SomeDude
Banned
Hangt er vanaf welke diensten je bij hen afneemt.Zijn al die sociale secretariaten niet eerder "U vraagt, wij draaien"? Ik verwacht daar weinig kritische reflectie daarvan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hangt er vanaf welke diensten je bij hen afneemt.Zijn al die sociale secretariaten niet eerder "U vraagt, wij draaien"? Ik verwacht daar weinig kritische reflectie daarvan.
Jep volledig incompetent. Maar hij is niet de enigste bij wie het voor valt. Hier ook.
Mijn pakket staat hier ergens in dit onderwerp.Ik neem aan dat dit sarcasme is? Anders ben ik wel heel benieuwd naar je functie.
Dat laatste.Hij moet zwijgen over zijn bedrijfswagen? Moet hij dan zijn auto verstoppen op de parking of doen alsof hij die auto zelf gekocht/geleasd heeft?
Geen idee, beide zijn zeker mogelijk.Op goed vertrouwen of effectief met een NDA?
Mooi verhaal.Bij een vorige werkgever dienden we ons klantennummer van onze internetprovider door te geven, zodat zij via directe tussenkomst dat deel van de kosten konden dekken. Wij betaalden daar ook VAA op. Die tussenkomst was een nettovoordeel van om en bij de € 50.
Tot ik na mijn ontslag vaststelde dat ik bleef genieten van dat voordeel, maar dan zonder VAA te betalen. Dat lolletje heeft meer dan twee jaar geduurd, tot ik er zelf de stekker uittrok.
Je kan dan incompetentie van HR inroepen, maar het opvolgen van al die fiscale koterijen is ook gewoon een hels werk. Hetzelfde met die autokosten waar iemand een voorbeeld gaf in het Freelancers onderwerp. Het micromanagement van al die zaken is niet houdbaar waardoor men al snel een kosten-batenanalyse zal maken voor dergelijke extralegale voordelen. Je moet ergens een lijn trekken of je kan een heel leger HR en boekhouders gaan inzetten.
Altijd leuk als dat in je voordeel uitdraait. 
Idem aan de ambtenaren kant. Hoeveel economische winst zouden we niet boeken door gewoon de koterijen te dumpen.
Ridicuul voorbeeld. Verhoog de belastingvrije som voor iedereen met 200 euro per maand en schaf maaltijdcheques af (jajaja, als compromis mag je ook 180 of 150 of 220 nemen) en schaf maaltijdcheques af. Ik versta nog altijd niet waarom dat nog altijd niet gebeurd is. Dat lijkt me toch relatief budget neutraal te kunnen gebeuren, zeker als je alle koterij rond de koterij in rekening brengt.
En ja, Sodexo en Edenred zullen zagen. Maar who cares? Qua broken window fallacy kunnen die argumenten wel tellen. Anders moeten we gewoon team A putten in de autostrade laten maken en dan team B ze de dag nadien laten fixen... Er is werk genoeg en vacatures genoeg, laat ze daar productief zijn.
Jajaja, modaliteiten en uitwerking. Trek dan de belastingvrije som 500 euro op of 600, whatever to make it neutral.Omdat dat niet budget neutraal werkt door de som van de MC te vervangen door hetzelfde bedrag in verhoging van belastingsvrije som.
Nu krijg je grofgerekend 7 euro per gewerkte dag netto in handen. Da's 140 euro per maand.
Om die 140 euro per maand in voordeel te doen via de belastingsvrije som moet je dus dat bedrag x4 gaan doen om die 25% belastingsbesparing (1ste schijf van de personenbelasting) op hetzelfde niveau te krijgen.
Jajaja, modaliteiten en uitwerking. Trek dan de belastingvrije som 500 euro op of 600, whatever to make it neutral.
Er moet iemand het toch kunnen berekenen?
Maar waarom gebeurt het niet?
Maar met zo'n redenering kan er niks veranderen.Omdat niet iedereen maaltijdcheques krijgt. En als je de belastingsvrije som gaat optrekken dan geef je elke belastingbetalende belg een schone cadeau.
Maar met zo'n redenering kan er niks veranderen.
Fiscale koterij afbreken betekent ofwel iedereen die het heeft meer belasten ofwel iets budgetneutraal doen met winnaars en verliezers.
Niet iedereen kan winnen of gelijk blijven bij afbreken van koterij.
Wat mijn volledig loon gaat zijn weet ik pas eind aug en dat gaat sowieso nog stijgen (index in aug>okt pas 35€ + thuiswerk compensatie van €40) Dan zit ik sowieso boven de €1800 wat peanuts is als ik die bedragen hier zie, maar voor mij iemand die van een magazijn komt met shiften en nu thuis bureauwerk kan doen ben ik hier dik tevreden mee.
Kleine update: heb mijn loon gekregen voor 11 dagen te werken en dat was 1074.05. Om te weten hoeveel ik zou verdient hebben op een ganse maand heb ik 1074.05/11 = 97.63 en dat bedrag x10 voor de dagen dat ik nog niet in dienst was = 976.36 en dan kom ik uit op 2050.41 voor mijn eerste echte 9-5 om het zo te zeggen.

Ik zou mij niet vergalopperen.Kleine update: heb mijn loon gekregen voor 11 dagen te werken en dat was 1074.05. Om te weten hoeveel ik zou verdient hebben op een ganse maand heb ik 1074.05/11 = 97.63 en dat bedrag x10 voor de dagen dat ik nog niet in dienst was = 976.36 en dan kom ik uit op 2050.41 voor mijn eerste echte 9-5 om het zo te zeggen.
