Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Dat is van in "de zevende dag" :ROFLMAO: Zou kunnen dat ze daar verwezen naar totale vergoeding, not sure anymore.

Ik vermoed vb niet dat ze vroeger een wederbelegging vergoeding kregen of extra onkostendekkende vergoedingen.

En zonder internet en zo is het ook moeilijker om in te schatten of je vergoeding fair is. Er zullen wel wat farcen gebeurd zijn in het verleden...

Dat is van in "de zevende dag" :ROFLMAO: Zou kunnen dat ze daar verwezen naar totale vergoeding, not sure anymore.
70% van de nieuwbouwwaarde of van de totale kost om een nieuwe woning te vinden (de ganse verhuisreutemeteut, meubels, notariskosten, leningsgedoe,...) ok. Maar da's nog heel wat anders dan 70% van de waarde van de woning.

Ik weet niet exact hoe het berekend wordt. Meestal heeft de onteigening nogal een waarde op hetgene onteigend wordt. Meestal komt dat ook niet uit de lucht vallen.

Kan me inbeelden als je vb op een perceel woont waar alle omringende percelen onteigend zijn voordien, je perceel zelf al minder waard is. Als ze dan 5y later afkomen en je de waarde geven met die andere onteigening in rekening te nemen...

1. PERSONALIA
Leeftijd: 28
Opleiding: Ongeveer 70/180 credits voor een bachelor's.
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7 jaar (System engineer & Business analyst)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: System Engineer
Anciënniteit: 0 (Ben een jaartje in een andere sector gaan werken, in het buitenland, dus nieuw in het bedrijf.)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40 (Collega's meestal 50-55, maar ik doe geen overuren.)

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2950 (225 euro bruto bonus indien ik een weekje 24/7 support doe)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2150
Nettovergoedingen: 200
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM, 250 euro budget gekregen, is eigen bezit.
Maaltijdcheques: 140/150 euro
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): Nee
Hospitalisatieverzekering: Nee
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Nee

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Oost-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 45 - 1 richting
Afstand woon/werk in tijd: 45-75 minuten, afhankelijk van de file in Gentbrugge.
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Opel Astra Break + tankkaart. Geen keuze in wagen.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 12 dagen recup.
Vrijheid om verlof te nemen: Redelijk, in de zomer wel een deel op te nemen.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Zeker niet
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Veelal door mismanagement van ofwel de werkplaats of de klanten. Maar ook door een gebrek van kennis van mij uit in bepaalde onderwerpen.
Hoe vaak overuren te presteren: Enkel wanneer ik 24/7 support doe voor een week, anders sta ik er op geen overuren te doen. Tijdens die week krijg ik een brutobedrag en per call extra verlof aan een bonustarief.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Zolang ze goedkoop zijn.
Telewerk (buiten corona-periode): Ik moet verplicht op kantoor zijn, want ik woon te ver van klanten. (Hoewel ik zeker en vast gewoon thuis kan werken 70% van de tijd.)
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Industrieel Ingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 6de jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: Geen

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Huidige functie: Productiemanager
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40 uur
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 50 uur

Maand salaris (bruto): 3780 euro
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2485 euro
Nettovergoedingen: 145 euro
13e maand (volledig/gedeeltelijk): ja
BedrijfsGSM/laptop: ja beide
Maaltijdcheques:JA
Ecocheques: 250 euro per jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): NEEN
Hospitalisatieverzekering: NEEN
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): NEEN

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 20 km
Afstand woon/werk in tijd: 22 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: NEE
Verplaatsingsvergoedingen: NEE
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Krijg ik nu als opslag, budget 500 euro (zonder btw), ik moet nog beslissen welke wagen ik neem. Geen tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 0
Vrijheid om verlof te nemen: Geen verlof toegestaan in het voorjaar
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: neen, a bummer!!! First In Last Out
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: veel stress en druk
Hoe vaak overuren te presteren: dagelijks
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja dit is mogelijk
Telewerk (buiten corona-periode): niet mogelijk
Verantwoordelijkheid over personeel: 60-65 FTE

Ik kreeg mijn opslag (wagen zonder tankkaart) dit jaar. Ben het nog aan het overwegen. Ik denk dat ik onderbetaald ben voor de functie die ik doe.
Heeft iemand de salaris enquête van IEnet2019?

1. PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

4. MOBILITEIT
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Krijg ik nu als opslag, budget 500 euro (zonder btw), ik moet nog beslissen welke wagen ik neem. Geen tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN

Ik kreeg mijn opslag (wagen zonder tankkaart) dit jaar. Ben het nog aan het overwegen. Ik denk dat ik onderbetaald ben voor de functie die ik doe.
Je bent absoluut onderbetaald. Een hospitalisatieverzekering en groepsverzekering en een bonus zal je als productiemanager meestal wel in het pakket hebben. Ook een bedrijfswagen mét tankkaart zit vaak in dat pakket.

Brutoloon is wat aan de lagere kant. Ik zou toch verwachten dat dit met een 4 zou beginnen.

Zit je toevallig in een slecht betaalde sector? West-Vlaanderen helpt natuurlijk niet.

Je bent absoluut onderbetaald. Een hospitalisatieverzekering en groepsverzekering en een bonus zal je als productiemanager meestal wel in het pakket hebben. Ook een bedrijfswagen mét tankkaart zit vaak in dat pakket.

Brutoloon is wat aan de lagere kant. Ik zou toch verwachten dat dit met een 4 zou beginnen.
Het is en blijft een kmo en in West-vlaanderen.

Het is en blijft een kmo en in West-vlaanderen.
Ik zou toch niet in West-Vlaanderen willen werken. Ik ben als klant al in contact gekomen met 3 West-Vlaamse KMO's. In principe waren dat nog één van de beteren en toch zou ik ook niet daar willen werken..

1. PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

4. MOBILITEIT

5. WERKOMSTANDIGHEDEN

Dit is echt typisch West-Vlaamse KMO. Je moet het waarschijnlijk niet proberen om gewoon je 40u te werken en geen minuut meer?

Een wagen zonder tankkaart, wat ben je daar nu mee? Als je verantwoordelijk kan zijn over personeel kan je even goed bij een grotere speler gaan werken denk ik dan.

Dit is echt typisch West-Vlaamse KMO. Je moet het waarschijnlijk niet proberen om gewoon je 40u te werken en geen minuut meer?

Een wagen zonder tankkaart, wat ben je daar nu mee? Als je verantwoordelijk kan zijn over personeel kan je even goed bij een grotere speler gaan werken denk ik dan.
tuurlijk maar ik presteer beter bij een kmo waar ik veel voor het zeggen heb. Ben niet zo goed met tussen de lijntjes te lopen zoals in een groot bedrijf. Been there, done that

Ik zou toch niet in West-Vlaanderen willen werken. Ik ben als klant al in contact gekomen met 3 West-Vlaamse KMO's. In principe waren dat nog één van de beteren en toch zou ik ook niet daar willen werken..
Ik ben hier 8 jaar terug aangespoeld, pas sinds 2017 ben ik voor West-Vlaamse firma's beginnen werken. Ik zou terug gaan naar Oost-Vlaanderen mocht ik hier op privé vlak geen leven opgebouwd hebben. Die mentaliteit van veel te werken ( voor shit voorwaarden)is hier echt aanwezig. Gewoon je uren doen en je wordt bekeken als een luiaard. Vele werknemers trekken ook de kaart van de werkgever en proberen hem te evenaren in werkuren, alleen vergeten ze dat hun overuren niet betaald zijn. Ook op vlak van veiligheid en gezondheid lopen ze hier decennia achter, alles voor de vruut, maar zero safety. Vorige weken zag ik wat jonge snaken zonder enige bescherming asbestleien in een container gooien. Nadien hebben ze de rest op cowboywijze gesloopt...

