ -> 2600€ -> 2831€ -> 3067€ -> 3317€ -> 3600€ -> 3717€ ->3902€
De stap van 2800 - 3600 is wel op 1.5 jaar ongeveer geweest van binnen naar buiten. Maar 3600->3900 is dus vrij traag in de jaren buiten. (zeker als je met index rekening houdt)

PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Bachelor elektromechanica (klimatisatie)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8 jaar waarvan 7 bij huidige WG
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc200 (HVAC sales b2b)
Huidige functie: Sales engineer
Anciënniteit: 7 (2.5 binnendienst 4.5 buitendienst)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): moeilijk te zeggen, vroeger deed ik veel meer overuren, nu loopt alles al wat beter. maar het is geven en nemen. Soms zeer drukke periodes, soms iets minder.

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): huidig : 3900 €
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): huidig +- 2440 €
Nettovergoedingen: 8.68 € maaltijdvergoeding per gewerkte dag (dus +- 160/170€) + 30€ internet
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: gsm en laptop (enkel voor werk gebruik)
Maaltijdcheques: neen
Ecocheques: 250 €
Groepsverzekering (deel werkgever%): 2.5% WN en 5% WG (300€ per maand)
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): op jaarbasis) : bonus afhankelijk van targets, voor corona meestal +- een netto maandloon, vorig jaar dus zeer weinig en dit jaar 1.5a2x maandloon.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaanderen : Kantoor Brussel, klanten Oost/West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: nvt
Afstand woon/werk in tijd: nvt
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nvt
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): renault megane grandtour, 139€VAA + tankkaart Europa

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 1 dag door anciënniteit (blijft ook hierbij)
Vrijheid om verlof te nemen: ja, overeen te komen met collega's. Soms kan ik gewoon de dag ervoor verlof ingeven.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Ik bepaal het zelf maar meestal wel bereikbaar tussen 8-17.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: In drukke periodes of als er enkele slechte maanden zijn in de verkoop
Hoe vaak overuren te presteren: Vroeger meer dan nu, werk moet gewoon gedaan zijn, is met periodes
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, niet specifiek aanbod maar kan zeker besproken worden met leidinggevende
Telewerk (buiten corona-periode): ja, normaal 1 dag per week kantoor voor sales meeting
Verantwoordelijkheid over personeel: neen
Update, wel opslag gekregen maar nog niet content, wel grote sprong door index.
Met dit nu te bekijken, zou de maaltijdvergoeding niet eens geïndexeerd kunnen worden eigenlijk?
Dit is sinds 2017 ongewijzigd.

PERSONALIA
Leeftijd: 31
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9 jaar waarvan 8.5 bij huidige WG

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc200 (HVAC sales b2b)
Anciënniteit: 8.5 (2.5 binnendienst 6 buitendienst)
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): moeilijk te zeggen, vroeger deed ik veel meer overuren, nu loopt alles al wat beter. maar het is geven en nemen. Soms zeer drukke periodes, soms iets minder. => eerste drie maanden gekke uren geklopt tot savonds laat, nu is het weer pak kalmer.

Maand salaris (bruto): huidig : 4830 € (index+opslag)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): huidig +- 2900 €
Nettovergoedingen: 8.68 € maaltijdvergoeding per gewerkte dag (dus +- 160/170€) + 30€ internet
Groepsverzekering (deel werkgever%): 2.5% WN en 5% WG (360€ per maand)
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): op jaarbasis) : bonus afhankelijk van targets, voor corona meestal +- een netto maandloon, vorig jaar dus zeer weinig en dit jaar 1.5a2x maandloon. => 2022 2.5a3 maandlonen

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaanderen : Kantoor Brussel, klanten Oost/West-Vlaanderen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): renault megane grandtour, 160€VAA + tankkaart Europa

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vrijheid om verlof te nemen: ja, overeen te komen met collega's. Soms kan ik gewoon de dag ervoor verlof ingeven.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: In drukke periodes of als er enkele slechte maanden zijn in de verkoop
Hoe vaak overuren te presteren: Vroeger meer dan nu, werk moet gewoon gedaan zijn, is met periodes
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, niet specifiek aanbod maar kan zeker besproken worden met leidinggevende
Telewerk (buiten corona-periode): ja, normaal 1 dag per week kantoor voor sales meeting

Lijkt mij een perfect aanvaardbaar en deftig loon. Zeker rekening houdende met uw leeftijd, en de wens naar toekomstige marge voor eventuele verhogingen / indexen.

En daarnaast al een aanvaardbare hoeveelheid aan extralegale voordelen, inclusief de wagen en tankkaart.
Ik ben niet zeker of het evident is om ergens anders zoveel meer te verdienen om eerlijk te zijn.

Met dit nu te bekijken, zou de maaltijdvergoeding niet eens geïndexeerd kunnen worden eigenlijk?

PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): moeilijk te zeggen, vroeger deed ik veel meer overuren, nu loopt alles al wat beter. maar het is geven en nemen. Soms zeer drukke periodes, soms iets minder. => eerste drie maanden gekke uren geklopt tot savonds laat, nu is het weer pak kalmer.

Andere voordelen (bonus, 14e maand...): op jaarbasis) : bonus afhankelijk van targets, voor corona meestal +- een netto maandloon, vorig jaar dus zeer weinig en dit jaar 1.5a2x maandloon. => 2022 2.5a3 maandlonen

4. MOBILITEIT
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): renault megane grandtour, 160€VAA + tankkaart Europa

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Voor een bachelor Klima is dat toch een goed loon hoor. Zit je meer in de airco's/koeling? Of eerder in de verwarming? Je had toch nog een BV in bijberoep waar je 25K draaide?

PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

4. MOBILITEIT

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
De afgelopen jaren ooit ergens anders gesolliciteerd met dat je toch al een tijd niet helemaal tevreden bent van je loon?

Update na index voor mijn vrouw
1. PERSONALIA
Leeftijd: 27
Opleiding: Bachelor milieu en duurzaamheidsmanagement
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3 => 3,5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC224
Huidige functie: Communicatie manager
Anciënniteit: 6 maanden => 10 maanden
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing):
verantwoordelijkheden: 40

Maand salaris (bruto): €4100 => €4400
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2590 => €2700?
Nettovergoedingen: €75 + €50/ maand internet
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig, ook mogelijkheid om om te zetten via cafetaria plan
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: ja
Ecocheques: ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): €4840/jaar bonus (warranten) bij 100% Target (variabel 0-250%) Aanvullend pensioen: €480/jaar vast + 50% van behaalde bonus.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 40 km
Afstand woon/werk in tijd: 1 uur (auto + trein)
Eigen auto nodig voor het werk: /
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Skoda Enyaq, laadpas, laadpaal thuis, elektriciteit vergoed

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: valt mee
Hoe vaak overuren te presteren: zelden
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): 2 dagen/week
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Lijkt mij een perfect aanvaardbaar en deftig loon. Zeker rekening houdende met uw leeftijd, en de wens naar toekomstige marge voor eventuele verhogingen / indexen.

En daarnaast al een aanvaardbare hoeveelheid aan extralegale voordelen, inclusief de wagen en tankkaart.
Ik ben niet zeker of het evident is om ergens anders zoveel meer te verdienen om eerlijk te zijn.
Leeftijd is net het 'pijnpunt', zeker in een sales omgeving.
Als je targets/prestaties gelijk/beter zijn dan iemand die er al 25 jaar werkt dan wringt dat. (Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het gelijke wil maar de verschillen zijn (voor zover in te schatten) te groot.)
In zo'n omgeving draait het grotendeels om volume en niet hoe efficient je dat volume behaald door meer ervaring.
De afgelopen jaren ooit ergens anders gesolliciteerd met dat je toch al een tijd niet helemaal tevreden bent van je loon?
Neen, niet tevreden is een groot woord. Ik weet gewoon dat ik wat achter hink tov wat het zou moeten zijn.
Ik verwacht ook geen wonderen maar heb net iets anders in gedachten.
De omgeving staat mij aan dus om het dan te gaan zoeken bij een concullega zie ik niet zitten, het zou dan echt al richting een andere sector/functie zijn. Maar dat is voorlopig niet mijn doel.

Terug
Bovenaan