Vega
Well-known member
Voila, heb je dan niet ineens een antwoord op je vraag? Gezien je weet dat je vervangbaar bent zal je allicht ook weten van peers in dezelfde sector met dezelfde functie... Weet je wat zij verdienen? Of ben je in de mogelijkheid om te gaan jobhoppen met jouw functie? Wat zou daar het aanbod zijn?Het is niet mijn gewoonte om eigen prestaties in de verf te zetten - kan hier op het forum mss wel zo overkomen maar in real life ben ik veel genuanceerder. Op zich is dat loon niet slecht, dat weet ik ook - maar het chronische gebrek aan iet of wat optimalisatie is al langer een doorn in het oog, net als een groepsverzekering van 500 €/jaar - dat zie je toch quasi nergens voor gelijkaardige profielen . Doorheen dit jaar een aantal gesprekken gehad daarover en vanaf januari zal daar verandering in komen (niet enkel voor mezelf maar ook voor collega's).
En verder moet dat ook niet op de spits gedreven worden natuurlijk, werkgevers moeten winst maken - hoe meer hoe liever, want dat is de beste situatie voor de werknemers. Hetzelfde geld ook voor werknemers - tevreden werknemers zijn beter dan ontevreden werknemers.
Ook de vraag of je zelf vind of je al dan niet makkelijk te vervangen bent of niet is een moeilijke: zeg je "ik ben onvervangbaar" - dan getuigd dat van hoogmoed, te veel vertrouwen en mss zelfs minachtend ten aanzien van je omgeving en collega's - in heel de wereld zijn er heel mss 100 personen die niet vervangbaar zijn en daar zal ik geen deel van uitmaken. Zeg je "ik ben makkelijk vervangbaar" - dan kan men evengoed iemand goedkoper aanwerven natuurlijk.
Ik werk er graag, krijg heel veel vrijheden maar maak daar geen misbruik van - anderzijds zet ik me ook wel in voor het bedrijf, collega's en onze klanten. Mij vervangen is geen probleem, maar ook daar moet je wat geluk hebben - voor mijn huidige collega zijn 4 voorgangers aangenomen met elk hun positieve en negatieve eigenschappen - geen van hen is gebleven / mogen blijven.
Vrees dat jij de enige bent die op je loonvraag antwoord zal kunnen krijgen hoor..