Long time lurker, first time poster. Bedankt voor alle inzichten die ik hier reeds heb opgedaan.
Deze week staat er een evaluatiegesprek gepland en voel aan dat er toch meer moet inzitten voor mij. Ik werk in een zeer creatieve start-up/scale-up, waar wij innovatieve verlichtingsoplossingen ontwikkelen. Ik denk mee de technologie uit (R&D), en geef deze samen met het hardware team mee vorm door low-level embedded software implementatie (C, C++, ...). Het betreft hier dus een klein bedrijf (7 man), en het zijn voor onze sector harde tijden geweest/zijn het nog steeds (minder afname producten door Covid-19, elektronische componenten crisis erna). Verder vind ik het moeilijk qua loon een goed vergelijkingspunt te hebben, aangezien dit een wat minder mainstream dev rol is, en misschien ook omdat ik hier geen geschoolde competenties voor heb, maar alles zelf heb geleerd. Aan de andere kant is het bedrijf echt wel afhankelijk mijn opgebouwde kennis en expertise. In dit soort van bedrijfjes speelt passie natuurlijk ook een rol, er zijn er niet veel die doen wat wij doen, maar dat heeft ook zijn grenzen natuurlijk. Er moet boter-bij-de-vis zijn.
Een bruto-loon meer in de richting van 4500+€ lijkt mij toch niet overdreven.
Wat is jullie inschatting? Heeft er iemand een gelijkaardig profiel?
1. PERSONALIA
Leeftijd: 39
Opleiding: Master Archeologie en Kunstwetenschappen
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 18
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200 IT
Huidige functie: R&D Engineer/Embedded software development
Anciënniteit: 7,5 jaar in functie, 12 in domein
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40, bij belangrijke projecten soms 45+
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3780€
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +- 2320€
Nettovergoedingen: 0€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: 7€
Ecocheques: 0€
Groepsverzekering (deel werkgever%): neen
Hospitalisatieverzekering: neen
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): GSM abo
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaams-Brabant
Afstand woon/werk in km's: 30km
Afstand woon/werk in tijd: 40min enkel
Eigen auto nodig voor het werk:
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Type Focus, onbeperkte tankkaart EU
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): veel flexibiliteit om wanneer het nodig is wat later te komen
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: neen
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja, bij projectpieken, maar toch eerder beperkt
Hoe vaak overuren te presteren: Afhankelijk van deadlines
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): vaak werken met specifieke meetapparatuur, dus aanwezigheid op kantoor vereist. Echter te onderhandelen.
Verantwoordelijkheid over personeel: ja, stuur 1 nieuwe ontwikkelaar aan en stuur ook dikwijls externe dev teams (design van componenten waar geen in-house knowledge in is) mee aan