Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
We gaan niet elk jaar 10% vooruit gaan in PC200, hé.
Gerekend aan 5% increase per jaar bij dezelfde werkgever (wat al hoog is), kom je niet aan 5k brut.
Hij zal daarvoor ook ergens promotie moeten maken binnen de 5j of een jobhop.

Binnen de 10j zou hij wel vlot aan 5k brut moeten geraken bij dezelfde werkgever.
Ik ga er van uit dat er promotie, jobhop, indexatie volgt. Als hij nu al op 3750 zit, dat is nog 1250 euro, dat is niet zoveel over 5 jaar...

Ik heb dat nog nooit gehad
Dus nee dat is niet gangbaar
Heb je nog nooit opslag gehad op basis van prestaties? Of zit je boven de 4%?
Ik hoor toch in mijn kringen dat dat gangbaar is.

10% is vaak al te veel:

Heb je nog nooit opslag gehad op basis van prestaties? Of zit je boven de 4%?
Ik hoor toch in mijn kringen dat dat gangbaar is.

10% is vaak al te veel:
Mss in bepaalde bedrijven/sectoren maar bij al mijn werkgevers was dat alvast niet gangbaar

@JPV heb jij hier cijfers over?

Alvast minder, ongeveer 1% meer als indexatie als ik het goed interpreteer en dat is dan gemiddeld

Is weer een beetje die wolk waar met menig BG personen op zitten, de illusie dat het "normaal" is om jaarlijks opslag te krijgen van 3-4-5%...

Moet toch zeggen dat dit bij de meeste mensen die ik ken de uitzondering is, op ons eigen kantoor bvb. ook al niet, jaarlijks opslag, niets van...

Is weer een beetje die wolk waar met menig BG personen op zitten, de illusie dat het "normaal" is om jaarlijks opslag te krijgen van 3-4-5%...

Moet toch zeggen dat dit bij de meeste mensen die ik ken de uitzondering is, op ons eigen kantoor bvb. ook al niet, jaarlijks opslag, niets van...
Ik vind het verre van normaal hoor. Alleen komt het wel voor in mijn sector en bij onze klanten om het jaar of om de 2 jaar.

Elk jaar opslag is inderdaad zeker niet overal de norm.
Ikzelf heb maar 1 keer zelf opslag gekregen en dat was een luttele 50 euro BRUTO na mijn 6 maand proef 13 jaar geleden. Moest ik nog dankbaar zijn ook en het zeker tegen niemand zeggen...
Voor de rest telkens zelf gaan vragen.

Ik heb zelf dit jaar 3 maand naar een klant in Brussel centrum met de trein gependeld (25 km), wekelijks waren er wel 2 keer problemen die tot vertragingen en afgeschafte treinen leidde. Is het meest onbetrouwbaar middel om op uw werk/thuis te geraken :p.
En hoeveel tijd zou je verloren hebben in de file als je met de auto was gegaan?
Gewoon om een eerlijk vergelijk te maken, ik vermoed dat het in jouw geval nog steeds positief zal uitdraaien voor de auto...

Ik heb die verre verplaatsing nooit gesnapt, of het nu met OV of auto is. Maar dat zal persoonlijk zijn.
Er zou veel minder miserie zijn als iedereen wat dichter bij huis zou werken, denk ik dan.

En hoeveel tijd zou je verloren hebben in de file als je met de auto was gegaan?
Gewoon om een eerlijk vergelijk te maken, ik vermoed dat het in jouw geval nog steeds positief zal uitdraaien voor de auto...
Was van deur tot deur 15 min sneller met de wagen (regelmatig gecheckt op google maps). Maar omdat die klant geen parking had en ik geen zin had om 200 EUR per maand aan parking te betalen (bovenop brandstofkost) ging ik met de trein :p.
Moet u bewust zijn dat je afhankelijk bent van het openbaar vervoer (koperdiefstallen kwamen wekelijks voor, technische mankementen, stakingen, obstakels op de route etc).

Ik heb zelf dit jaar 3 maand naar een klant in Brussel centrum met de trein gependeld (25 km), wekelijks waren er wel 2 keer problemen die tot vertragingen en afgeschafte treinen leidde. Is het meest onbetrouwbaar middel om op uw werk/thuis te geraken :p.
12+ jaar trein. EDIT : naar Brussel
Vertraging van 1 - 2 minuten gebeurde al eens. Peanuts tov wagen.
Afgeschafte treinen: kan al eens voorvallen op de P versie, maar de IC versie +/-15 minuten later en die is op die termijn misschien 5 keer afgschaft geweest buiten stakingen gerekend.

Enigste wat ik moet doen is mijn lui kont neerzetten. En 1h15 minuten later, al indommelend gesprek voerend, boek lezend of serie/film kijkend ervan afstappen om naar mijn werkpost te voet of met de metro te begeven. Zoals gezegd, voor mij, valt dat allemaal wel mee. Voor iemand anders kan dat anders zijn... maar ik heb voorlopig geen klagen rekening houdende dat het een 80+km enkel is. En dat voor een fractie van de kostprijs (want wordt betaald door werkgever) van met een eigen wagen te moeten komen en zoals gezegd zonder dat ik mij moet opjagen in de filevorming op mijn weg.

Kortom, ieder moet die beslissing voor zijn eigen maken. Maar echt niet voortgaan op basis van een vooroordeel. En het dan zeker ook een kans geven rekening houdende met de totaliteit. Je zou uzelf eens positief kunnen verrassen.

Laatst bewerkt:
Was van deur tot deur 15 min sneller met de wagen (regelmatig gecheckt op google maps). Maar omdat die klant geen parking had en ik geen zin had om 200 EUR per maand aan parking te betalen (bovenop brandstofkost) ging ik met de trein :p.
da's niet deur tot deur, want je kan niet parkeren voor de deur. De tijd om te parkeren + naar werkgever te wandelen moet je ook meerekenen.
iamhollywood zei:
Moet u bewust zijn dat je afhankelijk bent van het openbaar vervoer (koperdiefstallen kwamen wekelijks voor, technische mankementen, stakingen, obstakels op de route etc).
Dat hangt héél sterk af van de lijn die je neemt, maar ik:
- koperdiefstallen: bij mijn weten nog nooit
- technische mankementen: zelden. als het 3 keer per jaar is, is dat veel.
- stakingen: geen last van wegens thuiswerk mogelijkheid, anders een 5-tal keer per jaar?
- obstakels op de route: nog nooit tegengekomen in de laatste 5 jaar (spoorlopers 2 keer, maar geen vertraging daardoor uiteindelijk).

Vertragingen zijn uiteindelijk héél zelden op mijn lijn. En dat onthou ik goed omdat ik van het station naar de training van mijn zoon ga, die kan ik bijna altijd altijd ophalen op tijd.

Wél 1 keer een 45 minuten vertraging door een hartaanval in de trein.

Hoeveel vertragingen met de auto heb jij, kan je die opsommen? ;)

Het frustrerende bij de NMBS is dat je nooit garantie krijgt met welk materieel ze daar gaan staan.

Je moet verschillende vertrektijden uittesten om te zien welk treinstel ze doorgaans gebruiken. Op de app of website melden ze dat niet, want ja, je moet echt al een nerd zijn om treinstellen bij hun reeksnaam te kunnen benoemen.

Als kenner verkies ik enkel te reizen met M6 of M7 dubbeldekkers, en bij voorkeur in eerste klasse als het druk is. Het rijcomfort, de stilte, en de airco's zijn daarvoor doorslaggevend. Een Desiro gaat sporadisch ook nog eens, maar de eerste klasse is daar echt waardeloos wegens het gebrek aan tussendeuren, waardoor er van een stille, rustgevende reis geen sprake is.

Frustrerende treinstellen zijn M4 (geen airco; irritant lawaai van ventilator (?) in de gang van de buitendeuren), MS80 (geen airco, zelfs niet na renovatie!!; je kan er niet helemaal doorwandelen bij een langere combinatie), en MS86 (ambras bij in- en uitstappen door smalle deuren). Als ik zo'n stel zie aankomen, terwijl er 10 minuten later nog een trein komt waarvan ik weet dat die beter is, laat ik die met plezier passeren.

da's niet deur tot deur, want je kan niet parkeren voor de deur. De tijd om te parkeren + naar werkgever te wandelen moet je ook meerekenen.
Dat hangt héél sterk af van de lijn die je neemt, maar ik:
- koperdiefstallen: bij mijn weten nog nooit
- technische mankementen: zelden. als het 3 keer per jaar is, is dat veel.
- stakingen: geen last van wegens thuiswerk mogelijkheid, anders een 5-tal keer per jaar?
- obstakels op de route: nog nooit tegengekomen in de laatste 5 jaar (spoorlopers 2 keer, maar geen vertraging daardoor uiteindelijk).

Vertragingen zijn uiteindelijk héél zelden op mijn lijn. En dat onthou ik goed omdat ik van het station naar de training van mijn zoon ga, die kan ik bijna altijd altijd ophalen op tijd.

Wél 1 keer een 45 minuten vertraging door een hartaanval in de trein.

Hoeveel vertragingen met de auto heb jij, kan je die opsommen? ;)

Dan heb je toch verschrikkelijk veel geluk.
Brussel via Aalst naar Gent is bijvoorbeeldde hel. (Twee weken lang gedaan omdat ik in Aalst moest zijn. iedere dag aantal wagons beperkt en geschrapte treinen. één keer uit miserie de bus genomen van Aalst naar Gent omdat dat gewoon de snelste optie was.)
Recent is Gent-Brussel rechtstreeks ook niet performant. 4 maal een vertraging van 15 tot 20minuten in december.

Terug
Bovenaan