PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: dr. ir.
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Chemie Multinational
Huidige functie: ML/AI Lead
Anciënniteit: 2j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 50+
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 8100
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 4250
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: nee, bedrijfsrestaurant
Ecocheques: nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): 6% in totaal, 4% door werkgever
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 10-15k aan aandelenopties, 14e maand, cafetariaplan, ESPP
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 50 km
Afstand woon/werk in tijd: 1u
Eigen auto nodig voor het werk: soms
Verplaatsingsvergoedingen: km vergoeding
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Nee, fiets kan via cafetariaplan
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra): 5
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: vaak
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): 1-2 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: ja, 4 direct reports
Uiteraard tevreden over pakket, wat resultaat is van grote dosis geluk, netwerken, en uiteraard proberen om consistent resultaten te leveren
Zit echter bijna op het hoogste functieniveau binnen mijn domein in deze organisatie in België (en kan door omstandigheden niet verhuizen), dus laatste maanden aantal pistes onderzocht voor de volgende stap (waar ik graag jullie perspectief over zou hebben ;-))
- Industrie: Aanbod van Coca Cola voor 120-140k (incl bonus) op Sr Manager niveau, kwam dus iets hoger uit dan huidig pakket maar had ook plafond in België en ging langer duren om tot director te promoveren
- Consulting: aanbod gekregen van big 4 maar kwam iets lager uit dan huidig pakket. Eventueel wel hogere upside vanaf partner + mogelijkheid om via BV te werken voor fiscale optimalisatie?
Informele gesprekken gehad met 1 van de MBB maar applicatie nog niet formeel ingediend. Pakket zal hoger liggen maar per uur lager uitkomen (en is echt hartje Brussel + veel travel)
- Freelance: Focus laatste tijd meer op het management aspect van de functie, dus voelt voor mij persoonlijk aan als een stap terug om bv terug als uitvoerende ML engineer aan de slag te gaan + day rate zou tussen 800-900e moeten liggen om wat extra over te houden (?)
- Startup: nog niet in detail onderzocht, eventueel een functie als tech lead/CTO kan beste van beide werelden bieden?
- Business school: (e)MBA aan Vlerick? Echter niet zeker of dit veel nieuwe opportuniteiten zou opleveren gezien mijn huidige ervaring? Lijkt wel een leuk jaar, alleen jammer van de zeer hoge kostprijs
Andere pistes of pros/cons die ik over het hoofd zie? Wil gerust meer details geven waar mogelijk of ervaringen uitwisselen via pm.