Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Enkel 800 zonder bonus zal u net onder dat nettoloon zetten.
Met 800 alleen ga je er zeker niet komen, neem 220 dagen factureren dan zit je aan => 176k omzet / jaar
Terwijl het hier gaat over 151k + 18% bonus + 1/3e van die 77k +voordelen, auto, verzekeringen, etc. (20k+ ?) => ruwweg 220k / jaar

Je kan wel wat creatiever zijn als freelancer om het iets korter bij elkaar te trekken qua effectief netto bedrag, maar niet ZO creatief.
Dus eerder 950 / 1000 per dag;

Nu ja iemand anders zijn rekening maken is altijd moeilijk :)

Met 800 alleen ga je er zeker niet komen, neem 220 dagen factureren dan zit je aan => 176k omzet / jaar
Terwijl het hier gaat over 151k + 18% bonus + 1/3e van die 77k +voordelen, auto, verzekeringen, etc. (20k+ ?) => ruwweg 220k / jaar

Je kan wel wat creatiever zijn als freelancer om het iets korter bij elkaar te trekken qua effectief netto bedrag, maar niet ZO creatief.
Dus eerder 950 / 1000 per dag;

Nu ja iemand anders zijn rekening maken is altijd moeilijk :)
Die 77k is eenmalig heh, die compenseert gewoon de bonus die hij verliest bij zijn huidige werkgever door te vertrekken. Die moete imo niet meetellen.

Hey, het is geen wedstrijd hé :p Ik zal in februari/maart de template wel invullen en tegen dan heb ik ook meer details.
Ik heb hier (inclusief het legacy forum) trouwens altijd mijn updates gepost, sinds mijn eerste echte job 9,5 jaar geleden aan 3800€ bruto :)

@SlashDotDash Heb je ook anciënniteit kunnen onderhandelen?
Nee, maar ik weet niet echt welke voordelen me dat zou opleveren? Bij mijn huidige job heb ik ook geen anciënniteitsvoordelen opgebouwd denk ik.

Hoe ziet jouw functie er dan eigenlijk uit als wetenschappelijk adviseur voor pharmaceutica. Ik heb het moeilijk me in te beelden hoe zo’n takenpakket /day-to-day er uitziet. (Is wellicht heel uitgebreid maar als je het kunt toelichten in a nutshell zou dat fijn zijn.)
Valt misschien beetje buiten scope van dit topic, ik kan je wel eens een PM sturen als ik straks tijd heb!

Ik heb ooit eens dat van mijn vader gepost, wat ongeveer het dubbele is van SlashDotDash. Maar die is natuurlijk niet actief op dit forum. Dus SlashDotDash zal wss het hoogste pakket hebben van de actieve leden die hier gepost hebben :p
Ik dacht dat er op 9lives eens een dude onder de 30 was die in Zwitserland (voor google?) werkte en ferm over de 20k/maand zat.

For those who care. Ik heb deze zomer mijn grootste single-time bonus gekregen in augustus. De tax pot goed gevuld in elk geval...

44500 loon+bonus. 18600 netto :'(

Wel ja, beetje zuur dat je in maand meer belastingen betaalt dan een doorsnee werknemer op een jaar.

Of een random voetballer dat 5x per maand ziet verdienen en dan een halve euro belastingen betaalt.

En dan een worst van de sossen op tv 'de breedste schouders'. Terwijl die wel een 2000 nettovergoeding in de zak steekt en de voetballers gewoon met rust laten...

Hoe groter de bonus, hoe harder het binnenkomt dat ge moet afgeven :tongue:.
Khad het elders al eens gezegd, maar in een uitzonderlijk jaar heb ik eens 4 keer mijn jaarloon als bonus gekregen. Dat is om misselijk van te worden als ge dan het verschil bruto-netto ziet :tongue: (ondanks tot het procentueel just hetzelfde blijft als een kleinere bonus).

Wel ja, beetje zuur dat je in maand meer belastingen betaalt dan een doorsnee werknemer op een jaar.

Of een random voetballer dat 5x per maand ziet verdienen en dan een halve euro belastingen betaalt.

En dan een worst van de sossen op tv 'de breedste schouders'. Terwijl die wel een 2000 nettovergoeding in de zak steekt en de voetballers gewoon met rust laten...
Die betalen evenveel belastingen hoor ;) (eigenlijk zelfs meer)

RSZ zijn ook belastingen. Alles dat de overheid pakt zijn belastingen.