Ik ben hier 8 jaar terug aangespoeld, pas sinds 2017 ben ik voor West-Vlaamse firma's beginnen werken. Ik zou terug gaan naar Oost-Vlaanderen mocht ik hier op privé vlak geen leven opgebouwd hebben. Die mentaliteit van veel te werken ( voor shit voorwaarden)is hier echt aanwezig. Gewoon je uren doen en je wordt bekeken als een luiaard. Vele werknemers trekken ook de kaart van de werkgever en proberen hem te evenaren in werkuren, alleen vergeten ze dat hun overuren niet betaald zijn. Ook op vlak van veiligheid en gezondheid lopen ze hier decennia achter, alles voor de vruut, maar zero safety. Vorige weken zag ik wat jonge snaken zonder enige bescherming asbestleien in een container gooien. Nadien hebben ze de rest op cowboywijze gesloopt...
Je kan wel heel kwaad zijn, maar als ze zotten vinden die dat willen zo weinig geld willen doen wie zijn schuld is dat dan?
Als je volk vindt die voor 3750 zonder voordelen productiemanager wilt zijn, wie is dan uiteindelijk de gek?

1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: A2 Mechanische Vormgevingstechnieken
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 13j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): 209.00
Huidige functie: Teamleader quality Prismatic Parts
Anciënniteit: ±2j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38u per week
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40u per week

Maand salaris (bruto): €2985
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2090
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja, volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM met abbo en laptop
Maaltijdcheques: Ja, €7,56 per dag
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja, DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Resultaatgebonden premie

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Oostkamp
Afstand woon/werk in km's: 11km
Afstand woon/werk in tijd: 25min
Eigen auto nodig voor het werk: Niet perse
Verplaatsingsvergoedingen: Ja
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Nee

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 21 dagen
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 8 dagen
Vrijheid om verlof te nemen: Ja, vrij flexibel
Glijdende werkuren: Ja, start tussen 7u en 9u
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Af en toe. Verantwoordelijk voor de kwaliteit naar suppliers en klanten toe, dus bij veel problemen komt veel stress kijken.
Hoe vaak overuren te presteren: Vrij frequent
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Nee
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja, verantwoordelijk over het kwaliteitsteam van 5.

Je kan wel heel kwaad zijn, maar als ze zotten vinden die dat willen zo weinig geld willen doen wie zijn schuld is dat dan?
Als je volk vindt die voor 3750 zonder voordelen productiemanager wilt zijn, wie is dan uiteindelijk de gek?
De meeste Locals vinden dat een goed loon en kijken niet naar het aantal uren dat ze hiervoor moeten werken. Vele locals zullen zelf bereid zijn om 50u te werken voor dit loon en maximaal ownership te tonen. Het is ook frappant hoe locals dat loon goedpraten en nog gauw de kant van de baas gaan kiezen, alsof de baas een arme stakker is die ocharme torenhoge belastingen moet betalen en geen winst maakt.

Ik had eens een discussie met een ploegbaas die maar 16 bruto/uur had en ik gaf aan dat dat te weinig was voor de verantwoordelijkheid die hij droeg. Och zegt ie, meer bruto gaat toch naar de belastingen. Mijn vader verdiende maar 10 euro bruto als chauffeur, ik mag niet klagen.

Zolang er dergelijke mensen zijn zullen de lonen hier altijd de slechtste van België blijven. De gedreven provincie, maar wel de slechtst betaalde. West-Vlamingen zijn ook de mensen die het meest buiten hun provincie gaan werken en hierbij vele uren onderweg zijn

Laatst bewerkt:
De meeste Locals vinden dat een goed loon en kijken niet naar het aantal uren dat ze hiervoor moeten werken. Vele locals zullen zelf bereid zijn om 50u te werken voor dit loon en maximaal ownership te tonen. Het is ook frappant hoe locals dat loon goedpraten en nog gauw de kant van de baas gaan kiezen, alsof de baas een arme stakker is die ocharme torenhoge belastingen moet betalen.

Ik had eens een discussie met een ploegbaas die maar 16 bruto/uur had en ik gaf aan dat dat te weinig was voor de verantwoordelijkheid die hij droeg. Och zegt ie, meer bruto gaat toch naar de belastingen. Mijn vader verdiende maar 10 euro bruto als chauffeur, ik mag niet klagen.