Dit mag misschien belachelijk klinken voor sommige maar bij telenet/contact tracing als callagent had ik 1700 € netto en dat was met vroege/late (als interimmer met enkel en dubbel vakantiegeld er al bij dus als je dat aftrekt dan had ik iets rond 1500€).
En nu heb ik echt wel een grote sprong gemaakt van 1500€ -> 2050.41€ en dat als een beginnende C1 zonder enige anciënniteit. Met de komende index aanpassing van 2% en de thuiswerkpremie ga ik boven de 2100€ zitten.
Ik was al heel blij met €1800 maar bena €2100 had ik nooit verwacht dus ben hier echt dik content mee!
Brutoloon * factor van de halftijdse betrekking. Dus 4/5de, vermenigvuldig het brutoloon met 4/5de. 3/5de, 1/2de, etc...nu het toch over loonschalen gaat bij de overheid.
Weet er iemand welke berekening je moet maken op de loonschaal als het een halftijdse betrekking is?
Bruto wel, netto niet noodzakelijk hé. Door het progressieve karakter van de belastingschijven.ah dus effectief gwn de helft, ok thanks
De is de huidige website die je moet gebruiken maar voor de rest heb je gelijkIk zou mij niet vergalopperen.
Ik heb even het loon gesimuleerd via de salarissimulator van de federale overheid. Maar die bestaat ook voor de Vlaamse overheid. En op de volgende wijze ingevuld. 2 jaar ervaring, statutair op C1 niveau als alleenstaande. Dan krijg je het volgende:
Wedde Per maand 2.098,86 euro 1.648,43 euro
Vakantiegeld Uitbetaald in mei 1.930,95 euro 1.068,58 euro
Eindejaarstoelage Uitbetaald in december 1.599,94 euro 941,33 euro
Voor de vlaamse niveau C : https://www.vlaanderen.be/werken-voor-vlaanderen/salarissimulator![]()
Werken bij de overheid | BOSA
De FOD BOSA helpt overheidsdiensten met het aantrekken van medewerkers, personeelsbeheer, organisatie-ontwikkeling en welzijn. Als ambtenaar vind je hier ook alles wat je moet weten over je functie als overheidsmedewerker.fedweb.belgium.be
Dus voor je uzelf happy gaat voelen, wacht eventjes op uw loonstrookje voordat je uzelf zwaar ontgoocheld gaat voelen.
Sowieso is het loon van een niveau B1 met 2j ervaring, netto in principe geen 2100€. Zij schommelen eerder rond de 1850 - 1960. Dus opnieuw, wacht eventjes af.
Daarnaast, het loon van een ambtenaar wordt beter met de tijd, de startlonen bij de lagere regionen zijn niet van super niveau, maar het is de relatieve werkzekerheid en de groeimarge die men in dat loon voorziet (enerzijds via de logische progressie door de schalen, en anderzijds door de anciënniteit) die zeer veel goed maakt. Dus als je nu een beetje ontgoochelt bent, relativeer het dan ook wetende dat elk jaar er iets bij komt zonder dat je er moet achter zitten zagen. En je kan eventueel die salarissimulator gebruiken om u een idee te geven. Al geeft dat niet direct zicht op de progressie door de schalen die je automatisch kunt maken op niveau C. En hoe dat bij hen juist ineensteekt dat weet ik niet, al weet ik dat er een gelijkaardig systeem is voor niveau C als voor B en A.
Ook zijn er bij sommige entiteiten redelijk wat momenten waarop men generieke promoties voorziet voor niveau C naar niveau B, wat dan ook weer opties op termijn opent. Al ga je dat minder (om niet te zeggen niet) hebben bij een gemeente dan bij vb een FOD Financiën.
| Wedde Per maand | 2.298,15 euro | 1.736,86 euro |
C1 met 2jaar anciënniteit bij de FOD ? Vergeet het maar dat je aan 2100€ geraakt hoor (zelfs met de telewerkpremie)
Er is in vergelijking met een volledige maand nu minder bedrijfsvoorheffing ingehouden dus je berekening klopt niet
BOSA gebruikt nog steeds dezelfde salarissimulator als op FEDWEB stondDe is de huidige website die je moet gebruiken maar voor de rest heb je gelijk
![]()
Salarissimulator | BOSA
Wat verdien je bij de federale overheid? Gebruik onze salarissimulator om je loon te simuleren.bosa.belgium.be
Wedde Per maand 2.298,15 euro 1.736,86 euro
Dat is voor een C1 - alleenstaande - 0 jaren anciënniteit en 0 jaren werkervaring
Als je als c1 met 0 jaren ervaring vorig jaar was begonnen tot en met volgend jaar maart ben je gewoon 12% omhoog gegaan door inflatie alleen.
![]()
Uitkeringen en ambtenarenlonen stijgen nog een keer: bijkomende overschrijding spilindex in december
Er komt dit jaar nog een bijkomende overschrijding van de spilindex, in december. Dat verwacht het Federaal Planbureau. Reden is de torenhoge inflatie. Ook in maart 2023 zou de spilindex nog eens worden overschreden. Dat betekent dat op bijna anderhalf jaar tijd de uitkeringen en de...www.hln.be
en inderdaad mijn berkening heeft totaal geen rekening gehouden met bruto verhouding. Heb een simulatie gevraagd and HR, hopelijk kunnen ze mij dat geven. Geen zin om nog een maand te wachten