Dogo Argentino
Well-known member
New product introductions, succes stories, strategies bespreken, sales awards uitreiking, networking etc. Is wel een heel leuke manier om het jaar te starten.Wat is het nut van zo’n evenement überhaupt?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
New product introductions, succes stories, strategies bespreken, sales awards uitreiking, networking etc. Is wel een heel leuke manier om het jaar te starten.Wat is het nut van zo’n evenement überhaupt?
ze moeten toch juist niks? Of staat er ergens in je contract dat ze dat moeten doen? Er zijn veel plaatsen waar uw verhaal helemaal niet aan de orde is en mensen het moeten doen met de indexering of barema ongeacht wat hun performance isMijn overbuur die altijd zijn deadlines laat schieten ook. Als ze de moeite doen om mensen te ranken, dan moet er ook iets tegen over staan. Anders kunnen we dat gewoon weglaten.
Er is 10% rank1, 80% rank2, 10% rank3. Maar je krijgt als een rank3 ook de collective bonus...
Maar goed. In normale jaren is er meer discriminatie tussen de mensen.
En dat motiveert ook enorm hard natuurlijkze moeten toch juist niks? Of staat er ergens in je contract dat ze dat moeten doen? Er zijn veel plaatsen waar uw verhaal helemaal niet aan de orde is en mensen het moeten doen met de indexering of barema ongeacht wat hun performance is

Federale overheid bvb, daar is alle differentiatie weggehaald. Topperformer of niet, je zal niets extra krijgen.ze moeten toch juist niks? Of staat er ergens in je contract dat ze dat moeten doen? Er zijn veel plaatsen waar uw verhaal helemaal niet aan de orde is en mensen het moeten doen met de indexering of barema ongeacht wat hun performance is
Hier ook multinational met 3 niveaus -> laagste krijgt "halve" bonus, middelste 100% bonus, beste krijgt 150%-200% van bonus.Hier zit je ook met 3 niveaus en volgens mij krijgen de laagste geen bonus. Op zich niet verkeerd maar zoals in vele firma's is dat een verplichte gauss-curve, dus in een high-performing departement is er altijd wel iemand die gewoon dikke pech heeft omdat alle peers het net iets beter doen.
Mja, ik heb 1 exceptioneel effectief gekregen. Dat heeft toen 1.5 jaar geduurd voor dat in orde was. En uiteindelijk enkel omdat ik het had opgemerkt dat de niet ondertekening mijn loonsverhoging via anciënniteit (naar volgende trap) tegenhield en ik de vakbond betrokken had.Federale overheid bvb, daar is alle differentiatie weggehaald. Topperformer of niet, je zal niets extra krijgen.
Als je dan ziet dat iemand die 120% presteert evenveel krijgt als iemand die 70% presteert, tja dan moet niemand verschieten dat de motivatie daalt.
)Hier was het erger. Ik had 3x exceptioneel en het 4de jaar de uitleg dat ik evengoed presteerde, maar iemand hoger het tegenhield.Mja, ik heb 1 exceptioneel effectief gekregen. Dat heeft toen 1.5 jaar geduurd voor dat in orde was. En uiteindelijk enkel omdat ik het had opgemerkt dat de niet ondertekening mijn loonsverhoging via anciënniteit (naar volgende trap) tegenhield en ik de vakbond betrokken had.
En dit gewoonweg omdat de manager die verantwoordelijk was, vond dat je geen exceptioneel kon of mocht geven als er iemand anders in de dienst niet een onvoldoende kreeg. Wetende dat 2 onvoldoende -> ontslag is of in principe zou zijn. Onnoemlijk lange discussie tussen hen en mijn directe hiërarchie.
Jaren daarna de simpele opmerking gekregen dat ik nog altijd evengoed exceptioneel presteerde maar dat de verantwoordelijke manager nog niet van gedachten veranderd is en er niet veel animo is om dat te doen.
Waar wetende dat die exceptioneel enkel voor de leut is, er enkel pas een financieel voordeel aan hangt vanaf 4 achtereenvolgende stuks op de 5, het nu ook niet echt de differentiator is die bepaalt of ik mijn werk gewoon ga doen of exceptioneel goed.
Ondertussen heeft men zoals je zegt gewoon de exceptionele beoordeling geschrapt en kan je enkel nog voldoende of onvoldoende geven.
Heeft voordelen : minder gezever en gedoe voor de leidinggevende.
Nadeel : echt beter uw best doen brengt niets op.
Maar dat weet je als je in een strikt gereglementeerde werkplaats terecht komt. En daar heb ik ook voor gekozen omdat ik het volledige posturing gedoe rond verloning na de private sector mijn botten af te draaien beu was.
Ik weet namelijk dat er elke x jaar iets bijkomt zonder discussie. En elke x+5 jaar een grotere stap. Dat je zelfs nog zou kunnen bekijken als de opdeling naar de volgende stap op de ladder (junior, junior medior, medior, junior senior, medior senior, senior - 6 subschalen dus moest 6 verdelingen zoeken)
Correct, https://www.groups.be/nl/sociale-wetgeving/cijfers/indexatievooruitzichtenIndexatie PC 200 zal 11,06 zijn als ik het goed heb?
op 23/12 wordt het cijfer definitief, maar zal rond de 11% zijn.Indexatie PC 200 zal 11,06 zijn als ik het goed heb?
Neen.Worden maaltijdcheques, ecocheques etc ook geïndexeerd?
Worden maaltijdcheques, ecocheques etc ook geïndexeerd?
JawelNeen.
Om de zoveel tijd is er wel een akkoord over. Dus hopelijk volgend jaar naar 9€/dag
En wat noem jij een hongerloon?Van top - performer gesproken: kleine kmo met 3 ingenieurs (ceo inbegrepen): ik zal dit jaar verantwoordelijk zijn voor 95% van de omzet/winst, verantwoordelijk voor behandelen aanvraag, opstellen offerte en berekeningen, stukje engineering na bestelling, bestellen componenten, opvolging, beantwoorden van alle vragen (inclusief een afdeling in Korea die niets anders om handen hebben dan vragen stellen) van de klant, testen van de machines, QA, stukje technische documentatie en tussendoor ook nog eens supplementen vragen tgv oorlog, en dat in een internationale context met vooral China, Duitsland.
Bijkomend ook al een redelijke basis voor 2023 gelegd met reeds projecten in voorbereiding twv de omzet van een gemiddeld jaar.
En dat allemaal voor een hongerloon, geen opslag, geen bonus, geen aandelen
getekend, het domste lid van het forum
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik heb nog geen enkele cao gezien waar maaltijdcheques en ecocheques automatisch geïndexeerd worden.Jawel
Maar kan niet boven wettelijke maxima gaan
Die andere 2 doen niks dan?getekend, het domste lid van het forum