Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mooi pakket als payroll consultant. Ik gok Sdworx.Kleine update vanaf 2023: met indexatie van vorig jaar, dit jaar en loonsverhoging vanaf januari 2023.
Ben ik een goed voorbeeld van. Woon op de boerenbuiten in West-Vlaanderen en rij 56 km naar mijn werk (ook in West-Vlaanderen) komt op +-60min.Alsof je in een "goedkope" omgeving wel altijd direct rond de kerktoren werk kan vinden...![]()
IddVoor de meesten is verhuizen van onder de kerktoren ook een semi drama.
Ik woon anderhalf uur van het ouderlijke huis. Tot vorig jaar 1h15 enkele rit naar werk.
Verhuisd naar 10km verder, veel file skippen smorgens. Nu nog maar 45min en de madam moet andere richting uit (geen file). Ipv 2min te voet, 10min met auto. Dat is maanden drama geweest voor de verhuis "gaat dat wel lukken".... en haar ouders "oooh zusje, je gaat zo ver verhuizen". Blablbabla. En " de eerste die uit het dorp weg trekt" (letterlijk het volgende gehucht).
Bon, 1 y later. Surprise, alles ok, blijkt wel mee te vallen. Die kerktoren is wel heel comfortabel voor velen.
Mijn schoonouders hebben letterlijk gezegd dat we nooit naar het buitenland mogen verhuizen omwille van de kleinkinderen. Toen ik zei "well, we'll see about that" (niet van plan, but you never know), kregen ze terplekke een inzinking.
Ik sta binnenkort ook een beetje voor dit dilemma.Voor de meesten is verhuizen van onder de kerktoren ook een semi drama.
Ik woon anderhalf uur van het ouderlijke huis. Tot vorig jaar 1h15 enkele rit naar werk.
Verhuisd naar 10km verder, veel file skippen smorgens. Nu nog maar 45min en de madam moet andere richting uit (geen file). Ipv 2min te voet, 10min met auto. Dat is maanden drama geweest voor de verhuis "gaat dat wel lukken".... en haar ouders "oooh zusje, je gaat zo ver verhuizen". Blablbabla. En " de eerste die uit het dorp weg trekt" (letterlijk het volgende gehucht).
Bon, 1 y later. Surprise, alles ok, blijkt wel mee te vallen. Die kerktoren is wel heel comfortabel voor velen.
Mijn schoonouders hebben letterlijk gezegd dat we nooit naar het buitenland mogen verhuizen omwille van de kleinkinderen. Toen ik zei "well, we'll see about that" (niet van plan, but you never know), kregen ze terplekke een inzinking.
Idd... Ik zou nooit verhuizen voor m'n werk. Ik vind het belangrijker om te wonen waar ik graag woon en ik zal in de buurt dan wel werk zoeken of desnoods wat verder rijden om tot op m'n werk te geraken.Ook wel een risico aan verbonden natuurlijk.
Mijn vorig werk bijvoorbeeld, ouderlijk huis was 2km er vandaan. Dan met vriendin op 20 km gaan huren, was vaak al een klein uur rijden.
Terug iets in de buurt van werk gezocht en terug op 2 km.
Ambras op het werk en er vertrokken, resultaat huis gekocht dicht bij vorig werk, zelfs aan het bouwen 'vlakbij' en ik werk nu weer op 30km van onze woonplaats.
Terug een 30min tot soms een uur in we wagen.
Maar willen én kunnen jouw en haar ouders wel instaan voor opvang?Maar ik vraag mij af wat 45 min van de schoonouders wonen voor gevolgen gaat hebben eens er ooit kindjes van komen. Goede opvang vinden is tegenwoordig ook al niet meer van zelfsprekend.

Langs de andere kant is "wonen waar ik graag woon" natuurlijk heel subjectief... Ik ben opgegroeid in een gemeente rond Antwerpen waar ik heel graag woonde, verhuizen naar een dorp verder was op 21-jarige leeftijd al precies de wijde wereld intrekken... We hebben bewust nooit onze woonplaats gekozen obv de opvangmogelijkheden van de kinderen later (ook omdat mijn vriendin haar ouders op 150km wonen in NL en mijn eigen ouders nog voltijds werkten) maar obv wat voor huis we konden kopen met ons budget...Idd... Ik zou nooit verhuizen voor m'n werk. Ik vind het belangrijker om te wonen waar ik graag woon en ik zal in de buurt dan wel werk zoeken of desnoods wat verder rijden om tot op m'n werk te geraken.

hoe vaak gaat zij en zou jij naar het werk gaan?Aangezien km-vergoeding ook onderdeel is van het loon, volgende vraag:
Mijn vriendin haar officiële plaats van tewerkstelling is thuis dus als ze naar kantoor moet zijn dit professioneel gereden km aan +-0.42€c/km
Dat is 50km per keer dus heen terug = +-21€
Nu ben ik ook opeens in de running voor een job op 3 a 4km van haar kantoor en zou dezelfde voorwaarden krijgen.
Is het toegelaten dat ik die vergoeding ook aanvraag op dagen dat we zouden carpoolen en dus met 1 auto zouden oprijden?
Momenteel heb ik die job nie en heb ik nog iets anders lopen ook, maar dan is het 40€ voor een keer op en af te rijden. Zo duur is de benzine ook weer niet![]()
Iemand die weet of dat toegelaten is of niet? @JPV misschien?
Bij haar gemiddeld 1x per week, max eens 2xhoe vaak gaat zij en zou jij naar het werk gaan?
Dan is het een héééééél donkergrijze zone wat je vriendin doet, het argument dat ze "toevallig" naar kantoor moet zal niet aanvaard worden om belastingsvrij die 40 cent per km te krijgen, zie: https://www.grantthornton.be/insights/articles/De-kilometervergoeding-opgefrist/Bij haar gemiddeld 1x per week, max eens 2x
Bij mij zal het tijdens het opleiden wel vaker zijn, maar nadien ook minder
.Even PB gestuurd voor meer detailsDan is het een héééééél donkergrijze zone wat je vriendin doet, het argument dat ze "toevallig" naar kantoor moet zal niet aanvaard worden om belastingsvrij die 40 cent per km te krijgen, zie: https://www.grantthornton.be/insights/articles/De-kilometervergoeding-opgefrist/
Hetzelfde geldt dan natuurlijk ook voor jou, en dubbel misbruik maakt niet zoals bij mintekens dat het plots ok is.
Thnx!Is de pendeltijd tegenwoordig nog van toepassing als de meeste bedienden van thuis uit werken?Dat is jammer genoeg wel vaker de Belgische mentaliteit. Zoveel mogelijk onder de kerktoren blijven wonen (op enkele jaren op kot gaan na) en naar het buitenland verhuizen is iets eng.
Op zich niets mis mee, maar het valt me toch ook wel op.
Ik zal altijd proberen een locatie te zoeken waar ik met relatief weinig file overal kan geraken (in de buurt van de belangrijkste economische activiteiten). Dat is momenteel enkel haalbaar tussen Antwerpen en Brussel.
Van pakweg Mechelen/Rumst/Zemst/Wilrijk/Berchem naar Brussel/Antwerpen & Gent (niet op de terugweg, 's morgens wel) --> Doenbaar.
- Van Limburg/Tienen/Diest/Aarschot/Leuven/Kempen naar Brussel/Antwerpen/Gent --> No Go
- Van West-Vlaanderen/Oost-Vlaanderen naar Brussel/Antwerpen --> No Go