3 jaar. Ik ben begonnen als receptionist - administratief medewerker - , etc.Hoeveel jaar ervaring?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
3 jaar. Ik ben begonnen als receptionist - administratief medewerker - , etc.Hoeveel jaar ervaring?
Meeste ingenieurs in mijn kennissen en familie zitten na vijf jaar nog niet tussen 4 en 5 k bruto met wagen.
Ik denk dat het toch wel goed is om gewoon tevreden te zijn.
Als je kan verbeteren en groeien, ok moet je doen dan. Maar om nu continu te gaan vergelijken met anderen en panikeren dat je te weinig zou verdienen, terwijl je bovengemiddeld verdient, tja.
Waarschijnlijk verward geschreven door me.Meen je dit?
Ik ben niet echt mee met de “standaard” en kan hier moeilijk over oordelen…
Met mijn bachelor (10j) zit ik in januari aan 3,7 + c-klasse, en ben hier momenteel zeer tevreden over. De ene sector is de andere niet, en jammer genoeg val ik onder een van de slechtst betaalde. Bij mijn klasgenoten zit ik dan nog bij de hoogste lonen…
Maar ik kan me wel inbeelden dat bepaalde ingenieur profielen wel snel naar die 4K gaan in een provinciehoofdstad.
Ik heb dit jaar die oefening nog gemaakt en salaris zat rond de 4k + wagen. Ik heb deze opslag ook wel bekomen omdat ik een ander offer had maar graag wou blijven. Tot deze opslag had ik 3.6k EUR (zonder wagen) wat niet echt fantastisch is.
Amai netjes gedaan ! Met de juiste attitude en wil geraak je ver, well done3 jaar. Ik ben begonnen als receptionist - administratief medewerker - , etc.

Feit! Lonen hier zijn quasi steevast 99e percentiel.... Dit forum trekt wellicht ook vooral mensen aan die loon heel belangrijk vinden dus dat verklaart mss wel wat.Meeste ingenieurs in mijn kennissen en familie zitten na vijf jaar nog niet tussen 4 en 5 k bruto met wagen.
Ik denk dat het toch wel goed is om gewoon tevreden te zijn.
Als je kan verbeteren en groeien, ok moet je doen dan. Maar om nu continu te gaan vergelijken met anderen en panikeren dat je te weinig zou verdienen, terwijl je bovengemiddeld verdient, tja.

Feit! Lonen hier zijn quasi steevast 99e percentiel.... Dit forum trekt wellicht ook vooral mensen aan die loon heel belangrijk vinden dus dat verklaart mss wel wat.
Ik heb de slechte gewoonte om sollicitanten steeds te vragen wat ze verdienen in hun huidige functie. Na het gesprek volgde dan een mailtje om een loonfiche door te sturen. Ik kan u wel zeggen dat heel wat mensen hun loon hoger inschatten dan het echt was![]()
Ik vind het hier goed meevallen. Je moet ook kijken naar de profielen dat posten en dat zijn veelal mensen met een begeerde master, die dan vaak ook nog eens in een goede sector zitten en wellicht ook naar behoren presteren.Feit! Lonen hier zijn quasi steevast 99e percentiel.... Dit forum trekt wellicht ook vooral mensen aan die loon heel belangrijk vinden dus dat verklaart mss wel wat.
Ik heb de slechte gewoonte om sollicitanten steeds te vragen wat ze verdienen in hun huidige functie. Na het gesprek volgde dan een mailtje om een loonfiche door te sturen. Ik kan u wel zeggen dat heel wat mensen hun loon hoger inschatten dan het echt was![]()
Het hangt een beetje af van de sector en de anciënniteit. In mijn team zitten er industrieel, bio en burgerlijk ingenieurs. We verlonen ze allemaal ongeveer hetzelfde. Starters zitten in de vork €2500-€2800 bruto. 2-5j ervaring tussen de €2800 en €3500 bruto. 5-8j ervaring tussen de €3500 en €4200 bruto. En meer dan 8j kan tot maximaal €6000 bruto gaan en daarna begint het af te vlakken in de technical track. Dit is wel telkens met een uitgebreid extralegaal pakket (MC's, wagen, tankkaart, nettovergoedingen, bonus, groepsverzekering, hospi, GSM abbo, min. 32 vakantiedagen, laptop). Hier en daar loopt er wel eens een uitzondering op de regel, zowel in negatieve als positieve zin.Ik wist niet dat ingenieurs zo slecht verdiende. Onze seniors verdienen makkelijk 7K zonder legale voordelen weliswaar. Het beroep van een ingenieur is mijn inziens toch een stuk nuttiger dan dat van een advocaat.
