Maar wat moet iemand die bezig is met technische of operationele zaken zich bezig houden met zaken zoals ontslagvergoeding of opzegtermijn? Daarvoor heb je toch een personeelsdienst? Of een dienst HR tout court?Ik ga er vanuit als iemand de 'volledige' personeelsverantwoordelijkheid heeft om iemand te ontslaan, ook denkt aan de gevolgen van die beslissing (vergoeding, termijn,...) en die in rekening neemt bij zijn beslissing. Het lijkt me logisch dat je daarvoor geen personeelsdienst voor nodig hebt tenzij in uitzonderlijke gevolgen.
Zoniet, heeft ook een diensthoofd een verantwoordelijkheid, zelfs al kan hij zelf niemand ontslaan, hoogstens aangeven dat iemand beter niet in zijn dienst zou zitten.
Dat ieder weldenkend mens wel snapt dat je niet zonder boe of ba iemand buitensmijt is logisch. Dat lijkt me geen rocket science noch een geheim.
Maar echt in detail? Nee je bouwt een dossier op, onderbouwt dat en stuurt dat door voor verwerking naar de personeelsdienst. Maar onder die onderbouwing staat wel de naam van de rechtstreekse verantwoordelijke en dubbel getekend door de hiërarchie.
. Woon-werk verkeer is een giga inboeting op quality of life maar de vergoeding voor die kilometers woon-werk verkeer zijn ook absoluut niet kostendekkend want dat ligt een stuk lager dan de 41ct voor beroepsverplaatsingen.
.
.
.