Plus een groot struk van de bedrijfsvoorheffing moet niet naar de overheid maar mag de club spenderen aan 'jeugdwerking'.

RSZ zijn ook belastingen. Alles dat de overheid pakt zijn belastingen.

Plus een groot struk van de bedrijfsvoorheffing moet niet naar de overheid maar mag de club spenderen aan 'jeugdwerking'.
Sociale zekerheidsbijdragen zijn geen belastingen
Dat het niet doorvloeit naar de overheid merken ze niet op hun loonsfiche

En er zijn veel sectoren waar dit van toepassing zoals koopvaardij-, bagger- en sleepvaartsector, onderzoekers, zeevisserij, ...

RSZ is toch, wat, 13% ? Scheelt toch al een slok op de borrel.

Rumor has it dat die niet-doorstortingen terugstromen naar de voetballers in de vorm van bonussen. Zie de hervorming die Van Petegem wou, maar niet heeft kunnen doorvoeren... Maar goed, total tax van de sjotters is lager dan een werknemer. Waarom is mij een raadsel.

RSZ is toch, wat, 13% ? Scheelt toch al een slok op de borrel.

Rumor has it dat die niet-doorstortingen terugstromen naar de voetballers in de vorm van bonussen. Zie de hervorming die Van Petegem wou, maar niet heeft kunnen doorvoeren... Maar goed, total tax van de sjotters is lager dan een werknemer. Waarom is mij een raadsel.
Voor de ene is dat 13.07%, voor andere niet (zoals bv vastbenoemde in onderwijs is het 11.05% als ik het goed heb)
Maar doordat ze minder RSZ betalen, betalen ze wel net meer belastingen ;)

Maar totale met een - voor zal idd minder zijn. Maar iemand die 4 jaar gedoctoreerd heeft, heeft ook 4j minder betaald (en iemand die hem ten laste nam ook :p) bv

En 'een werknemer' bestaat niet, elke sector heeft zijn eigen regels en er zijn nog heel wat sectoren met dergelijke voordelen.

Laatst bewerkt:
@SlashDotDash

Aangezien je naar een andere werkgever in dezelfde sector gaat en je niets vermelde zullen er wellicht geen problemen zijn met concurrentie of zijn daar geen regels rond?

Anderzijds komt er bij je huidige werkgever een mooi pakket vrij - maar wellicht een opdracht om een geschikte vervanger te vinden.

Vandaag ingegaan op voorstel bij nieuwe werkgever.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 27
Opleiding: Marketing
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 4 jaar (allemaal bij huidige werkgever waar ik vandaag ontslag neem)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC 200
Huidige functie: Senior Consultant
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3150
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): Zal iets van een 2200 zijn (voordien 1950)
Nettovergoedingen: 175
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja (Iphone 12 + abonnement + dataverbruik) + laptop (nog geen idee)
Maaltijdcheques: Ja (MC €8,00), eigen bijdrage €1,09
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): neen
Hospitalisatieverzekering: Neen (wel pensioenfonds 28 euro per maand)
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Internetvergoeding tot 50 euro per maand, geen idee over bonus eigenlijk

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Flexplek -> 3 dagen per week op kantoor (Gent of Leuven, maar sowieso 1 dag naar Gent), 2 dagen thuis
Afstand woon/werk in km's: 107 km (Gent), 30 km (Leuven)
Afstand woon/werk in tijd: Schat 1u45min naar Gent, 30 min naar Leuven
Eigen auto nodig voor het werk: Ja
Verplaatsingsvergoedingen: Ja (sociaal tarief)
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Neen (wel bij volgende stap)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 8
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Nog geen idee
Hoe vaak overuren te presteren: Nog geen idee
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja (op korte termijn zelfs een half jaar in het buitenland)
Telewerk (buiten corona-periode): Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja (3 personen)

Had ik er meer kunnen uitkrijgen? Ja, maar ik wou ook wel echt weg bij mijn huidige werkgever en de mogelijkheden om door te groeien in mijn nieuwe job zijn veel beter. Voordien kleine KMO waar ik echt op een cap zat.

Terug
Bovenaan