Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
1. PERSONALIA
Leeftijd: 28
Opleiding: Master Handelsingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 5 jaar waarvan 1 jaar bij huidige werkgever
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: functional analist (Web, app,...) / consultancy
Anciënniteit: 1 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3600
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2430
Nettovergoedingen: 150
13e maand (volledig/gedeeltelijk): ja
BedrijfsGSM/laptop: laptop, GSM abonnement
Maaltijdcheques: ja, maar deel van netto salaris
Ecocheques: ja, 250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%):ja, 4%
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): eindejaarspremie, cafetaria plan

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 25km
Afstand woon/werk in tijd: 30min
Eigen auto nodig voor het werk: soms
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): bedrijfswagen (vaa 200€) en tankkaart => Binnenkort nieuwe wagen kiezen met TCO van 820 (nog even zien wat dat juist inhoudt).

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): neen
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk
Glijdende werkuren: Ja, klant kan natuurlijk wel extra aanwezigheid vragen.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: valt heel goed mee
Hoe vaak overuren te presteren: beperkt
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: yes, budget van €2000
Telewerk (buiten corona-periode): ja, 2 dagen per week.
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen

Met het nieuwe jaar in aantocht, hoor ik weer vanalles waaien.. Vandaar dat ik mijn pakket graag even deel.

Als iemand met een gelijkaardig diploma en dezelfde leeftijd heb ik recent ook zo'n lonen aangeboden gekregen tijdens het soliciteren. Ik denk dat je dus wel goed zit, al kan je wel tot 4KEUR geraken mits een beetje moeite te doen tijdens de onderhandelingen.

Neen, dit is geen héél mooi pakket. Veel verantwoordelijkheid, flexibiliteit en ook "stress" (is voor iedereen anders natuurlijk). Voor dergelijke job zou je eerder tussen de €3000 en €3500 netto per maand moeten zitten. Of dat nu met extra brutoloon, nettovergoedingen, bonussen, firmawagen of whatever wordt gerealiseerd, dat maakt minder uit.

Uiteraard is dit loon bovengemiddeld en verdien je beter dan héél wat belgen en ja, 33j is aan de jongere kant voor een directeursfunctie.

Ik heb ook een vriend die op die leeftijd in de privé al een directeursfunctie heeft. Wel, die heeft het brutoloon van Galeiboef, aangevuld met een zéér mooi pakket aan extralegale voordelen, waardoor die op jaarbasis enkele 1000den euro's netto meer ontvangt (grootste trigger is de bonus).

Best dat het hier nog maar 1x per jaar is.

Tot 2y geleden waren er 2 bonus cycles per jaar en 2 evaluatie momenten. Was je bijna 3-4mnd per jaar bezig met formuliertjes invullen en achievements oplijsten...
Dat is bij mij het geval. Die admin die dit veroorzaakt is echt enorm. Ben er altijd te laat mee omdat ik ook echt werk te doen heb. Schiet zo mezelf wel in de voet :/

Op mijn huidig project is er morgen crisisoverleg met HR door de hoge indexering. Er is budgettair amper ruimte voor opslag, er was een uitzonderlijk potje aangelegd voor high performers om hun niet 2 jaar op rij in de kou te laten staan. 2021 heeft tot een ongeziene uitstroom geleid (25% is vertrokken), mensen waren teleurgesteld en konden bij de concurrentie net wel enorme sprongen realiseren door de post-corona relance en krapte op de arbeidsmarkt. Benieuwd of ze slim genoeg gaan zijn niet 2 jaar op rij die fout te maken. Nieuwe mensen aantrekken is duurder dan uw huidig personeelsbestand behouden :).

Op mijn huidig project is er morgen crisisoverleg met HR door de hoge indexering. Er is budgettair amper ruimte voor opslag, er was een uitzonderlijk potje aangelegd voor high performers om hun niet 2 jaar op rij in de kou te laten staan. 2021 heeft tot een ongeziene uitstroom geleid (25% is vertrokken), mensen waren teleurgesteld en konden bij de concurrentie net wel enorme sprongen realiseren door de post-corona relance en krapte op de arbeidsmarkt. Benieuwd of ze slim genoeg gaan zijn niet 2 jaar op rij die fout te maken. Nieuwe mensen aantrekken is duurder dan uw huidig personeelsbestand behouden :).
Als er bij de concurrentie wel ruimte is dan heeft dat niets met indexering te maken imo :p

Als er bij de concurrentie wel ruimte is dan heeft dat niets met indexering te maken imo :p
Het is een markt die zware klappen heeft gekregen tijdens de coronacrisis. Het is een sneeuwbaleffect. Uw personeel staat onder immense druk door de crisis, moeilijk haalbare targets, marges zakken om concurrentieel te blijven, de markt herpakt zich en dan is het zoveel mogelijk meepakken wat je kan. En als toppers binnen uw management naar de concurrentie trekken, njah dan volgen meestal de klanten en de medewerkers..

