Reverz
Well-known member
Nee? Dat wordt maandelijks (of jaarlijks van u bruto loon afgehouden)... dat is net wat het voordelig maakt. Je komt een fiets van 7k, ze lappen er wat van verzekering en andere kosten bij. Dat totaalbedrag betaal je dan af doordat ze een stuk van u bruto houden. In plaats van die fiets te kopen voor 7k, betaal je bruto een dikke 7k (netto maar de helft dus) af over die 3 jaar en nadien betaal je ofwel de restwaarde ofwel ruil je de fiets in... zelfs als je hem daar bijhoudt dan kom je netto op het einde van de rit stukken goedkoper uit dan wanneer je die fiets zelf zou aankopen. Maar van het moment dat je opstapt bij u werkgever wordt dat contract beëindigd en verlies je het bruto/netto mechanisme (tenzij je nieuwe werkgever fietsleasing aanbiedt via dezelfde leasing maatschappij en het contract overgedragen kan worden).Ik zie het VAA niet echt als een afbetaling (denk toch dat je het hebt over VAA), op een wagen betaal je toch ook VAA zonder dat je de wagen ooit zelf zal krijgen? Als je aan het minimum VAA voor een wagen zit zal je jaarlijks ook 700 EUR "betalen"... Als je het over het stuk afbetaling van de fiets zelf hebt, dit wordt toch door de werkgever betaald?
Das het systeem dat bij ons werkt (en bij zeer veel andere bedrijven). Waar die fietsleasing dus eigenlijk gewoon een bonus is voor werknemers maar het voor de werkgever compleet kostneutraal is en eigenlijk niet relevant of je het doet of niet. Jij denkt mogelijks aan een fiets die deel uit maakt van het mobiliteitsbudget? Daar werkt het misschien wel met VAA?
Van mijn huidige werkgever weet ik het niet eens. Zeker niet SDworx.
.