Ik wil hem hier toch ook eens delen om meningen te weten.
Ik denk dat ik nog wat achter hink in loon tov prestaties & collega's(gevoelsmatig), veranderen zou ik liever niet doen omdat ik er wel vrij goed zit en nog een bijberoep heb dat ik nu wel goed kan combineren.
Probleem is dat er maar kleine stappen gezet worden in loonsopslag elke keer ik er op hamer sinds ik vertegenwoordiger ben.
Wel deze stappen gezet op de 7jaar: 2400€ -> 2600€ -> 2831€ -> 3067€ -> 3317€ -> 3600€ -> 3717€ ->3902€
De stap van 2800 - 3600 is wel op 1.5 jaar ongeveer geweest van binnen naar buiten. Maar 3600->3900 is dus vrij traag in de jaren buiten. (zeker als je met index rekening houdt)
PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Bachelor elektromechanica (klimatisatie)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8 jaar waarvan 7 bij huidige WG
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc200 (HVAC sales b2b)
Huidige functie: Sales engineer
Anciënniteit: 7 (2.5 binnendienst 4.5 buitendienst)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): moeilijk te zeggen, vroeger deed ik veel meer overuren, nu loopt alles al wat beter. maar het is geven en nemen. Soms zeer drukke periodes, soms iets minder.
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): huidig : 3900 €
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): huidig +- 2440 €
Nettovergoedingen: 8.68 € maaltijdvergoeding per gewerkte dag (dus +- 160/170€) + 30€ internet
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: gsm en laptop (enkel voor werk gebruik)
Maaltijdcheques: neen
Ecocheques: 250 €
Groepsverzekering (deel werkgever%): 2.5% WN en 5% WG (300€ per maand)
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): op jaarbasis) : bonus afhankelijk van targets, voor corona meestal +- een netto maandloon, vorig jaar dus zeer weinig en dit jaar 1.5a2x maandloon.
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaanderen : Kantoor Brussel, klanten Oost/West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: nvt
Afstand woon/werk in tijd: nvt
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nvt
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): renault megane grandtour, 139€VAA + tankkaart Europa
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 1 dag door anciënniteit (blijft ook hierbij)
Vrijheid om verlof te nemen: ja, overeen te komen met collega's. Soms kan ik gewoon de dag ervoor verlof ingeven.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Ik bepaal het zelf maar meestal wel bereikbaar tussen 8-17.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: In drukke periodes of als er enkele slechte maanden zijn in de verkoop
Hoe vaak overuren te presteren: Vroeger meer dan nu, werk moet gewoon gedaan zijn, is met periodes
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, niet specifiek aanbod maar kan zeker besproken worden met leidinggevende
Telewerk (buiten corona-periode): ja, normaal 1 dag per week kantoor voor sales meeting
Verantwoordelijkheid over personeel: neen
Update, wel opslag gekregen maar nog niet content, wel grote sprong door index.
Met dit nu te bekijken, zou de maaltijdvergoeding niet eens geïndexeerd kunnen worden eigenlijk?
Dit is sinds 2017 ongewijzigd.
PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Bachelor elektromechanica (klimatisatie)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9 jaar waarvan 8.5 bij huidige WG
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc200 (HVAC sales b2b)
Huidige functie: Sales engineer
Anciënniteit: 8.5 (2.5 binnendienst 6 buitendienst)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): moeilijk te zeggen, vroeger deed ik veel meer overuren, nu loopt alles al wat beter. maar het is geven en nemen. Soms zeer drukke periodes, soms iets minder. => eerste drie maanden gekke uren geklopt tot savonds laat, nu is het weer pak kalmer.
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): huidig : 4830 € (index+opslag)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): huidig +- 2900 €
Nettovergoedingen: 8.68 € maaltijdvergoeding per gewerkte dag (dus +- 160/170€) + 30€ internet
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: gsm en laptop (enkel voor werk gebruik)
Maaltijdcheques: neen
Ecocheques: 250 €
Groepsverzekering (deel werkgever%): 2.5% WN en 5% WG (360€ per maand)
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): op jaarbasis) : bonus afhankelijk van targets, voor corona meestal +- een netto maandloon, vorig jaar dus zeer weinig en dit jaar 1.5a2x maandloon. => 2022 2.5a3 maandlonen
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaanderen : Kantoor Brussel, klanten Oost/West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: nvt
Afstand woon/werk in tijd: nvt
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nvt
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): renault megane grandtour, 160€VAA + tankkaart Europa
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 1 dag door anciënniteit (blijft ook hierbij)
Vrijheid om verlof te nemen: ja, overeen te komen met collega's. Soms kan ik gewoon de dag ervoor verlof ingeven.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Ik bepaal het zelf maar meestal wel bereikbaar tussen 8-17.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: In drukke periodes of als er enkele slechte maanden zijn in de verkoop
Hoe vaak overuren te presteren: Vroeger meer dan nu, werk moet gewoon gedaan zijn, is met periodes
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, niet specifiek aanbod maar kan zeker besproken worden met leidinggevende
Telewerk (buiten corona-periode): ja, normaal 1 dag per week kantoor voor sales meeting
Verantwoordelijkheid over personeel: neen