Nuja mijn project loopt op zijn eind. Next stop farmaceutische sector, eens niet krabbelen met de potjes :p.

Het is een markt die zware klappen heeft gekregen tijdens de coronacrisis. Het is een sneeuwbaleffect. Uw personeel staat onder immense druk door de crisis, moeilijk haalbare targets, marges zakken om concurrentieel te blijven, de markt herpakt zich en dan is het zoveel mogelijk meepakken wat je kan. En als toppers binnen uw management naar de concurrentie trekken, njah dan volgen meestal de klanten en de medewerkers..

Nuja mijn project loopt op zijn eind. Next stop farmaceutische sector, eens niet krabbelen met de potjes :p.
Dat is dan ook één van de redenen dat ik in de life science sector actief ben. Ik zou het persoonlijk moeilijk hebben in omgevingen waar elke euro 5 keer wordt omgedraaid.

Proficiat met de nieuwe job en het mooie loon! Ik ben benieuwd naar de volledige template. Als ik me niet vergis wordt dat het hoogste loonpakket dat hier ooit gepost is!

Als ambtenaar wil ik je ook nog bedanken voor de mooie belastingsbijdrage. 😎

Nee ik blijf in loondienst :)

Proficiat met de nieuwe job en het mooie loon! Ik ben benieuwd naar de volledige template. Als ik me niet vergis wordt dat het hoogste loonpakket dat hier ooit gepost is!

Als ambtenaar wil ik je ook nog bedanken voor de mooie belastingsbijdrage. 😎

Bedankt en graag gedaan. Template zal volgen in februari vermoed ik :)

OK. 4% opslag in december, 3.5% index januari. Dat zal dan iets rond de 7000/mnd worden als ik goed kan rekenen (bijna 100k/y)
Verder nog ~13000 EUR cash bonus waarvan een stuk CAO90 (13.5% bonus). Dus waarschijnlijk ~7000 netto.
Ook nog ~10000 EUR aandelen die vesten (eerder gekregen retentie aandelen).

Corona problemen ?? Niet veel van te merken.

So far ook geen index problemen. Al vermoed ik dat ze zoals eerder vermeld in USA nog niet door hebben dat in januari de index komt, los van de salary increase in december. Probleem voor later I guess...

Het is het
Huidig:
131k bruto jaarloon
20% bonus
275 nettovergoeding
auto 925

Offer:
151k bruto jaarloon
18% bonus
320 nettovergoeding
auto 1000
sign-on bonus 77k

Bijzonder mooie inspanning. Nu snel tekenen :)

Dus bij tekenen krijg je 77k? Wordt dat dan in 1 flap betaald? Hoe lang moet je dan blijven om dat bedrag niet te moeten terug betalen? Is dit een soort sales functie?

Zeer mooi pakket.

Waarom blijf je echter in loondienst?

Ik zit in ongeveer dezelfde sector als SlashDotDash. Bij ons kun je maar 6mnd consultant zijn, daarna exceptioneel verlenging. Maar dan is er een mandatory cooldown periode van 6 mnd. Die grote Amerikaanse boites doen niet echt mee met het kantjes ervan rijden met 'zelfstandigen'. Die interpreteren de wet nogal strikt (as it should).

Bij ons ook 0 bonussen, geen laptop, zelfs geen soep of appels uit de mand voor de consultants. Weinig benefit en veel onzekerheid. Vanaf er paar procent marge verval is in een kwartaal, liggen de consultants allemaal buiten.

Zeer mooi pakket.

Waarom blijf je echter in loondienst?
Klinkt misschien stom maar ik ben tevreden met het nettoloon dat daaruit vloeit... :)
Hangen nog andere benefits aan vast hé zoals pensioenplan etc.
Dus bij tekenen krijg je 77k? Wordt dat dan in 1 flap betaald? Hoe lang moet je dan blijven om dat bedrag niet te moeten terug betalen? Is dit een soort sales functie?
Drie schijven dus ik moet wel 3 jaar blijven. Logisch denk ik :)
Gefeliciteerd. Kantoor in België of volledig remote?
Eén van de grotere farmabedrijven in België. Sowieso minstens enkele dagen op kantoor dus.

Terug
Bovenaan