@Necre0 Heb je het in je carrière ooit als een hindernis ervaren dat je geen hoger diploma hebt? Ben je meteen na je middelbaar in sales gaan werken?
Laat me eerlijk zijn, ik heb geluk gehad, het had evengoed helemaal anders kunnen lopen zonder diploma.
Toen ik mijn eerste job interview deed, was ik de enige zonder hoge school diploma, maar met wat geluk (denk ik dan) toch aangenomen met nog 4 anderen.
Nadien door kunnen groeien en kunnen jobhoppen, naar uiteindelijk een specifieke niche branche waarin ik vandaag actief ben.
Het feit dat het niche betreft, heeft ook een voordeel, je kan dit niet studeren, dit kan je enkel "on the job" leren.
Als ik het opnieuw zou moeten doen, wees dan maar zeker dat ik alsnog een diploma zou halen, maar ben daarin nooit gestimuleerd geweest van thuis uit, zelfs niet op middelbaar, toen ik 12 was, was het doe maar handel, ik (mijn pa) heb dat ook gedaan...
Zelf had ik latijn willen studeren en nadien rechten, dus zo zie je maar hoe het soms gaat in het leven.
Die wijsheid & levensles heb ik nu gelukkig en die geef ik met veel plezier door aan de dochter, die ondertussen latijn-wetenschappen volgt.
Je lijkt een beetje te veronderstellen dat een afgestudeerde arts nog nooit een patiënt gezien zou hebben.