Afschrijvingstabel
New member
Mooi pakket, heb een gelijkaardig traject afgelegd. Wat heb je hier voor gedaan?
Is dit vooral business controlling of financial controlling ?
Sorry voor het late antwoord.
Ik ben na mijn studies bij BDO gestart als dossierbeheerder (2,5 jaar). Tenslotte vorig jaar dan op zoek gegaan naar een interne functie als controller.
Achterliggende info bij mijn huidig salaris:
Initieel gestart met 3500 zonder wagen. (Redelijk laag met 2,5 ervaring merk ik nu, maar ik stond nog niet stevig genoeg in mijn schoenen.) De functieomschrijving was financial controller met business controlling taken. Dus boekhouding / maandelijkse- en jaarlijkse afsluit / aangiften / forecasting en budgetteren.
Wanneer ik echter startte, merkte ik al snel dat door het tekort aan boekhouders daar ik 80% bezig was met verwerken van facturen / banken / etc. - zonder de taken als forecasting en budgetteren waar ik net geïnteresseerd in ben.
Al snel naar een nieuwe job gezocht, al heel snel gevonden - en gemeld bij mijn werkgever dat ik een aanbod had ontvangen.
Reden ook opgenoemd: hoger financieel pakket en bij hen voelde ik me eerder een AP/AR accountant dan controller.
Hebben ze beloften gemaakt dat dit gaat veranderen - en boden een wagen aan. Ander bedrijf heeft ook wat meer geboden - dit weer getoond. En zo hebben ze hun bruto ook verhoogd. Dus van 3500 (+ 100 onkosten) naar 3900 (+200 onkosten) en wagen gegaan door gewoon eens elders te solliciteren
.Nu doe ik meer controle van de boekhouding / maandelijkse en jaarlijkse afsluit etc. Interessanter - maar de hoofdcontroller doet nog altijd het forecast- en budgetteer werk waar ik al meermaals achter heb gevraagd om mee bij te staan. Koppig persoon, en ik weet niet hoelang ik hier blijf.
Sowieso tot mijn 2de jaar, maar dan zal ik ook weer beginnen uitkijken.
Hoe ziet jou traject er momenteel uit?
EDIT: net gezien - erg mooi traject! Ik ben zelf ook begonnen met studeren, maar niet afgemaakt. Dan maar beginnen werken zonder diploma en zo op latere leeftijd beseft dat een diploma toch handig is
.Graag had ik de combinatie van financial en business controller gedaan. Maar ik merk al snel op dat je bij zo'n functies in het hokje van boekhouden wordt geduwd omdat dit net het minder interessante gedeelte is..
Laatst bewerkt:
en dat bovenop de al >400€ aan nettovergoedingen.
.
?
.
Nu, ietwat off topic..