SomeDude
Banned
Dat geloof ik niet. Heb je hier bewijs van of is dat duimpje zuig?De indexaties in PC200:
![]()
Sinds 2006, nog nooit boven 5% uitgekomen.
De meeste bedrijven geven nog wat increase tot 5 à 6%. De Delta is dan je echte opslag.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat geloof ik niet. Heb je hier bewijs van of is dat duimpje zuig?De indexaties in PC200:
![]()
Sinds 2006, nog nooit boven 5% uitgekomen.
De meeste bedrijven geven nog wat increase tot 5 à 6%. De Delta is dan je echte opslag.
Ik ga er van uit dat er promotie, jobhop, indexatie volgt. Als hij nu al op 3750 zit, dat is nog 1250 euro, dat is niet zoveel over 5 jaar...We gaan niet elk jaar 10% vooruit gaan in PC200, hé.
Gerekend aan 5% increase per jaar bij dezelfde werkgever (wat al hoog is), kom je niet aan 5k brut.
Hij zal daarvoor ook ergens promotie moeten maken binnen de 5j of een jobhop.
Binnen de 10j zou hij wel vlot aan 5k brut moeten geraken bij dezelfde werkgever.
Wat geloof je niet? Tussen 2 à 4% bovenop index is toch gangbaar?Dat geloof ik niet. Heb je hier bewijs van of is dat duimpje zuig?
Ik heb dat nog nooit gehadWat geloof je niet? Tussen 2 à 4% bovenop index is toch gangbaar?
Heb je nog nooit opslag gehad op basis van prestaties? Of zit je boven de 4%?Ik heb dat nog nooit gehad
Dus nee dat is niet gangbaar
Mss in bepaalde bedrijven/sectoren maar bij al mijn werkgevers was dat alvast niet gangbaarHeb je nog nooit opslag gehad op basis van prestaties? Of zit je boven de 4%?
Ik hoor toch in mijn kringen dat dat gangbaar is.
10% is vaak al te veel:
![]()
Evaluatiegesprek gepland? Zo vraag je opslag
Staat een hoger loon op jouw verlanglijstje voor 2022? Als je al een tijdje dezelfde job doet, neem je waarschijnlijk ook meer hooi op je vork dan toen je pas begon. Waarschijnlijk heb je ook meer verantwoordelijkheid én heb meer ervaring. Maar het idee om op je baas af te stappen met de vraag...www.hln.be
![]()
Opslag vragen? 10 procent meer is vaak al te veel
Je krijgt meer verantwoordelijkheid, je takenpakket breidt uit, je merkt dat een collega met dezelfde functie meer loon krijgt, … Het kan allemaal een aanzet zijn om opslag te vragen. Maar wanneer zet je die stap, en hoeveel mag je vragen? Wij vroegen het aan Brigitte Oversteyns, reward...www.demorgen.be
behalve dat héél veel sectoren gewoon met barema's werken, nee.@JPV heb jij hier cijfers over?
ik vermoed van wel (geen RSZ/belastingen), wordt héél goedkoop aangekocht wegens connecties en dan kan het onder de grensbedragen vallen die toegelaten zijn als cadeau.@JPV je betaald toch netjes RSZ en belastingen op die wijn he?
Ik vind het verre van normaal hoor. Alleen komt het wel voor in mijn sector en bij onze klanten om het jaar of om de 2 jaar.Is weer een beetje die wolk waar met menig BG personen op zitten, de illusie dat het "normaal" is om jaarlijks opslag te krijgen van 3-4-5%...
Moet toch zeggen dat dit bij de meeste mensen die ik ken de uitzondering is, op ons eigen kantoor bvb. ook al niet, jaarlijks opslag, niets van...
Ik heb zelf dit jaar 3 maand naar een klant in Brussel centrum met de trein gependeld (25 km), wekelijks waren er wel 2 keer problemen die tot vertragingen en afgeschafte treinen leidde. Is het meest onbetrouwbaar middel om op uw werk/thuis te gerakenIn de trein valt dat eigenlijk heel goed mee hoor.
.En hoeveel tijd zou je verloren hebben in de file als je met de auto was gegaan?Ik heb zelf dit jaar 3 maand naar een klant in Brussel centrum met de trein gependeld (25 km), wekelijks waren er wel 2 keer problemen die tot vertragingen en afgeschafte treinen leidde. Is het meest onbetrouwbaar middel om op uw werk/thuis te geraken.
Was van deur tot deur 15 min sneller met de wagen (regelmatig gecheckt op google maps). Maar omdat die klant geen parking had en ik geen zin had om 200 EUR per maand aan parking te betalen (bovenop brandstofkost) ging ik met de treinEn hoeveel tijd zou je verloren hebben in de file als je met de auto was gegaan?
Gewoon om een eerlijk vergelijk te maken, ik vermoed dat het in jouw geval nog steeds positief zal uitdraaien voor de auto...
. 12+ jaar trein. EDIT : naar BrusselIk heb zelf dit jaar 3 maand naar een klant in Brussel centrum met de trein gependeld (25 km), wekelijks waren er wel 2 keer problemen die tot vertragingen en afgeschafte treinen leidde. Is het meest onbetrouwbaar middel om op uw werk/thuis te geraken.
da's niet deur tot deur, want je kan niet parkeren voor de deur. De tijd om te parkeren + naar werkgever te wandelen moet je ook meerekenen.Was van deur tot deur 15 min sneller met de wagen (regelmatig gecheckt op google maps). Maar omdat die klant geen parking had en ik geen zin had om 200 EUR per maand aan parking te betalen (bovenop brandstofkost) ging ik met de trein.
Dat hangt héél sterk af van de lijn die je neemt, maar ik:iamhollywood zei:Moet u bewust zijn dat je afhankelijk bent van het openbaar vervoer (koperdiefstallen kwamen wekelijks voor, technische mankementen, stakingen, obstakels op de route etc).

da's niet deur tot deur, want je kan niet parkeren voor de deur. De tijd om te parkeren + naar werkgever te wandelen moet je ook meerekenen.
Dat hangt héél sterk af van de lijn die je neemt, maar ik:
- koperdiefstallen: bij mijn weten nog nooit
- technische mankementen: zelden. als het 3 keer per jaar is, is dat veel.
- stakingen: geen last van wegens thuiswerk mogelijkheid, anders een 5-tal keer per jaar?
- obstakels op de route: nog nooit tegengekomen in de laatste 5 jaar (spoorlopers 2 keer, maar geen vertraging daardoor uiteindelijk).
Vertragingen zijn uiteindelijk héél zelden op mijn lijn. En dat onthou ik goed omdat ik van het station naar de training van mijn zoon ga, die kan ik bijna altijd altijd ophalen op tijd.
Wél 1 keer een 45 minuten vertraging door een hartaanval in de trein.
Hoeveel vertragingen met de auto heb jij, kan je die opsommen?![]()