Zolang er dergelijke mensen zijn zullen de lonen hier altijd de slechtste van België blijven.
Dit is toch evident ? Verloning is onderhevig aan de vrije markt. En wanneer je niet echt veel concurrentie hebt naar werkgelegenheid in de regio dan is er geen dwingende reden achter loonstijgingen. Daarnaast zijn er veel KMO's waardoor er ook geen duwende werking is op de verloning vanuit de vakbonden.

Uiteindelijk stopt er u niets om ook baas te worden.

Elke job heeft nu eenmaal zijn voordelen en zijn nadelen. Ik ben blij met een koppeling tussen bureauwerk en niet bureauwerk. Andere mensen prefereren het ene volledig of het andere volledig. Ik weet echter dat ik nooit geen chauffagist wil zijn. En dat is gebaseerd op het helpen van mijn vader vanaf 12-13 jarige leeftijd met zeulen van metalen chauffage leidingen, draad tappen daarop, meehelpen met het zeulen van radiatoren, die brol plaatsen, etc . Hetzelfde met technieker spelen, zowel voor mijn vader als als studentenjob waar je altijd de brolwerkjes mocht doen zoals gaten boren met basismateriaal waar je 100keer op een petrel uitkwam en opnieuw mocht beginnen en dat ding loodzwaar was, of mocht stopcontacten aansluiten en plaatsen (en dat was dan nog het leuke werk, maar niet als het ganse dagen niets anders als dat was), of sleuven slijpen in de stof. En die ploegbaas vergelijkt dan ook zijn job met de job die hij vroeger deed. En dan is die 16€ ok. Zeker in vergelijking met wat zijn ouders deden of wat hij vroeger moest doen of door het feit dat men in de geburen niets aanbiedt dat beter verdient. En normaal gezien bij die ploegbaas is dat dan 40 uur in het wit en die 10 uur extra met een envelopje.

T'is allemaal niet zo simpel.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: Master Handelsingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9 jaar (altijd bij hetzelfde bedrijf - doorgegroeid in functie)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC207 - Producent van specialty chemicals
Huidige functie: Operations Manager
Anciënniteit: 3 jaar in huidige functie - 9 jaar bij het bedrijf
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): +-45

Maand salaris (bruto): 3965
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2695
Nettovergoedingen: zit hierboven al in
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Iphone 8 (3€ VAA)
Maaltijdcheques: 8€/dag
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja - 2%
Hospitalisatieverzekering: Ja DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Flex income plan (tandverzekering, leasingfiets, buitenlands tankbudget, extra smartphone/tablet, internet terugbetaald, pensioensparen terugbetaald)

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Oost-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 16km enkel
Afstand woon/werk in tijd: 20min enkel
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Opel Astra Break + onbeperkt tanken in belgie (VAA 111.48€)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 5
Vakantiedagen (andere extra): glijdende uren met mogelijkheid tot opbouwen glijtijd die je kan opnemen als recup
Vrijheid om verlof te nemen: Volledig vrij
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Valt mee, wel regelmatig short term problemen oplossen of crisismanagent doen
Hoe vaak overuren te presteren: Iedere week toch enkele overuren (kan deels terug opgenomen worden via glijtijd maar komt er niet altijd van...)
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Was er nog niet maar zal nu waarschijnlijk blijven na afloop van de lockdown (2d per week)
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja (2 personen)

Eind deze maand heb ik mijn evaluatie, enerzijds heb ik vorig jaar een 500€ bruto opslag gekregen, anderzijds denk ik dat er nog steeds wat marge moet zijn naar boven toe, op basis van mijn profiel en functie... Ik denk dat ik mogelijks wat laag zit doordat ik nooit een jobhop gedaan heb en zelf ben doorgegroeid... Of zie ik dit verkeerd?

Laatst bewerkt:
Dit is toch evident ? Verloning is onderhevig aan de vrije markt. En wanneer je niet echt veel concurrentie hebt naar werkgelegenheid in de regio dan is er geen dwingende reden achter loonstijgingen. Daarnaast zijn er veel KMO's waardoor er ook geen duwende werking is op de verloning vanuit de vakbonden.

Uiteindelijk stopt er u niets om ook baas te worden.

Elke job heeft nu eenmaal zijn voordelen en zijn nadelen. Ik ben blij met een koppeling tussen bureauwerk en niet bureauwerk. Andere mensen prefereren het ene volledig of het andere volledig. Ik weet echter dat ik nooit geen chauffagist wil zijn. En dat is gebaseerd op het helpen van mijn vader vanaf 12-13 jarige leeftijd met zeulen van metalen chauffage leidingen, draad tappen daarop, meehelpen met het zeulen van radiatoren, die brol plaatsen, etc . Hetzelfde met technieker spelen, zowel voor mijn vader als als studentenjob waar je altijd de brolwerkjes mocht doen zoals gaten boren met basismateriaal waar je 100keer op een petrel uitkwam en opnieuw mocht beginnen en dat ding loodzwaar was, of mocht stopcontacten aansluiten en plaatsen (en dat was dan nog het leuke werk, maar niet als het ganse dagen niets anders als dat was), of sleuven slijpen in de stof. En die ploegbaas vergelijkt dan ook zijn job met de job die hij vroeger deed. En dan is die 16€ ok. Zeker in vergelijking met wat zijn ouders deden of wat hij vroeger moest doen of door het feit dat men in de geburen niets aanbiedt dat beter verdient. En normaal gezien bij die ploegbaas is dat dan 40 uur in het wit en die 10 uur extra met een envelopje.

T'is allemaal niet zo simpel.

Als ik 2 keer moet slijpen op een jaar zal het veel zijn. Ik doe vooral vervangingen en eenmanswerken of oude ketels afbreken en nieuwe hangen. Fysiek is het inderdaad een zware stiel, daar kan je niet buiten. Maar ik zou ook geen vloerder, metser, ramenplaatser, plakker of dakwerker willen zijn. De bouw is tout court zwaar als arbeider, zelf een elektricien zijn lichaam ziet af.

Op mijn vorig werk was ik nog meer technieker, dat ging dan om stukken van ketels vervangen, keer een regenpomp vervangen, misschien 2 keer per jaar een wc pot, een boiler met 2 man, keer een pomp in een stookplaats en in de zomermaanden nieuwe cv ketels in een rij sociale woningen, uiteraard met 2 man, 1 ketel per dag. Nu bij een kleine baas doe ik dat allemaal alleen en sneller uiteraard.

De meeste werken geven mij voldoening omdat je resultaat ziet. Wat mij nog voldoening geeft is iets technisch uitleggen, dat hoeft zeker geen rocketscience zijn, dus op die manier zou lesgeven in praktijk wel mijn back-up zijn moest ik meer last krijgen van mijn rug. Een zittende job met veel administratie zou ik niet willen doen, dat is niks voor mij. Ver van huis werken zie ik ook niet zitten.

Maar om terug te komen op de verloning hier, dat komt uiteraard door de vele KMO's en misschien de weinig vertegenwoordigde vakbond. Als arbeider kan je bij een kleine zelfstandige hier meer verdienen dan bij een kmo, maar voor de bedienden is het in de meest kmo's maar pover.

Laatst bewerkt:
We zien hier toch heel vaak dezelfde profielen posten, jammer. Ik zou graag eens een tandartsassistente, postbode, kassabediende, boekhouder, securityagent, automonteur, kinesist, schoonheidsspecialiste etc zien passeren.

We zien hier toch heel vaak dezelfde profielen posten, jammer. Ik zou graag eens een tandartsassistente, postbode, kassabediende, boekhouder, securityagent, automonteur, kinesist, schoonheidsspecialiste etc zien passeren.
Is al meermaals gezegd, ook op legacy.
Maar dat hangt puur samen met het publiek dat hier zit, en het gegeven van uw loon willen posten.
Als je een mooie functie hebt dan ben je daar fier op en bijgevolg zal je ook sneller uw loon posten.
Ook de lijst met vragen is lang, bij veel mensen is dat overweldigend en vele van hen weten van meer dan de helft niet wat het is en of ze het überhaupt hebben. Ik spreek met verschillende mensen wel eens over verloning, en zelfs hoger opgeleiden snappen nog niet het gegeven van bruto en nettoloon. Met alle respect maar dan begrijp ik dat een kassabediende hier nettoloon kan invullen en maaltijdcheques en daar stopt het.

Terug
Bovenaan