En zeg er direct bij dat je twijfels aan het kweken bent omdat je op het BG forum zit, waar 7K vaak als normaal aanzien wordt.
En ff serieus: je kan niet missen met eens rond te horen. Echter lijkt 4K + wagen toch ok?
Op BG is dat de normAnders doe je niet genoeg je best
![]()
Pas afgestudeerd met bachelor accountancy-fiscaliteit hier (nu banaba fiscale expertise bezig). In september gestart aan 2100 bruto + MC, heb zelfs niet onderhandeld over mijn eerste loon.. zie binnen 6/12 maand wel waar het naartoe gaatDas een heel straf loon.
Dwalen hier nog bachelors accountancy of finance rond ?
Ik heb met een master in finance 1k bruto minder met 1j minder ervaring ter vergelijking.
7K is tamelijk hoog; dat zie je hier ook niet vaak passeren.Ik wist niet dat ingenieurs zo slecht verdiende. Onze seniors verdienen makkelijk 7K zonder legale voordelen weliswaar. Het beroep van een ingenieur is mijn inziens toch een stuk nuttiger dan dat van een advocaat.
Welke lonen vallen onder de normale weddes?Nettoloon van iedereen zal overigens, los van indexatie, zo'n 20 a 30 euro stijgen voor de normale weddes. Gewoon door de indexering van de belastingsschijven.
Had het uitgerekend voor lonen van 1500 tot 5000 euro brutoWelke lonen vallen onder de normale weddes?
Mooi salaris, vakantiedagen zijn ook wel netjes.goedenavond iedereen,
Hierbij mijn loonfiche met de daarbij horende extralegale voordelen. Ik oefen de functie paralegal uit. Ik heb op het einde van dit academiejaar mijn professionele bachelor in de rechtspraktijk. Mochten er nog vragen zijn dan verneem ik dit graag. Misschien nog vermelden dat ik op een groot advocatenkantoor werk. Kan er mij iemand feedback geven?
- Maandelijkse vergoeding : 2.950 EUR bruto voor een voltijdse betrekking
- Paritair Comité 336
- Maaltijdcheques 8 EUR – persoonlijke bijdrage van 1,14 EUR
- Eco-cheques 250 EUR per jaar
- Telewerkvergoeding: 129,48 EUR per maand
- Hospitalisatieverzekering DKV – geen persoonlijke bijdrage
- Invaliditeits- en ongevallenverzekering VIVIUM – geen persoonlijke bijdrage
- Pensioenplan VIVIUM (3,7 % van het bruto jaarloon (13,8 x brutoloon) – geen persoonlijke bijdrage
- Vakantiegeld
- Eindejaarspremie (vanaf 6 maanden in dienst; uitbetaling in december)
- Resultaatsbonusplan cfr. artikel 8, 3° van de cao nr. 90 ten belope van 3.447 EUR voor een volledig jaar betrekking (uitbetaald in de maand augustus)
- Sociaal abonnement – 100 % tussenkomst openbaar vervoer of een fietsvergoeding van 0,24 EUR/afgelegde km
- 30 wettelijke vakantiedagen voor een voltijdse betrekking + 12 ADV dagen.
Kan wel kloppen, finance zit natuurlijk ook wel aan de kosten kant al zijn die zich misschien meer bewust van de lonen in de organisatie.7K is tamelijk hoog; dat zie je hier ook niet vaak passeren.
