Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Wil nu niet moeilijk doen, maar wat is het punt zelfs van 0.4% te geven. Dat is 5 euro netto voor een standaard loon. Meer dan een symbolische habbekrats is dat niet.

Wil nu niet moeilijk doen, maar wat is het punt zelfs van 0.4% te geven. Dat is 5 euro netto voor een standaard loon. Meer dan een symbolische habbekrats is dat niet.
Als ik moet kiezen tussen ofwel geen opslag krijgen of 5€ opslag krijgen. Dan neem ik die 5€.

En zo zijn er spijtig genoeg nog altijd werknemers. Jij en ik horen daar niet bij (jij niet omdat men de bonussen en de verhogingen naar u toe smijt :p, ikke niet omdat bij mij de verhogingen opgenomen zitten in de barema's). Maar die zijn er wel.

Over 5 euro zou ik zeggen, geef ze maar aan een ander. Maar goed.

Bij ons zijn er ook meetings geweest om uit te leggen wie de 0.4 krijgt en wie niet. Dan denk ik, we zitten hier met 100 in een call 1h lang. Te palaveren over 5 euro krijgt of niet. Beetje ridicuul, maar goed.

Hier zal het dit jaar een vlakke 0,21% zijn

yay, was anderhalf jaar geleden al beslist. Ondertussen wel dubbele cijfers groei, beste jaar en kwartaal ooit. etc

Stelt er iemand de vraag 'wordt er niks aangepast als we denken aan de hoge inflatie' --> "we zullen zien over een jaar kan zijn dat de inflatie tijdelijk is"

Het is niet alsof de stijging in prijzen terug gedraaid wordt als er dan een jaar is met normale inflatie >.>

Geen :shy: nodig aub. Dag is gewoon een normaal deftig loon. En dit is exact wat we (veel) meer hier nodig hebben om van dat stigma op dit topic af te geraken. Dus merci!!!

Als er nu één post is die het stigma op dit topic rechtvaardigt... :sarcastic:

Ook niet te onnozel langs de andere kant komen doen eh mannekes. Context is belangrijk, en de context is hier ITer en 46 jaar.
Voor een 46 jarige ITer is dat inderdaad een normaal deftig loon.
Ja géén idee waarom mijn salaris niet representatief zou zijn? :unsure:
Ik ben inderdaad bijna 47, ik vind mijn salaris dan toch wél marktconform rekeninghoudend met de leeftijd + ervaring. Niet meer en niet minder.

Is nog copy/paste van een jaar geleden ..

Ik moet wachten op mijn loonfiche, dan kan ik mijn nettosalaris doorgeven. Nu gaat dit niet, want de overheid gaat vanaf januari minder bedrijfsvoorheffing afhouden. Ik weet nog niet goed hoeveel dat zal zijn.

Fiscus gaat minder afhouden van je loon
Toch even al een poging doen ..

SDworks heeft het salaris al aangepast aan de nieuwe berekende bedrijfsvoorheffing denk ik?

Nettoloon zou volgens SDworks dan uitkomen op 2322€ (Exclusief onkostenvergoeding en auteursrechten)
Onkostenvergoeding = Ruim 200€ Extra
Auteursrechten = Ruw geschat 200€ Extra - ik kan dit niet goed uitrekenen ???
Vrouwlief die niet werkt = 385€ Extra

Dus tov Jan Modaal wiens vrouw werkt, mag je dat bedrag in het vet dan aftrekken van het totaal.

Laatst bewerkt:
Ja géén idee waarom mijn salaris niet representatief zou zijn? :unsure:
Ik ben inderdaad bijna 47, ik vind mijn salaris dan toch wél marktconform rekeninghoudend met de leeftijd + ervaring. Niet meer en niet minder.

Toch even al een poging doen ..

SDworks heeft het salaris al aangepast aan de nieuwe berekende bedrijfsvoorheffing denk ik?

Nettoloon zou volgens SDworks dan uitkomen op 2322€ (Exclusief onkostenvergoeding en auteursrechten)
Onkostenvergoeding = Ruim 200€ Extra
Auteursrechten = Ruw geschat 200€ Extra - ik kan dit niet goed uitrekenen ???
Vrouwlief die niet werkt = 385€ Extra

Dus tov Jan Modaal wiens vrouw werkt, mag je dat bedrag in het vet dan aftrekken van het totaal.
Dat kan toch niet makila?

2300 - 200-200-385 om over te houden van 3900euro dat klopt toch niet. U maaltijdcheques eigen bijdrage en de wagen eigen bijdrage gaat een factor zijn. Maar dat zou normaliter ruimschoots moeten gecorrigeerd zijn door die extralegale 200 Euro.

Volgens mij zou dat 2900 netto moeten zijn. Maar kzal straks achter PC eens deftig kijken. Ergo uw nettoloon zou abberatief hoog moeten liggen door die extralegale voordelen en de vrouw ten laste. Niet abberatief laag.

Zeker als je nog eens stelt dat de fiscus dit jaar exceptioneel te weinig afhiudt.. En je dus bij de belastingsafrekening geld gaat moeten achterdrager ergo terugstorten naar de staat... .

Ofwel bedoel je hetzelfde maar interpreteer ik het gewoon verkeerd..

Dat kan toch niet makila?

2300 - 200-200-385 om over te houden van 3900euro dat klopt toch niet. U maaltijdcheques eigen bijdrage en de wagen eigen bijdrage gaat een factor zijn. Maar dat zou normaliter ruimschoots moeten gecorrigeerd zijn door die extralegale 200 Euro.

Volgens mij zou dat 2900 netto moeten zijn. Maar kzal straks achter PC eens deftig kijken. Ergo uw nettoloon zou abberatief hoog moeten liggen door die extralegale voordelen en de vrouw ten laste. Niet abberatief laag.

Zeker als je nog eens stelt dat de fiscus dit jaar exceptioneel te weinig afhiudt.. En je dus bij de belastingsafrekening geld gaat moeten achterdrager ergo terugstorten naar de staat... .

Ofwel bedoel je hetzelfde maar interpreteer ik het gewoon verkeerd..
Die - van u moet overal een + zijn he ;)
2300 van zijn bruto + al de rest

Alleen onduidelijk of van zijn 3900 bruto een deel onder IP ruling valt of dat deel er nog bijkomt.

Heb die schalen wel ergens al op het werk als je geïnteresseerd bent @makila :p

Die - van u moet overal een + zijn he ;)
2300 van zijn bruto + al de rest

Alleen onduidelijk of van zijn 3900 bruto een deel onder IP ruling valt of dat deel er nog bijkomt.

Heb die schalen wel ergens al op het werk als je geïnteresseerd bent @makila :p
Ja, kweet wat hij nu probeerde te zeggen.

Zijn effectief geraamd netto is alles optellen. Maar om het beter te interpreteren zou je van het totale netto van hierboven dan min dat vet gedrukte moeten maken. Om op die manier partner ten laste te neutraliseren.

Ik zeg partner omdat ik niet denk dat voor kind ten laste eenzelfde bedrag van toepassing is. Daarom dat we ook in de template dit niet kunnen aanpassen naar personen ten laste. Denk ik.

Maar deze retoriek is dus waarom hij zijn netto er niet bijzetten 😎

Maar deze retoriek is dus waarom hij zijn netto er niet bijzetten 😎
3750€ bruto was in november 2982€ netto

3900€ bruto in januari gaat zo rond 3150€ netto zijn vermoed ik ..
Dat is inclusief 15% IP ruling & die 385€ door vrouwlief.

Dat zit mee in die 3900€ bruto. Een deel van het salaris is omgezet naar die IP ruling.

Terug
Bovenaan