Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Als ik die lonen soms lees....was 'in mijnen tijd' toch anders ze. Ik zit nu ook maar nét boven 5.000 bruto, en dat is dan een job met enorm veel verantwoordelijkheid en waar ik persoonlijk insta voor +- 8Mio euro omzet (waarvan ongeveer de helft 'winst' is). Is je uiteraard gegund hé! Ter referentie, ben 47j met meer dan 20j ervaring en hoger diploma.
Inflatie?

In welke zin ben je verantwoordelijk voor die omzet? Klinkt erg vaag.
Als Bimmer zijn loon tegenover de omzet uit zijn productie zou afzetten...dan is de loonkost geen issue.

Wat houden die netto bedragen vaak in wat dat is wel stevig.
Ik heb bijvoorbeeld 8€ maaltijdvergoeding per gewerkte dag, dat valt daar dan onder.
Maar hoe komen velen hier aan die 150€ of meer nettovergoeding?
Bij mij is dat representatievergoedingen, car wash, internet@home..
Maaltijdcheques zijn appart

1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Bachelor IT (KaHo St-Lieven)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Gehuwd
Aantal kinderen ten laste: 0 (binnenkort 1)

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC310
Huidige functie: Developer/operations
Anciënniteit: 8
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37 (of 36?)
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 37 (of 36?)

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5.628 EUR (incl. on-call)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3.163 EUR (huwelijksquotient van toepassing)
Nettovergoedingen: 0
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig (verwerkt in bruto loon)
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: 8 EUR
Ecocheques: 250 EUR
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja (volledig werkgever)
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): winstparticipatie (2800 netto), 14e maand (92%, niet?), on-call, volledig dekking internet, extra korting bij bepaalde merken, korting op bankproducten, salariswagen

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Thuis :ROFLMAO: ,normaal Brussel
Afstand woon/werk in km's: 25km
Afstand woon/werk in tijd: 1 uur
Eigen auto nodig voor het werk: Neen
Verplaatsingsvergoedingen: ja
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Salariswagen (BMW X1 full-option), kaart openbaarvervoer (trein-tram-bus)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 34 (54 in 2021)
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 2 + 5 huwelijk vorig jaar + 15 vaderschapsverlof vanaf mei
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Neen, wel on-call (amper nodig)
Hoe vaak overuren te presteren: moeten nooit, maar soms doe ik het wel eens
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen
Dat moet zowaar de best betaalde developer zijn dat ik ooit gezien heb althans. Bovenop een pak verlof dan nog.

Inflatie kan ik voor een stuk snappen, maar hier staan toch stevige pakketten tussen voor iemand van rond de 30j.
Het is hier ook wel een redelijk hooggeschoold publiek, + heb je enkel de mensen die hier willen posten. Ik denk dat iemand die van zichzelf weet dat hij bovengemiddeld verdient liever zal posten dan iemand waar het omgekeerde geldt.

Sector/plaats van tewerkstelling is nog steeds een bepalende factor, als je dan beiden combineert zoals Bank/Chemie + Brussel/Antwerpen. Loon is dan ook niet hoofdzakelijk gerelateerd aan verantwoordelijkheden.

Wat geluk of doelgericht zoeken ... Vriend van me werkte voor een wasserij als manager onderhoud en is dan overgeschakeld naar gelijkaardige functie in Pharma: heeft zowaar bijna zijn netto loon verdubbeld, net als zijn verlof trouwens.

Ik werk in de financiële sector met hoofdzetel in Antwerpen en Brussel. Maar goed, geen IT dus zal ook wel rol spelen. Mijn loon is wel 50% variabel ook, dat scheelt wel pak.

Ik werk in de financiële sector met hoofdzetel in Antwerpen en Brussel. Maar goed, geen IT dus zal ook wel rol spelen. Mijn loon is wel 50% variabel ook, dat scheelt wel pak.
Troost u, ik heb zelf een bescheiden loon terwijl het gemiddelde loon in mijn straat wellicht tussen 10-20K netto zal liggen - nogal sterk omringd door zelfstandigen.

Ik lees het als: ik verdien net 5000 Bruto en heb 20 jaar ervaring, en jij verdient dat nu al op 30 jarige leeftijd.

(los daarvan vind ik anciënniteit en ervaring heel overroepen)

Dat moet zowaar de best betaalde developer zijn dat ik ooit gezien heb althans. Bovenop een pak verlof dan nog.
Lol ik heb het simpel gehouden, ik doe niet enkel development:
- Security approvals
- Incident, release management via Azure Devops
- front en backend development
- Serverbeheer (niet installatie)

Dus hoe omschrijf je dat in 1 rol?

Maar goed, ik heb altijd chance gehad met team lead. Ieder jaar probeerde hij standaard loonopslag te geven, wat tot vorig jaar vlot lukte. Laatste loonopslag is van 2019 ondertussen. Daarenboven is er automatische loonopslag via CAO van ong. 2% per jaar.

453,81 EUR bruto net is moeilijk exact te achterhalen omwille van de vele variabelen iedere maand maar is wss zo'n 250 EUR net.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Industrieel Ingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang : 8.5 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend:
Aantal kinderen ten laste:

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Hernieuwbare energie
Huidige functie: Project Manager (projecten 20 - 100 m€)
Anciënniteit: 8,5 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: afhankelijk of project in uitvoering is of niet: 8-12u per dag (soms weekend, feestdag, etc)
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): € 4500 -> geen loonsverhoging dit jaar , enkel index dit jaar bijgekregen
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2700 standaard
all in netto incl bonus, recuup, premies tijdens uitvoering, eindejaarspremie, vakantiegeld: €4600 (goed jaar).
Excl vakantiegeld/eindejaarspremie: €4100.
Ook nog excl bonus dan €3250; verschil met €2700 standard zit hem dan nog in allerlei premies tijdens uitvoering, weekend

Nettovergoedingen:
BedrijfsGSM/laptop: GSM + laptop
Maaltijdcheques: nee
Ecocheques: € 250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): ja, bonus, vorige maand 9800 netto gekregen
-13e maand: ja
-14e maand: ja
-Eindejaarspremie: ja
-Vakantiegeld: ja

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Afhankelijk van project
Afstand woon/werk in km's:
Afstand woon/werk in tijd:
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: nee (tankkaart)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 25
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): totaal 33
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja soms, afhankelijk van project
Hoe vaak overuren te presteren : regelmatig
Telewerk (buiten corona-periode): ja, 5/5 nu
Verantwoordelijkheid over personeel: ja 10 direct; indirect piekt tot 200 tijdens uitvoering

Wat denken jullie?
Vooral de bonus / premies doet het netto loon hoog oplopen.
Doe mijn job nog altijd heel graag
Probleem is dat uw pakket zeker niet slecht is in de basis. Ik ga ervan uit dat je een bedrijfswagen hebt?
Maar alles trekt zich scheef met die variabele verloning, probleem daarmee is dat je hiervoor meer moet doen dan zuiver uw basispakket.
Loon naar werk gewijs zal je dan niet echt goed betaald worden, ervaringen in dat type van job leert mij dat. Maar goed niet overal krijg je misschien de mogelijkheid om buiten uw normaal pakket te gaan, en dan val je terug op een basispakket dat misschien in basis beter is. Maar waar je in totaliteit qua verloning zwaar achteruitgaat.
Heb je geen probleem om buiten uw normaalpakket te gaan dan mag je in mijn ogen niet klagen.

Sector/plaats van tewerkstelling is nog steeds een bepalende factor, als je dan beiden combineert zoals Bank/Chemie + Brussel/Antwerpen. Loon is dan ook niet hoofdzakelijk gerelateerd aan verantwoordelijkheden.

Wat geluk of doelgericht zoeken ... Vriend van me werkte voor een wasserij als manager onderhoud en is dan overgeschakeld naar gelijkaardige functie in Pharma: heeft zowaar bijna zijn netto loon verdubbeld, net als zijn verlof trouwens.
In de chemie en petrochemie zie je dat ook zeer vaak.
Mijn broer werkte voor een contractorfirma als technieker, heeft altijd als vaste contractor gewerkt voor een chemisch bedrijf. Nu werkt die vast voor dat chemische bedrijf en zijn loon is ook meer als verdubbeld en betere extralegale voordelen. qua job is dat hetzelfde en op dezelfde werkplek
De helft van personeel dat rondloopt op onze site zijn contracters, daar is een enorm loonverschil. Helft dat er rondloopt werkt officieel niet in de chemie.

Je hebt dan ook vaak contractors die wat gefrusteerd zijn dat er mensen zeggen dat chemie goed betaald omdat ze vuil/gevaarlijk werk doen, terwijl hun net diegene zijn die het vuil en gevaarlijk werk doen en veel minder krijgen.
Och hier het regent wat en de mannen van de chemie zitten lekker binnen met een koffieke en wij zitten hier in ons pak chemische brol te kuisen. Jij bent er ene van de chemie, want u overall ziet er nog als nieuw uit.

Laatst bewerkt:
Wat zijn uw voorwaarden toevallig?
Had het hier al gepost, maar redelijk in het begin:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Economie-talen (middelbaar)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 11 jaar. Wel niet allemaal in mijn huidige functie. Ben nog vrachtwagenchauffeur geweest ervoor ook.
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): pc206
Huidige functie: transportplanner
Anciënniteit: 4j in huidige functie
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 50/55

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3050
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2150
Nettovergoedingen: 250
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beide
Maaltijdcheques: ja ( 8euro)
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja ( 2%)
Hospitalisatieverzekering: /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Ik denk niets speciaals buiten warranten.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Oost-vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 35
Afstand woon/werk in tijd: 25/30 min.
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Normaal wel auto, maar is in mijn situatie wat moeilijk. Wel een tankkaart en gratis onderhoud in eigen garage.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 21
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 4
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: Zijn vrij flexibel om toch verlof toe te kennen.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk (wel vroeg en laat, maar is geen echte ploegenarbeid).
Glijdende werkuren: nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: ja, vaak
Hoe vaak overuren te presteren: dagelijks
Telewerk (buiten corona-periode): nee, onze afdeling niet. Andere afdelingen wel.
Verantwoordelijkheid over personeel: Valt te zien, misschien over de chauffeurs wel. Maar is geen leidinggevende functie.

Ben wel blij met deze werkgever.
Vraagt vrij veel qua flexibiliteit, maar is op zijn beurt ook flexibel tegenover ons voor verlof bv.
Doen ook veel voor de werknemers, en zijn een hechte groep collega's met goede sfeer.
Ook de afstand woon/werk is mooi. Is allemaal binnendoor dus nooit file.

Ondertussen wel opslag gehad van 200 euro bruto en hebben we extra vakantiedagen en ecocheques.

Terug
Bovenaan