Ingenieurs verdienen vaak weinig (heb het al eens gezegd) omdat ze typisch aan de kostenkant van de onderneming zitten, een profiel hebben dat minder mondig is en weinig tot geen inzicht hebben in de loonstructuur wat onderhandelingen moeilijker maakt. Gemiddeld verdienen ze nog steeds goed.
Ook al eens hier gepost: gemiddeld belastbaar inkomen van statbel. Dan zie je dat we hier met uitschieters te maken hebben.
Aanbod van die consulting zoals realdolmen verschiet ik niet van; beetje zoals met Deloitte en consoorten weinig bruto. Ik zou wel niet in consulting stappen zonder wagen. Er zijn zoveel firma’s slecht bereikbaar met het openbaar vervoer…
Voor HR; in ons bedrijf is de voornaamste taak sociale vrede bewaren en meedenken over nieuwe initiatieven (digitalisering vd systemen; manier technische profielen aan te werven en hoe deze te verlonen, escalatiepunt voor HR-processen die niet lopen, zeer specifieke topics bekijken: zoals Corona -> economische werkloosheid; overzien dat alle beoordelingen gedaan zijn; ….)
De managers van deze doen nog vrijwel enkel de visie uitzetten en grote topics zoals CAO onderhandelingen,….
En in dat andere topic zeg je dat je uw diploma niet gehaald hebt?1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: Professionele bachelor rechtspraktijk
Hij zegt ook niet dat hij een diploma heeft hij, de template beschrijft welke opleiding iemand gevolgd heeft. Daar zit wat interpretatiemargeEn in dat andere topic zeg je dat je uw diploma niet gehaald hebt?
.Even ter referentie, de best verdienende jobs (bron: https://statbel.fgov.be/nl/themas/werk-opleiding/lonen-en-arbeidskosten/gemiddelde-bruto-maandlonen):7K is tamelijk hoog; dat zie je hier ook niet vaak passeren.
Ingenieurs verdienen vaak weinig (heb het al eens gezegd) omdat ze typisch aan de kostenkant van de onderneming zitten, een profiel hebben dat minder mondig is en weinig tot geen inzicht hebben in de loonstructuur wat onderhandelingen moeilijker maakt. Gemiddeld verdienen ze nog steeds goed.
Ook al eens hier gepost: gemiddeld belastbaar inkomen van statbel. Dan zie je dat we hier met uitschieters te maken hebben.
Aanbod van die consulting zoals realdolmen verschiet ik niet van; beetje zoals met Deloitte en consoorten weinig bruto. Ik zou wel niet in consulting stappen zonder wagen. Er zijn zoveel firma’s slecht bereikbaar met het openbaar vervoer…
Voor HR; in ons bedrijf is de voornaamste taak sociale vrede bewaren en meedenken over nieuwe initiatieven (digitalisering vd systemen; manier technische profielen aan te werven en hoe deze te verlonen, escalatiepunt voor HR-processen die niet lopen, zeer specifieke topics bekijken: zoals Corona -> economische werkloosheid; overzien dat alle beoordelingen gedaan zijn; ….)
De managers van deze doen nog vrijwel enkel de visie uitzetten en grote topics zoals CAO onderhandelingen,….
.Maar niet zo goed als de soms zeer arrogante managers boven hun met misschien maar een bachelordiploma. Een Hr-poppemieke zei mij eens het volgende:Managers in de industrie, de delfstoffenwinning, de bouwnijverheid en de logistiek€ 6.869
Wiskundigen, actuarissen en statistici€ 5.814
Natuurkundigen, scheikundigen en dergelijke€ 5.626
Ingenieurs op het gebied van de elektrotechnologie€ 5.443
Managers in de detail- en groothandel€ 5.403
Ingenieurs (met uitzondering van elektrotechnische ingenieurs)€ 5.383
Zo slecht doen ingenieurs het dus niet.
'maar een bachelordiploma'. Eens je op een bepaald niveau zit doet bachelor of master er echt niet meer toe. Zeker bij managementfuncties.Maar niet zo goed als de soms zeer arrogante managers boven hun met misschien maar een bachelordiploma. Een Hr-poppemieke zei mij eens het volgende: