Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
6 Jaar geleden begonnen aan minimumloon denk 1000 euro ofzo, toen ik bij mijn vorige WG weg ging had ik 2.2 bruto + wagen+ 150 onkostenvergoeding.
3 Jaar geleden huidige WG begonnen aan 3100 euro dan 2x op een jaar 6% er bij gekregen wegens junior -> senior. En dan nu nog eens 600 euro +wagen.
Well done ! Proficiat

Voor dat traject en ervaring dan toch een zeer mooi pakket!

Idd, toen ik (Master fiscaliteit) die leeftijd had was ik (de enige) boekhouder/finance medewerker in een mediabedrijf (familiale KMO) dat producties deed van +- 20 mil euro per kwartaal en mijn loon was 3000 bruto + 150 netto onkosten en als ik er nog 10 jaar gewerkt had had ik nog geen salariswagen gehad. :censored:

Idd, toen ik (Master fiscaliteit) die leeftijd had was ik (de enige) boekhouder/finance medewerker in een mediabedrijf (familiale KMO) dat producties deed van +- 20 mil euro per kwartaal en mijn loon was 3000 bruto + 150 netto onkosten en als ik er nog 10 jaar gewerkt had had ik nog geen salariswagen gehad. :censored:
Boekhouder is natuurlijk wel iets anders dan financieel analist. En corp finance is wel goed betaald maar ook vrij stressvol (iedereen kijkt op je werk).

Das een heel straf loon.
Dwalen hier nog bachelors accountancy of finance rond ?

Ik heb met een master in finance 1k bruto minder met 1j minder ervaring ter vergelijking.

Boekhouder is natuurlijk wel iets anders dan financieel analist. En corp finance is wel goed betaald maar ook vrij stressvol (iedereen kijkt op je werk).
Wat houdt jouw werk concreet in, mocht je dat willen toelichten?
Reden van de vraag: een senior financial analyst met een recent behaalde bachelor accountancy en de jaren ervoor geen diploma is hoogst ongewoon, en dan stel ik me wat vragen bij de inhoud.

Het huidige loonspakket is wel weer gewoon op niveau van dat type functie dus het lijkt me vooral goed gepresteerd 😁

Wat houdt jouw werk concreet in, mocht je dat willen toelichten?
Reden van de vraag: een senior financial analyst met een recent behaalde bachelor accountancy en de jaren ervoor geen diploma is hoogst ongewoon, en dan stel ik me wat vragen bij de inhoud.
Werk voor een beursgenoteerd bedrijf. Doe variantieanalyses, budgetten, business cases maandelijkse forecasting. Ook wel een stuk BI, KPI's van finance in kaart brengen.

Ik heb net eens de salariswijzer van Stepstone ingevuld en ik zit ver boven het gemiddelde.

Die mensen zitten niet op dit forum denk ik.

Bachelor Controller 4j met een brutoloon van 5,7k heb ik nog nooit gehoord. De vriendin is ook controller na 4j met master 4k bruto.

Ik heb net eens de salariswijzer van Stepstone ingevuld en ik zit ver boven het gemiddelde.

Die mensen zitten niet op dit forum denk ik.

Bachelor Controller 4j met een brutoloon van 5,7k heb ik nog nooit gehoord. De vriendin is ook controller na 4j met master 4k bruto.
Denk rond de 5 jaar ervaring dat 4k + wagen de norm is. Diploma maakt nog weinig uit at this point. Heb er al zien voorbij komen met MBA's waar ik niet van onder de indruk was.

Denk rond de 5 jaar ervaring dat 4k + wagen de norm is. Diploma maakt nog weinig uit at this point. Heb er al zien voorbij komen met MBA's waar ik niet van onder de indruk was.
Ik ben nog aan het twijfelen of de norm hier scheef zit of op alle salariskompassen.
ik werk in een bedrijf met meer dan 10k werknemers. Van 75% kan ik het loon inschatten en dat is geen 4K + wagen na 5j.

Langs de andere kant is het geen toeval meer dat alle lonen die hier passeren hoger zijn dan de mijne. (met vergelijkbare ervaring en diploma)

edit: misschien moet ik eens met een hr bureau praten, of geven zij niet zomaar lonen prijs ?

edit: misschien moet ik eens met een hr bureau praten, of geven zij niet zomaar lonen prijs ?
En zeg er direct bij dat je twijfels aan het kweken bent omdat je op het BG forum zit, waar 7K vaak als normaal aanzien wordt.

En ff serieus: je kan niet missen met eens rond te horen. Echter lijkt 4K + wagen toch ok?

En zeg er direct bij dat je twijfels aan het kweken bent omdat je op het BG forum zit, waar 7K vaak als normaal aanzien wordt.

En ff serieus: je kan niet missen met eens rond te horen. Echter lijkt 4K + wagen toch ok?
Ik heb geen 4K+ wagen hé, zelf heb ik 3,3 + wagen.

Of bedoelde je dat 4K + wagen na 5j met een bachelor ok is ?

Meeste ingenieurs in mijn kennissen en familie zitten na vijf jaar nog niet tussen 4 en 5 k bruto met wagen.
Ik denk dat het toch wel goed is om gewoon tevreden te zijn.
Als je kan verbeteren en groeien, ok moet je doen dan. Maar om nu continu te gaan vergelijken met anderen en panikeren dat je te weinig zou verdienen, terwijl je bovengemiddeld verdient, tja.

Of bedoelde je dat 4K + wagen na 5j met een bachelor ok is ?
Ik ben niet echt mee met de “standaard” en kan hier moeilijk over oordelen…
Met mijn bachelor (10j) zit ik in januari aan 3,7 + c-klasse, en ben hier momenteel zeer tevreden over. De ene sector is de andere niet, en jammer genoeg val ik onder een van de slechtst betaalde. Bij mijn klasgenoten zit ik dan nog bij de hoogste lonen…
Maar ik kan me wel inbeelden dat bepaalde ingenieur profielen wel snel naar die 4K gaan in een provinciehoofdstad.

Ik ben nog aan het twijfelen of de norm hier scheef zit of op alle salariskompassen.
ik werk in een bedrijf met meer dan 10k werknemers. Van 75% kan ik het loon inschatten en dat is geen 4K + wagen na 5j.

Langs de andere kant is het geen toeval meer dat alle lonen die hier passeren hoger zijn dan de mijne. (met vergelijkbare ervaring en diploma)

Ik heb dit jaar die oefening nog gemaakt en salaris zat rond de 4k + wagen. Ik heb deze opslag ook wel bekomen omdat ik een ander offer had maar graag wou blijven. Tot deze opslag had ik 3.6k EUR (zonder wagen) wat niet echt fantastisch is.

goedenavond iedereen,

Hierbij mijn loonfiche met de daarbij horende extralegale voordelen. Ik oefen de functie paralegal uit. Ik heb op het einde van dit academiejaar mijn professionele bachelor in de rechtspraktijk. Mochten er nog vragen zijn dan verneem ik dit graag. Misschien nog vermelden dat ik op een groot advocatenkantoor werk. Kan er mij iemand feedback geven?

• Maandelijkse vergoeding : 2.950 EUR bruto voor een voltijdse betrekking
  • Paritair Comité 336
  • Maaltijdcheques 8 EUR – persoonlijke bijdrage van 1,14 EUR
  • Eco-cheques 250 EUR per jaar
  • Telewerkvergoeding: 129,48 EUR per maand
  • Hospitalisatieverzekering DKV – geen persoonlijke bijdrage
  • Invaliditeits- en ongevallenverzekering VIVIUM – geen persoonlijke bijdrage
  • Pensioenplan VIVIUM (3,7 % van het bruto jaarloon (13,8 x brutoloon) – geen persoonlijke bijdrage
  • Vakantiegeld
  • Eindejaarspremie (vanaf 6 maanden in dienst; uitbetaling in december)
  • Resultaatsbonusplan cfr. artikel 8, 3° van de cao nr. 90 ten belope van 3.447 EUR voor een volledig jaar betrekking (uitbetaald in de maand augustus)
  • Sociaal abonnement – 100 % tussenkomst openbaar vervoer of een fietsvergoeding van 0,24 EUR/afgelegde km
  • 30 wettelijke vakantiedagen voor een voltijdse betrekking + 12 ADV dagen.

goedenavond iedereen,

Hierbij mijn loonfiche met de daarbij horende extralegale voordelen. Ik oefen de functie paralegal uit. Ik heb op het einde van dit academiejaar mijn professionele bachelor in de rechtspraktijk. Mochten er nog vragen zijn dan verneem ik dit graag. Misschien nog vermelden dat ik op een groot advocatenkantoor werk. Kan er mij iemand feedback geven?

• Maandelijkse vergoeding : 2.950 EUR bruto voor een voltijdse betrekking
  • Paritair Comité 336
  • Maaltijdcheques 8 EUR – persoonlijke bijdrage van 1,14 EUR
  • Eco-cheques 250 EUR per jaar
  • Telewerkvergoeding: 129,48 EUR per maand
  • Hospitalisatieverzekering DKV – geen persoonlijke bijdrage
  • Invaliditeits- en ongevallenverzekering VIVIUM – geen persoonlijke bijdrage
  • Pensioenplan VIVIUM (3,7 % van het bruto jaarloon (13,8 x brutoloon) – geen persoonlijke bijdrage
  • Vakantiegeld
  • Eindejaarspremie (vanaf 6 maanden in dienst; uitbetaling in december)
  • Resultaatsbonusplan cfr. artikel 8, 3° van de cao nr. 90 ten belope van 3.447 EUR voor een volledig jaar betrekking (uitbetaald in de maand augustus)
  • Sociaal abonnement – 100 % tussenkomst openbaar vervoer of een fietsvergoeding van 0,24 EUR/afgelegde km
  • 30 wettelijke vakantiedagen voor een voltijdse betrekking + 12 ADV dagen.
Hoeveel jaar ervaring?

Terug
Bovenaan