cege
Well-known member
Omdat het ook echt een kluwen van regels is over wat mag en niet mag. Dus het kan best zijn dat er ergens iets fout zit (bvb mijn poetsvrouw van een tijd geleden, wat ondertussen is recht gezet). Van mij zou ge mogen kijken als ge toevoegt "alles dat ik bewust fout doe en/of niet gecorrigeerd is bij het neerleggen van de jaarrekening krijgt ge nog eens terug".
Dat gezegd zijnde ga ik het inderdaad niet laten doen o.w.v. privacy... of ge dat nu gelooft of niet.
Ik weet niet 100% of alles wat ik doe juist is of niet, maar ik streef er oprecht wel naar. Sowieso passeert alles in mijn vennootschap langs de boekhouder, die de instructie heeft gekregen "ik heb nergens de intentie om iets fout te doen, dus gelieve daarop te wijzen als nodig".
De filosofische vraag is is "Als je iemand die niemand kent, niemand zal missen een kogel door de kop jaagt in een dicht bos en niemand ziet het gebeuren, is het dan moord?"
M.a.w. Als je iets doet wat niet juist is, maar je weet dat je onmogelijk gepakt kunt worden, ga je het dan doen of niet ?
Dat is zoals een aannemer die zijn eigen huis bouwt met overschot bakstenen van al zijn werven of 2 slaapkamers verbouwt met overschot gyproc platen. Bewijs maar eens dat er van de 1000 gyproc platen 20 verdewenen zijn. Of van de 50 paletten bakstenen een halve...
Er zit hier zo'n aannemer in de familie die appartementsblokken bouwt van 5-20 appartementen. Dien heeft altijd wel een halve Hubo BTW loze bouwmaterialen liggen voor iedereen. En als je iets nodig hebt wat niet in voorraad is, laat maar weten en het wordt besteld met "21% korting", *knipoog*.

.